Microsoft Office Outlook 2007 kwijt

• Onderwerp starter Onderwerp starter ManuV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ManuV

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Hai,
Met mijn jammerlijk vakantiehoofd heb ik koffie over mijn toetsenbord gemorst. Via de USB-kabel is ook mijn laptop 'geraakt' : Outlook krijg ik niet meer open. Integendeel, ik krijg bericht dat C:\Documents and Settings\Manu\Local Settings\Microsoft\Outlook\Outlook.pst geen bestand is met persoonlijke mappen. Als ik dan op zoek ga in Documents and Settings\Manu, dan vind ik ook daar geen map met Local Settings.
Zou het kunnen dat dit definitief beschadigd is, of bevindt zich dit ergens anders?
Vriendelijke groet en bedankt,
ManuV.

Local Settings is een verborgen map, dus wellicht zie je m daarom niet.

Maar ik zou me meer zorgen maken over de reden voor de problemen. Functioneert de rest van je pc wel naar behoren??

Backup het .pst bestand dan wel even, want daar staat alles van Outlook in

Voor wat ik nodig heb reageert de PC inderdaad nog naar behoren.
Ik heb al langer een harddisk-probleem (soms start ie niet op, maar na aandringen dan weer wel) en zal bij het vervangen van deze inderdaad het hele boeltje moeten her-installeren. Maar, verhoog, hoe kan ik een backup doen van het .pst-bestand als ie helemaal niet opengaat? Bvb door alles over te zetten op mijn andere PC? (wat ik trouwens al deed, maar ook daar krijg ik het ding niet open: 'can't view file', zegt ie dan).
Bedankt voor de snelle antwoorden alvast.

Het is maar de vraag of het .pst bestand helemaal niet te lezen is; het kan ook zijn dat Outlook momenteel het bestand niet kan vinden om een of andere reden. Het feit dat je hem op een andere pc niet kunt openen, is omdat je dit bestand niet zomaar kan inzien, daar heb je outlook voor nodig. Wat ik je aanraad is op een pc een schone installatie van outlook te doen, en het daarbijbehorende (lege) pst bestand te vervangen door de jouwe. Als je vervolgens outlook opstart moet je je mails ed kunnen zien. Zo niet, dan is de file inderdaad mogelijk corrupt.

Je kan hem in een andere pc gewoon "bekijken" door hem even op de plaats te zetten van dat file daar. Vergeet er dan wel geen backup van te maken en het naderhand terug te zetten. Het hoort in de map C:\Documents and settings\gebruikersnaam\Local Settings\application data\microsoft\outlook te staan (dit heb ik even uit het hoofd gedaan dus het kan zijn datk een klein foutje heb gemaakt)
Verander C: door de stationsletter waarop jou systeem actief is, meestal is dit wel C:
verander gebruikersnaam door jou gebruikersnaam.

Gaat het om een vista-systeem waarop je het probeerde? Dan is de map C:\users\gebruikersnaam\appdata\local\microsoft\outlook (hetzelfde als hierboven, ik kan weer een klein foutje hebben gemaakt). C: en gebruikersnaam vervang je net hetzelfde als hierboven.

Laatst bewerkt:
hallo mensen

ik heb het zelfde probleem ..
outlook verwijdert ..
kan ik hem nog legaal downloaden ???
of kwijt = kwijt

Groetjes Silvia

Heb je outlook zelf geïnstalleerd of stond deze voorgeïnstalleerd op je pc?

Dan moet je aan je fabrikant vragen hoe je hem moet terugkrijgen. Hij kan eventueel de key geven of zeggen hoe je aan je key komt.

En dan heb je enkel een office-cd nodig die je wel kan downloaden, desnoods via torrent.

Ik weet niet zeker hoe het anders legaal kan. Maar de vraag is of het wel niet legaal is als je het niet legaal doet want tenslotte heb je recht op die outlook...

Eerst en vooral heb je een torrentprogramma nodig zoals bittorrent of µtorrent.

Die moet je even goed configureren.

Dan ga je naar een torrent zoeksite en zoek je naar een office installatie cd (de versie die jij hebt uiteraard).

Dan kijk je of je ergens een goede cd vind met zo veel mogelijk seeders. Die torrent download je en open je met je torrentprogramma. Dat programma zal de torrent herkennen en de iso van de officecd beginnen downloaden van alle seeders en leechers.

Die iso kan je dan mounten in een imagemounter en aldus office installeren. Maar vergeet niet de juiste key te gebruiken. Je kan uiteraard een op internet verdwaalde key gebruiken, maar weet dat je dan niet meer legaal bezig bent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan