Microsoft Office XP (Access)

Status
Niet open voor verdere reacties.

melaniem

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2001
Hallo even een vraagje, ik heb een backup van een bestand gemaakt in het programma Access van Microsoft Office XP, ( dat ging automatische )
Maar ik kan dat bestand niet openen omdat er steeds om een databasewachtwoord word gevraagd.
Ik heb nog nooit een wachtwoord gebruikt voor dit bestand en ook niet voor access?
Wat kan ik hier nu aan veranderen want die backup's zijn wel belangrijk voor mij....

Ten eerste vermeld ik dat je de vraag in de verkeerde sectie staat er is namelijk een office sectie met daarin een acces sectie. Klik hier voor die sectie maar stel de vraag niet nog een keer (tenzij de vraag opslot word gezet.

Kan het misschien zijn dat er iemand anders een wachtwoord op hebt gezet?
Doe je dit vanaf dezelfde pc als het orgineel gemaakt is? Het kan namelijk zijn dat het wachtwoord is opgeslagen
Kun je het orgineel wel openen zonder wachtwoord?
Heb je misschien het wachtwoord van je gebruiker gewijzigd? Zoja vul eens als wachtwoord je oude wachtwoord in.

Probeer eens geen wachtwoord in te vullen en op OK te klikken.

PS ik heb de beheerder over misplaatsing van het bericht even geattendeerd.

De groeten,
Mark

Ik heb als computerbeheerder zo vaak mijn wachtwoord veranderd, maar heeft dat ook invloed op Access?
Want als dat zo is kan ik het wel vergeten, omdat je voor je eigen beveiliging toch je wachtwoord wel eens moet veranderen.
Maar bij Access heb ik nog nooit iets gedaan....

Ik ben zelf een Systeembeheerder en weet dus ook dat het zeer goed is om om de zoveel tijd het wachtwoord te wijzigen.

En ik weet ook dat er windows programma's zijn die automatisch het wachtwoord aannemen wanneer de gebruiksnaam hetzelfde is als de (windows/domein) gebruikersnaam. Outlook 2000 heb ik zelf ervaring mee gehad. Wanneer dit precies gebeurd weet ik niet.

Wat je zou kunnen doen is gaan zoeken via bv www.google.com of www.downloads.nlnaar: password acces. Je kunt hiermee programma's vinden die het wachtwoord kunnen breken.

Ik weet zo niet of er gratis programma is maar er zijn wel probeer programma. Ik heb zelf ervaring met een bepaald programma voor het office pakket maar dan alleen met de Word functie maar weet de naam zo niet.

De groeten,
Mark

O ja nog ter info.

Acces zet er niet zelf een wachtwoord. Iemand moet dit hebben ingesteld.

Wat je misschien zou kunnen proberen is enkele standaardwachtwoorden:
qwerty
admin
beheerder
asdf
123456
wachtwoord

Of misschien de postcode, straatnaam, naam van het bedrijf waar je werkt.

De groeten,
Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan