Microsoft Outlook 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Volgens mij moet je bij zowel inkomende als uitgaande mailserver mail.chello.nl opgeven.
Mogelijk verloopt het binnenhalen van je mail dan sneller en/of probleemloos.

En wat betreft het virtueel geheugen:
Heb je de stappen gedaan zoals ik al eerder had aangegeven? Of heb je het gewijzigde bestand - zoals je aangaf - outlook-1.pst weer terug hernoemd in outlook.pst.

Indien het laatste: schoon de Postvak IN en Verzonden items grondig op (vooral de mails met bijlage!!!

Mijn Outlook mist wel een aantal (zelf aangemaakte) mappen, maar ik had de mailtjes uit die mappen voordien al in een andere map ondergebracht, dus misschien kan ik ze nog terugzetten.
Blijft het trage openen van programma's, maar ik zoek verder wat daar de oorzaak van is. Misschien heb je een idee wat ik daaraan kan doen.

Mijn Outlook mist wel een aantal (zelf aangemaakte) mappen, maar ik had de mailtjes uit die mappen voordien al in een andere map ondergebracht, dus misschien kan ik ze nog terugzetten.
Blijft het trage openen van programma's, maar ik zoek verder wat daar de oorzaak van is. Misschien heb je een idee wat ik daaraan kan doen.

Heb je gecontroleerd wat Dnties heeft aangegeven.

taskmgr.exe uitvoeren en rechtsonder in het venster het geheugengebruik bekijken?

Je ziet twee waardes (bijvoorbeeld 372/2345 o.i.d) waarbij de eerste steeds wisselt.
De eerste geeft de daadwerkelijke belasting van je virtuele geheugen, de tweede de grootte van het beschikbare virtuele geheugen.

Het kan zijn, dat je harde schijf vol is .......

Laatst bewerkt:
Klik eens op .....(zie bijlage)
Als je op geheugen klikt sorteert 'ie oplopend of aflopend.

Belangrijk is, welke processen de grootste geheugenbelasting geven.

Stuur weer even een screendump

Sorry, alsnog de bijlage

Bijlagen

• taakbeheer.JPG
    taakbeheer.JPG
    52,7 KB · Weergaven: 41
Hoi,

Ik geef hem voor een 'betere' oplossing, maar volgens mij zou een uitbreiding van je werkgeheugen een sneller werkende pc opleveren.

Nu is dat 512Mb en dat zou je - indien mogelijk - moeten uitbreiden naar 1024.

Is het een 'oudje' ?
En met welke windows-versie werk je, '98, '2000 of WinXP?

Laatst bewerkt:
Dat uitbreiden ga ik eens overdenken.

Hij is drie jaar oud, dus nog niet zo heel erg oud toch?
Ik werk met WinXP.

Oke je hebt me echt geholpen en het is een latertje geworden, dus ik ga afsluiten. Bedankt in iedergeval, mijn Outlook werkt weer, ook al is hij traag.

Groetjes Willy

geheugen bestandje

Je ziet dat in dat vakje dat het geheugen volledig in gebruik is geweest.
Dat betekent dat er een probleem is, wat bijvoorbeeld gerelateerd kan zijn aan corruptie van het .PST bestand waar Ommeren/Teun tips voor gegeven heeft.

Ook kun je proberen het .PST repareren met behulp van scanpst.exe.
Waar die tool staat is helaas bij elke versie van Outlook/Office verschillend.
Zoek het pad ernaartoe even op met: Start -> Uitvoeren -> cmd /k cd /d %programfiles%
dir /s /a scanpst.exe

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Als ik die reel uitvoer en ingeef waar het pst bestand staat (Local Settings\Application Data\Microsoft/Outlook) dan krijg ik de melding dat Local niet wordt herkend als een interne of externe opdracht, programma etc.

Doe even: Start -> Uitvoeren -> control.exe folders
ga naar tabblad Weergave
Vink uit: Beveiligde bestanden en mappen verbergen. Klik ja op de bevestigingsvraag.
Ergens lager in de lijst: Klik op het bolletje bij Verborgen mappen en bestanden weergeven.

Blader daarna vanuit scanpst.exe vanaf Mijn Computer naar de map waar je .PST staat.

Natuurlijk moet je Outlook zelf niet open hebben op dat moment.

Zodra scanpst zijn werk heeft gedaan kun je de veranderde weergave-opties weer ongedaan maken.

Succes,

Tijs.

Deze regel moet je even uitleggen, die begrijp ik niet

Blader daarna vanuit scanpst.exe vanaf Mijn Computer naar de map waar je .PST staat.

Als ik die reel uitvoer en ingeef waar het pst bestand staat (Local Settings\Application Data\Microsoft/Outlook) dan krijg ik de melding dat Local niet wordt herkend als een interne of externe opdracht, programma etc.

Je kunt ingeven welk bestand je gescand wil hebben, maar je kunt er ook naar bladeren (=opzoeken in Verkenner). Dat doe je door op het knopje met ... erop te klikken (staat naast de regel waar je rechtstreeks een .pst bestand kunt opgeven).

Zoek vanaf de C: schijf, daaronder dan weer Documents and Settings, dan weer je gebruikersnaam, dan weer Local Settings, dan weer Application Data, dan weer Microsoft, dan weer Outlook.
Je zou dat Outlook.pst moeten kunnen vinden. Dubbelklik erop, en de scan/reparatie wordt uitgevoerd.

Tijs.

Ik heb dat pst bestand gescand. Outlook heeft zich daarna geopend, maar krijg de meest wisselende foutmeldingen. Niets op mijn computer werkt nog normaal, het opstarten van de computer duurt een eeuwigheid en het openen van een programma gaat erg traag. Mijn computer blijft ook de hele tijd een reutelend geluid maken en dat duurt vanaf het opstarten zeker een half uur lang. Ik verbaas me nog dat ik op deze pagina terecht kon komen. Alle ellende is begonnen met die Trojan, Danmec.C melding in het programma Spyware Doctor, die vond ook nog Spyware.IBIS.Toolbar en Trojan.Generic. Ze zijn allen in quarantaine geplaatst maar ondanks dat veel ellende nu.

Beste denk ik om een hijack-this log te posten op www.nucia.nl
Lees dit, volg de instructies, en post dan zo'n log-bestand in het juiste subforum (je moet je wel aanmelden op de site).

Succes,

Tijs.

Ik heb mijn hyjack log bij Nucia gedeponeerd en wacht het af. Bedankt in iedergeval voor al je moeite om het op te lossen. Ik zal deze vraag verder afsluiten hier. Ik heb nu even Outlook Express in gebruik en die werkt wel.

Groetjes Willy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan