Microsoft Outlook 2007 in Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

redcap

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2004
Heb op mijn laptop Windows mails, dat werkt goed.
Heb Microsoft Office 2007 geinstalleeerd, alles werkt behalve Outlook.

Kan niets in het schermpje doen. Dus ook de bovenbalk functies niet aanklikken

Krijg de volgende meldingen:
De verbinding met microsoft exchange is niet beschikbaar. Outlook moet onlinezijn om deze actie te voltooien...

Kan de standaardmappen voor email niet openen.

bestand c:\users\redcap\apppdata\local\microsoft\outlook.ost bevat geen online mappen.

Linksboven in het scherm verschijnt een venster met: micorsoft exchange
Hier moet je het postvak invullen en dan wordt de naam nagekekekn of die klopt

Misschien weet iemand raad met dit probleem?

Heb jij een exchange server draaien, of maak je gebruik van de mail die je via je provider hebt?
In dat laatste geval moet je kijken naar de account instellingen. Outlook is bij jou geconfigureerd voor verbinding met exchange. (Dat kun je ook zien aan het ost-bestand - dit is een bestand voor gebruik van offline mappen - Bij gebruik van offline mappen, worden je mappen met de exchange server gesynchroniseerd.)
De meeste mensen die mail via hun provider gebruiken, hebben hun mail cliënt ingesteld op POP3 of minder vaak: MAPI

Heb je toch exchange draaien, dan zul je naar je exchange configuratie moeten kijken, waarom je cliënt daarmee geen verbinding kan krijgen.

Voor verdere hulp, geef dan nog wat extra info, bijvoorbeeld wat voor type email account je hebt...

heb jij een exchange server.....denk het niet.
maak je account opnieuw aan met een pop3 instelling.

Maak een nieuw profiel aan voor Outlook. Zorg ervoor dat je tijdens de Wizard niet kiest voor de "Microsoft Exchange server", maar voor POP3. (tweede scherm van de Wizard). Vul de gegevens van je provider in voor je email. Outlook staat nu ingesteld om mail van de Exchange server te halen, lijkt me niet dat je die hebt.

Microsoft Outlook in Vesta

Ben niet zo handig met dit onderwerp.
Als ik op Microsoft Outlook 2007 klik dan krijg ik de opmerking dat hij de "gegevens" gaat synchroniseren.
Dan het bericht dat hij de mappen niet kan openen.
Ik heb chello als provider.Op mijn "GEWONE"COMPUTER WERKT HET WEL GOED.

Hoe nu verder?

Nieuw profiel aanmaken zoals ik aangaf. Outlook afsluiten en via configuratiescherm > Software > Email > profielen weergeven, het profiel verwijderen en een nieuwe aanmaken. Je krijgt dan een Wizard, neem dan POP3 (1e schermpje 2e optie) dan de chello E-mail gegevens gebruiken.

Het is gelukt. Bedankt voor de medewerking!!!

Nieuw profiel aanmaken zoals ik aangaf. Outlook afsluiten en via configuratiescherm > Software > Email > profielen weergeven, het profiel verwijderen en een nieuwe aanmaken. Je krijgt dan een Wizard, neem dan POP3 (1e schermpje 2e optie) dan de chello E-mail gegevens gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan