Microsoft Office opstarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter BEAT
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BEAT

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2001
Omdat de zoekfunctie in windows 10 op de laptop van mijn vriendin nog steeds niet werkt en er ook geen snelkoppeling is,kan ze office niet benaderen/opstarten.
Is er een andere manier om office te starten?

Nee,die doet het ook niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
En ze wil wel met Office gaan werken? Ik zou er eerst maar voor zorgen dat Windows goed werkt voordat je je druk gaat maken over programma's die niet opgestart kunnen worden.
Wat gebeurt er als je 1x op de Windowsknop van je toetsenbord drukt?

Heb jij gelezen wat niet werkt?

de zoekfunctie in Windows, ergo op het Windowslogo klikken en dan de zoeknaam intypen kan niet,
de Windowsknop aanklikken levert niets op, ergo het scherm met alle apps etc. etc. is niet benaderbaar.

Ja. Ik las dit echter.

[FONT=&quot]Hier volgen enkele manieren om Office-toepassingen te zoeken en te openen vanuit het [/FONT][FONT=wf_segoe-ui_semibold]Startscherm[/FONT][FONT=&quot] en vanaf de taakbalk in Windows 10, Windows 8.1, Windows 8 of Windows 7:[/FONT]

Ja, maar dat gedeelte m.b.t. de taakbalk is alleen van toepassing nadat het via alle apps óf via de zoekfunctie aan de taakbalk is toegevoegd en juist alle apps en de zoekfunctie werken niet, dus ts kómt in het genoemde Win 10 niet bij de naar de taakbalk gekopieerde Office link, da's nu net het probleem.

Laatst bewerkt:
Proberen.

1. Druk op de Windows logo toets en de R toets en typ in het uitvoervenster "Services.msc" en druk op enter.
2. Een nieuw venster genaamd Services opent zich.
3. Onder de service naam zoek naar de service genaamd "Windows Search" en vervolgens dubbelklik op deze service.
4. Zorg ervoor dat de volgende instellingen vermeld zijn: "Opstarttype: Automatisch (vertraagd)" en de service is gestart. Indien de service niet is gestart, druk op "Starten".
5. Start Windows opnieuw op en controleer of het probleem hiermee is opgelost.

Ik betwijfel of Windows Search niet werkt. Ik denk dat je er gewoon niet bij kunt komen, immers de Startknop werkt niet en dat is geen onbekend probleem.

Ik reageer niet op jou. Ik geef gewoon mijn mening zoals ik het zie. TS schrijft 'Omdat de zoekfunctie in windows 10 op de laptop van mijn vriendin nog steeds niet werkt'... maar hoe weet je dat als je er niet bij kunt komen. Maar als ik het fout heb, mijn excuses.

Natuurlijk proberen, want je wilt aan de slag. Er is toch een andere optie. Ik heb geen W10 maar in W7 kun je gewoon Rechtermuisknop nieuw document maken en dan vanuit het menu daar ieder willekeurig document openen. Dan kun je toch aan het werk.

Laatst bewerkt:
Het is inderdaad zo dat de startknop en zoekfunctie niet werken als ik de koppelingen linksonder gebruik.
Zal de bovenstaande hints eens proberen.

Via verkenner (desnoods explorer.exe starten via taakbeheer)

Van daaruit Word opstarten -> C:\ Program Files\Office12\WINWORD.EXE
Of Excel -> C:\ Program Files\Office12\EXCEL.EXE

Bedankt vorige je tip,ik probeer eerst het startmenu en de zoekfunctie in Windows 10 weer werkend te krijgen.

Via verkenner (desnoods explorer.exe starten via taakbeheer)

Van daaruit Word opstarten -> C:\ Program Files\Office12\WINWORD.EXE
Of Excel -> C:\ Program Files\Office12\EXCEL.EXE

Helaas gaat deze "map"vlieger niet op voor Office 2016. Nu maar hopen dat TS een 'vorige' Officeversie heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan