Microsoft Outlook 2011 (14) op mijn Mac fetched alle mail uit server, telkens opnieuw

• Onderwerp starter Onderwerp starter mokum
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mokum

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2007
Ik gebruik sinds een paar jaar Microsoft Outlook 2011 (v14) op mijn Mac. Echter heb ik sinds 2 weken een zeer irritant probleem. Het programma haalt namelijk alle mail opnieuw uit de server waardoor ik ongeveer elke dag 1x al mijn oude mails opnieuw ontvang. Weet iemand waar het mis gaat? Via Google kwam ik er niet uit, wellicht weet iemand een snelle makkelijke oplossing.

Ik mis relevante informatie:
a. Hoe is het mail account in het Outlookprofiel opgezet? Als Microsoft Exchange, POP3/SMTP of IMAP/SMTP?
b. Wat bedoel je met "opnieuw opgehaald"? Bedoel je daar mee dat ze én opnieuw worden gedownload én als ongelezen worden gemarkeerd (terwijl je ze eerder al gelezen had?)

Niet dat ik een oplossing voor je heb zo snel, maar ik vermoed dat bovenstaande zaken relevant zijn voor hulp.

Tijs.

Hallo Tijs,

Allereerst, dank voor je reactie! Het mail account is opgezet als een POP account ik gebruik voor inkomend poort 995 en outgoing (SMTP) 465 voor beiden gebruik ik SSL.
De mail wordt inderdaad opnieuw uit de server getrokken en vervolgens als ongelezen gemarkeerd. De mail staat dus al in Outlook maar komt opnieuw binnen.

Ik hoor graag of iemand enigszins een idee heeft om tot een oplossing te komen.

Helaas ben ik er nog steeds niet uitgekomen :(, iemand nog ideeën?

Mijn internetprovider is UPC echter is mijn mailserver via Versio.nl en fetch ik vanuit mail.axc.nl

Ik stelde deze vraag omdat recentelijk een aantal kennissen plotseling hetzelfde probleem hadden. Zonder iets te hebben veranderd aan hun Outlook instellingen. Echter: deze zaten toevallig allen bij KPN.

Werkende oplossing bleek in alle gevallen: inloggen via webmail, alle mappen op de server zoveel mogelijk leeg maken (info heb je tenslotte toch al via Outlook binnengehaald), met als laatste de map verwijderde items (deze telt mee bij het totale mailquotum).
Vervolgens werkte alles weer perfect.

Voor extra zekerheid toen toch naderhand het protocol nog gewijzigd naar IMAP.

Mogelijk werkt dit bij jou ook...

Laatst bewerkt:
Dat heeft helaas voor mij niet geholpen, wellicht nog andere ideeën?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan