Microsoft Office XP pro werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Berichten
2.258
hai

Nadat ik een tijdje bezig geweest ben met mijn computer

zie ook http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=153480

kan ik microsoft office xp pro niet meer openen

ik krijg bijvoorbeeld bij microsoft word de volgende melding

Microsoft word is niet voor de huidige gebruiker geinstalleerd. Voer setup uit om de toepassing te installeren.

Nou snap ik dit niet want ik ben de enige gebruiker op mijn systeem. En Office kan ik niet herinstalleren omdat ik die destijds van een vriend geleend heb en die nu niet bereikbaar is

Hulp?
alvast bedankt

Stan
 
ik neem aan dat je XP op je computer hebt staan? Je zou systeemherstel kunnen proberen...
start-alle programma's-bureauaccessoires-systeemwerkset-systeemherstel
 
weinig kans

xp staat er net op

en heb C geformatteerd (windows versie) en overige bestanden laten staan dus ook Microsoft office pro
 
Zoals ik het nu begrijp heb je Windows opnieuw geinstalleerd en Office laten staan. In dat geval komt er geen register vermelding van Office in het register voor dus zul je toch opnieuw moeten instaleren.

Tenzij iemand nog een methode weet die ik ook niet weet.
 
ik heb m opnieuw geinstalleerd

maar er is 1 probleem ik kr ijg bijvoorbeeld bij het openen van word , windows installer te zien.
Het lijkt wel of hij word dan opnieuw installeert. Het laden van Word duurt dan ook verschrikkelijk lang

hoe kan ik dit verhelpen
 
Dit gebeurt wel eens vaker, aangezien je hem opnieuw geinstalleerd hebt. Dit zou als het goed is maar 1 malig moeten zijn.
 
Hoi Stanley, :D

Weet je nog hoe je de vorige keer stond aangemeld bij Office? Als je jouw gebruikersnaam van de vorige keer nog weet (zoek even in oude bestanden) kun de gebruikersnaam eens veranderen in de oude.

Wellicht lost dat het probleem op.

Een andere optie is de datasleutel in het register vernieuwen, weet alleen niet of het in dit geval ook de oplossing bied.

Het kan geen kwaad en niet geschoten is altijd mis, je doet het zo:

Doe het volgende om de Data-sleutel te vernieuwen:
1. Sluit alle Windows applicaties.
2. In het Windows Start menu, klik op Run.
3. Typ regedit en klik op OK.
4. Zoek de volgende map op:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\9.0\Word\Data
5. Selecteer de Data folder en klik op Hernoemen in het menu Bewerken.
6. Typ een nieuwe naam voor de Data folder (bijv. OldData) en druk op ENTER.
7. Sluit Regedit en start Word opnieuw (zonder de switch /a).

Als Word correct start, is het probleem opgelost. Het kan zijn dat je nog wat andere instellingen terug moet zetten, want de hele data-sleutel wordt dus vernieuwd.

Succes! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan