Microsoft.NET Framework 2.0 en 3.0 SP1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Elke keer bij opstarten van mijn Windows XP-home-edition-PC
staat rechtsonderaan de herinnering van de updates
Microsoft.NET Framework 2.0 (KB110806) en 3.0(KB929300) SP1

De laatste is volgens de Windows-updategeschiedenis al geinstalleerd, de 2.0 niet.
In configuratiescherm software staan ze niet, wel de 1e versies van 2.0 en 3.0.

Ik krijg telkens de melding NIET geinstalleerd en bij de eerstvolgens start van de PC, begint het weer van voren af aan. Het verwijderen van 2.0 en 3.0 in software lukt ook niet.
Hoe los ik dit op. En anders; als ik het zo laat, want is daar eventueel de konsekwentie van.

Elke keer bij opstarten van mijn Windows XP-home-edition-PC
staat rechtsonderaan de herinnering van de updates
Microsoft.NET Framework 2.0 (KB110806) en 3.0(KB929300) SP1

De laatste is volgens de Windows-updategeschiedenis al geinstalleerd, de 2.0 niet.
In configuratiescherm software staan ze niet, wel de 1e versies van 2.0 en 3.0.

Ik krijg telkens de melding NIET geinstalleerd en bij de eerstvolgens start van de PC, begint het weer van voren af aan. Het verwijderen van 2.0 en 3.0 in software lukt ook niet.
Hoe los ik dit op. En anders; als ik het zo laat, want is daar eventueel de konsekwentie van.

je zou misschien kunnen proberen de laatste .net framework 3.5 te downloaden en installeren: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=333325FD-AE52-4E35-B531-508D977D32A6&displaylang=en
dus je kunt die overige versies niet wegkrijgen bij software?

Nee, kan bij software niets verwijderen.
En verder, waar via jou link de 3.5-versie beschikbaar is; waarom zie ik die niet als ik gewoon via Windows update-snel-essentiele updates kijk ?

Nee, kan bij software niets verwijderen.
En verder, waar via jou link de 3.5-versie beschikbaar is; waarom zie ik die niet als ik gewoon via Windows update-snel-essentiele updates kijk ?

en bij je update geschiedenis, daar zou je als 't goed is ook updates kunnen verwijderen.

Hoe doe je dat : "Bij updategeschiedenis een update verwijderen" ?

Klopt en daar staat dat je voor het verwijderen van updates naar configuratiescherm, software moet gaan. Ik dacht dat je iets anders bedoelde (op de windows update-site zelf).
Maar goed, dat heb ik dus al diverse malen geporbeerd en dat werkt niet.

Vraag is nu natuurlijk, of ik die 3.5-versie - gegeven de situatie - zonder meer kan installeren; en dat dan hopelijk het hier geschetste probleem zal zijn opgelost. Al is het maar, dat niet iedere keer bij het starten van de PC, die updates van 2.0 en 3.0-sp1 worden aangeboden (en die toch niet geinstalleerd worden).

Ga naar Windows Update, klik op Aangepast, even wachten, dan ga je naar Overige updates, dan klik je bij de updates die je niet wilt hebben op "Deze update niet meer weergeven".

Ga naar Windows Update, klik op Aangepast, even wachten, dan ga je naar Overige updates, dan klik je bij de updates die je niet wilt hebben op "Deze update niet meer weergeven".

Oke, maar dat is een deel van mijn probleem.
De vraag is verder, in hoeverre ik er last van krijg (of zal krijgen, bij nog komende updates).

Weinig, tot je merkt dat je het nodig hebt.
Sommige programma's hebben dit framework nodig maar vele van hen vertellen dit.

Het is niet zo dat je bij "gewone" applicaties problemen krijgt.

Weinig, tot je merkt dat je het nodig hebt.
Sommige programma's hebben dit framework nodig maar vele van hen vertellen dit.

Het is niet zo dat je bij "gewone" applicaties problemen krijgt.

M.a.w.; laat het voor wat het is. Kun je voorbeelden geven, van welke programma's welke frames gebuiken ?
En m.b.t. de versie 3.5 ? Het is dus niet zo (zoals bij andere updates), dat 3.5 tevens 2.0 en 3.0 in zich heeft (ik vraag dat, omdat ook dit programma door windows tenslotte update wordt genoemd).

Voornamelijk programma's die andere programma's maken (bijvoorbeeld Visual Basic) en dat soort zaken.

Code:
Voornamelijk programma's die andere programma's maken (bijvoorbeeld Visual Basic) en dat soort zaken.

Ik programmeer nooit, werk alleen met gebruikerssoftware (progjes als Adobe, Word, Cooledit e.d.). Dus, als ik je goed begrijp, hoef ik in feite niets te doen. Al dat Framework-gedoe is voor mij niet relevant.

Niet echt nee.
Mocht je het ooit nodig hebben krijg je er vanzelf melding van.

Mocht je het ooit nodig hebben krijg je er vanzelf melding van.

Maar dan.
Ik krijg sowieso de SP1-versies van 2.0 en 3.0 niet geinstalleerd.
En als elke versie voor 'n apart frame staat, heeft de update van 3.5 weinig zin (tenzij ik die ooit nodig zou hebben).
Dus blijft toch de vraag, hoe verwijder ik alle versies (omdat ik ze toch niet nodig heb), inclusief dan ook 1.1.

Maar dan.
Ik krijg sowieso de SP1-versies van 2.0 en 3.0 niet geinstalleerd.
En als elke versie voor 'n apart frame staat, heeft de update van 3.5 weinig zin (tenzij ik die ooit nodig zou hebben).
Dus blijft toch de vraag, hoe verwijder ik alle versies (omdat ik ze toch niet nodig heb), inclusief dan ook 1.1.

moet gewoon kunnen via update geschiedenis in windows update.

maar bij jouw gaat dat niet?

moet gewoon kunnen via update geschiedenis in windows update.

maar bij jouw gaat dat niet?

Nee, ik schreef al. Op de site van Windows update word je daarvoor juist doorverwezen naar configuratiescherm, software.
Tenzij jij aan kunt geven, hoe e.e.a. 'ook' via update geschiedenis te werk gaat. Ik houd mij aanbevolen !

Jouw probleem, maar vooral de oplossing, staat in deze Microsoft Nieuwsgroep. Eerst een Clean-tooltje voor alle versies, dan achtereenvolgens downloaden en installeren van NET Framework, versies 1, 2 en 3 met Service Pack 1 voor Framework 1.1 en update voor versie 2.0.

Laatst bewerkt:
Nee, ik schreef al. Op de site van Windows update word je daarvoor juist doorverwezen naar configuratiescherm, software.
Tenzij jij aan kunt geven, hoe e.e.a. 'ook' via update geschiedenis te werk gaat. Ik houd mij aanbevolen !

sorry, je hebt gelijk kan alleen via software.

Jouw probleem, maar vooral de oplossing, staat in deze Microsoft Nieuwsgroep. Eerst een Clean-tooltje voor alle versies, dan achtereenvolgens downloaden en installeren van NET Framework, versies 1, 2 en 3 met Service Pack 1 voor Framework 1.1 en update voor versie 2.0.

NET Framework KB928366 is de hotfix van 1.1. Die zie ik wel in mijn software staan, maar niet in de updategeschiedenis. Is de inhoud van de betreffende nieuwsbrief dan inderdaad de voor mij juiste oplossing ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan