Microsoft Outlook 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruijl

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2002
Mijn emailprogramma Microsoft Outlook 2000 geeft problemen met openen van het programma. Krijg dan een message in beeld: Windows heeft te weinig virtueel geheugen ter bescnhikking en daarna nog een message: Windows installer is vereist. Na het invullen van een scherm waarop gegevens werden gevraagd kreeg ik een bugreport (zie bijlage).
Hoe krijg ik mijn Outlook weer werkend?

Bijlagen

De eerste melding (te weinig totaal-geheugen) is inderdaad de reden waarom het niet werkt.

Zet eens een groter wisselbestand. Ik ga ervan uit dat je genoeg ruimte over hebt op je harddisk: Zie deze link, suggestie 3 hoe je het wisselbestand kunt vergroten naar 2 GB, wat toch wel genoeg zou moeten zijn.

Is je geheugenmelding verder weg, maar wordt er nog gezeurd over de Windows Installer, installeer dan de laatste versie (is niet voor Vista, maar wel voor XP, windows 2003 enz.):

link voor de NL versie van Windows Installer 3.1
link voor de ENG versie van Windows Installer 3.1

Succes,

Tijs.

Thijs,

De melding van het onvoldoende geheugen is nu weg. Heb de windows installer gedownload. Krijg nu de melding "kan de toepassing niet initialiseren OxOOOOO17". Ben daarna naar een eerder herstelpunt teruggegaan, maar dat lost niets op.

De ellende is begonnen toen er een Trojan. Danmec.C gevonden werd door Spyware Bot, die is weggehaald, in quarantaine. Ik heb daarna quarantaine geleegd, had ik misschien beter niet kunnen doen?

Probeer eens het volgende. Leg de CD-Rom MS Office 2000 in de CD-Romlade. Het MS Office installer venster zal verschijnen. Als dat niet zo is, ga dan naar Software, Programma's wijzigen en verwijderen. Scroll naar de regel over MS Office, selecteer die regel en klik op Wijzigen. Nu komt alnog dat MS Office installer venster te voorschijn. Kies voor Wijzigen, of Onderdelen wijzigen. Kortom, zorg dat je terecht komt bij de keus om te herstellen/repareren. Hopelijk is daarna het bestandsysteem van MS Office en dus ook Outlook weer in orde.

Ik heb Microsoft Office 2000 het programma laten repareren. Het programma opent zeer traag en geeft dan de melding "Voor deze toepassing is Windows Installer vereist". Daarna sluit het programma automatisch weer af. Ik kom dus niet in Outlook.
Ik denk dus dat Outlook nog gedwarsboomd wordt door iets anders.
Wat kan ik nog meer doen om Outlook aan de praat te krijgen?

Kijk eens bij Services achter Windows Installer of deze wel op 'handmatig' staat
(via rechterklik op Deze computer > beheren > services en toepassingen)

Als hij al op 'handmatig' staat, zet 'm dan uit, start opnieuw op, zet 'm weer op 'handmatig en start evt weer opnieuw op.

Molen

Probleem is nog niet opgelost. Microsoft Outlook geeft nog steeds de melding dat hij Windows Installer nodig heeft (dus heb ik die geïnstalleerd) of ik krijg de melding dat er te weinig virtueel geheugen is om Outlook te starten.
Wat kan ik nog meer proberen?:evil:

Heb de windows installer gedownload. Krijg nu de melding "kan de toepassing niet initialiseren OxOOOOO17".

Hieruit maakte ik op dat Windows Installer niet (goed) is geïnstalleerd, vandaar mijn vorige post.

Al naar die services gekeken?

Hoi,

Ook Outlook 2000 slaat al jou gegevens op in het bestand OUTLOOK.PST
Zoek dit bestand op (let op: het staat in een verborgen map, dus het weergeven daarvan moet je inschakelen) en hernoem het, bijvoorbeeld OUTLOOK-1.PST
Kijk nu of Outlook wél weer opstart.
Je krijgt een foutmelding omdat het gegevensbestand niet gevonden kan worden - logisch - en mogelijk sluit outlook weer af. Nadat je opnieuw outlook start is er een nieuw - blanco gegevensbestand OUTLOOK.PST aangemaakt.
Je kunt nu via het menu Bestand > Importeren en exporteren... gegevens uit je oude pst-bestand weer importeren.
LET OP: importeer niet alle gegevens. het kan namelijk zijn, dat je pst-bestand heel groot is geworden (tegen de 2 Gb) waardoor outlook niet meer opstartte en dat zal dan opnieuw gebeuren!
Het feit dat je de melding kreeg dat er te weinig geheugen beschikbaar was, duidt hierop.
Kennelijk heeft de oplossing van Dnties je alleen maar verder in de problemen geholpen .... want een 'achterhaalde' Windows Installer updaten heeft tot gevolg dat je opnieuw foutmeldingen kreeg.

Laatst bewerkt:
Kijk ook even hier

@ommeren: Overigens is het geen achterhaalde Windows Installer: 3.1 is de laatste versie die te installeren is. Ik ben dus niet erg gecharmeerd van je opmerking.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb het bestand Outlook.pst hernoemd naar Outlook-1.pst maar het programma van Outlook start nog steeds niet op en geeft weer de foutmelding: dit programma vereist Windows Installer. De melding van te weinig virtueel geheugen is wel weggebleven nu.
Als ik bij services kijk bij Windows installer staat er als pad naar uitvoerbaar bestand: C:\WINDOWS\system32\msiexec.exe /V
Is dit juist?
Wat kan ik nog meer doen.

Groet,

Willy

Laatst bewerkt:
[...]Als ik bij services kijk bij Windows installer staat er als pad naar uitvoerbaar bestand: C:\WINDOWS\system32\msiexec.exe /V
Is dit juist?
Wat kan ik nog meer doen.

Groet,

Willy

Het pad is juist. Staat de service wel op opstarttype Handmatig en in het tabblad Aanmelding onder Local System?

Ook die msiexec /unregister en daarna msiexec /regserver nog gedaan?

Test ook even: Start -> Uitvoeren -> msiexec /?
(Zou een scherm moeten geven met de opties van het pakket).

Tijs.

Molen

Hierbij 1 bestand. Ook die msiexec /unregister en daarna msiexec /regserver heb ik gedaan.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het probleem is er nog?

Indien ja, dan Start -> Uitvoeren -> appwiz.cpl
Zoek Microsoft Outlook 2000 op (of Microsoft Office 2000 als je het als Office pakket hebt geïnstalleerd).
Klik erop, en kies de knop Wijzigen.
Ergens in dat proces moet je de optie krijgen om een Reparatie- of Herstelinstallatie te doen.
Probeer dat.

Tijs.

Ik heb Microsoft Office hersteld. Outlook gaat nu wel open:thumb:, maar krijg een fout met het binnenhalen van de mailtjes.:evil:
zie bijlage

Bijlagen

Kijk even hier en hier

Kan ook gewoon een tijdelijk probleem bij Chello zijn, en dan moet je morgen nog maar eens proberen bijv.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Outlook opent zich weer en heeft zowaar mailtjes binnengehaald.:thumb: Toch kwam er nog een melding over te weinig virtueel geheugen in beeld. Daat geheugen heb ik reeds eerder op 2000 gezet, dus dat blijft vreemd. Maar goed ik ben al heel tevreden dat Outlook weer opstart, ook al duurt het wel erg lang voordat hij in beeld is. Alle ellende is begonnen met een virus melding van Trojan, damnec.C, dus die zal wel meer veroorzaakt hebben in het register.

In iedergeval bedankt voor de goede uitleg van alle oplossingen. Voorlopig kan ik weer even voort.

Kijk even na of het nog allemaal klopt met dat (virtueel) geheugen:
Start -> Uitvoeren -> taskmgr.exe
tabblad Prestaties
Kijk wat er staat in het vakje linksonder Geheugengebruik (kb).
Wat staat er bij Limiet??

Tijs.

En nog wat: Mag ik aannemen dat de inhoud van je Outlook niet groter is dan 2 Gigabyte?
Want bij/rond/over de 2 Gigabyte kun je tegen problemen aanlopen...

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan