Microsoft Outlook berichten ontvangen en versturen heel traag

• Onderwerp starter Onderwerp starter ruut
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ruut

Verenigingslid
Lid geworden
20 apr 2005
Ik gebruik Micorsoft Outlook. Bij het ontvangen en verzenden van mail krijg ik rechtsonder een melding: ontvangen/verzenden voor ...... % voltooid.
Bij het ontvangen komt het regelmatig voor dat de ontvangst 100% voltooid is en dat er dan nog geen mail is. Soms komt er dan na 30 seconden of langer nog wel nieuwe mail binnen.
Bij het verzenden gebeurt het regelmatig dat de mail eerst in postvak Uit terechtkomt en dan kan het soms wel 2 minuten duren voordat deze echt verzonden is en bij Verzonden Items staat.
Ik gebruik de MacAfee van XS4ALL. De optie uitgaande mail staat niet aan.
Wie kan mij helpen dit te verbeteren?
Groet,
Ruut

Dat heeft toch echt met de grootte van je mail(en eventueel bijgevoegde bestanden)te maken.
Gebruik je ook meerdere accounts?

microsoft outlook berichten

Beste,
Nee, het gaat ook traag bij simpele kleine berichtjes.
Ik gebruik twee accounts.
Groet,
Ruut

Maniertjes en truukjes om dat proces te versnellen, ken ik eigenlijk niet.
Heeft toch ook met de snelheid van je verbinding te maken en met de snelheid van je CPU etc etc etc
Is dus van een hoop factoren afhankelijk.
Bij mij duurt het ook even, maar dat komt omdat ik alles laat checken door Norton.

Bij Outlook Express is het zo dat een vol PostvakIn- en Uit ook problemen kunnen geven.
Maak eens twee mappen In en Uit en stop daar de mail in en kijk of het dan wel beter loopt.
Bij Outlook Express helpt het verwijderen van die postvakken heel goed maar volgens mij zit Outlook anders in elkaar.

Om je daadwerkelijk te kunnen helpen is er toch wat meer informatie nodig.
Gebruik je - zoals Elisa aangeeft - Outlook Express of Outlook uit het MsOfficepakket.

Wat voor internetverbinding heb je: breedband via ADSL of de kabel of een 'ouderwetse' telefoonverbinding.
Wat voor abonnement heb je: de voordeligste abonnementen hebben een lage uploadsnelheid, wat de oorzaak kan zijn van je probleem. Zeker als je een bijlage meestuurt die behoorlijk groot is.
Hetzelfde kan het geval zijn als iemand bijvoorbeeld een hele serie foto- of filmbestanden als bijlage(n) in een email naar jou opstuurt.

Nee, het is Outlook. Ruud geeft het in zijn eerste bericht aan.

O jee, o ja Elisa. Ff niet opgemerkt.
De omvang van het Postvak IN bij OE kan inderdaad voor problemen zorgen (en bij Outlook het pst-bestand wanneer dat zo'n 2 Gb groot gaat worden).
Maar ik dacht dat dat meer met het openen van beide te maken had, meer dan het verzenden en ontvangen van mail......

Bij Outlook Express laat ik ook nog de Postvakken In en Uit verwijderen.
OE maakt dan nieuwe aan en in de meeste gevallen is men dan van het probleem af.
Jij kent Outlook beter dus misschien zit die mogelijkheid er ook in.

Nee, verzenden en ontvangen gaat net zo goed mis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan