Microsoft Management Console

Status
Niet open voor verdere reacties.

ROHAR

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2012
In mijn gebeurtenissen historiek lees ik:
"Microsoft Management Console reageert niet meer en wordt afgesloten"

Maar ik merk niet dat er iets niet meer werkt. Waaraan kan men zien of die Microsoft Management Console niet meer werkt?
Hoe kan men die terug instellen?

Wat heb je geopent voor zich die melding voor doet? deze wordt normaal niet zo maar geopent, deze wordt alleen geopent als je *.msc bestanden opent, dat is de extensie die geopent wordt in MMC.exe
opende je services, schijfbeheer of dergelijke programma's voor je dit bericht kreeg?
En hoe kwam je bij die informatie, logboek?
Dit is opzich geen zwaar probleem, aangezien in windows 7 alles wat vastloopt opnieuw wordt gestart (dat is al zo sinds de hybride kernel zijn intrede deed) en je daar op de voorgrond soms niet eens iets van merkt. In het logboek zullen meer fouten staan, die voor jou als gebruiker geen belemmering waren in je gebruik.
Dus ik denk niet dat je er erg zwaar aan hoeft te tillen.

Laatst bewerkt:
Ik was bezig met bepaalde zaken (oa apparaatbeheer) in het configuratiemenu.
Ik kwam bij die informatie via het "onderhoudscentrum" waar een file staat met de geschiedenis van bepaalde gebeurtenissen die zich hebben voorgedaan.

Ik werk met Windows 8. Hoe kan ik met zekerheid zien of die console terug actief is? M.a.w. wat zou er niet meer werken of kunnen indien die console nu niet meer werkt?

Laatst bewerkt:
Maak je om die console maar niet druk, het is een programma van windows waarmee je programma's voor systeeminstellingen kan openen.
Zoals schijfbeheer, computerbeheer, Services enz. worden geopent in MMC.EXE.

Nu kan je als je iets opent en veel klikt in het programma die melding krijgen als het programma nog een bewerking doet.
Ook op de achtergrond kan dat gebeuren.
Een regel als deze:
"C:\WINDOWS\system32\mmc.exe" "C:\WINDOWS\system32\eventvwr.msc"
zal je logboekbestand openen in microsoft managment console mmc
de extensie msc is gekoppeld aan mmc.exe
Zolang je nog .msc kan openen zonder problemen hoef je je niet druk te maken.
Je kan in het logboek kijken en veel meer aanschouwen.
Mocht mmc foutmeldingen blijven geven om de haverklap als je er mee aan het werk bent en je kan er niet door verder moet je wel bezig ermee.

by the way, apparaatbeheer is deze:
"C:\WINDOWS\system32\mmc.exe" "C:\WINDOWS\system32\devmgmt.msc"

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan