Microsoft Outlook bijlage-probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

fun_surfer

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2001
Beste allemaal, ik heb een probleem met mijn Microsoft Outlook 2002. Ik kan totaal geen bijlagen meer sturen! Bij mijn weten heb ik niets veranderd in wat dan ook, ik heb het probleem al eerder gehad en toen heb ik opnieuw geformatteerd. Dit is nog maar zo kort geleden dat ik eigenlijk nog geen zin heb! Iemand een idee? Ik heb totaal geen idee in welke richting ik moet zoeken dus HELP PLZ!

Fun_surfer.

Outlook 2002 hoort bij office XP dus daar gaat je vraag dan ook naar toe

Sorry m@rio, ik kon hem zo gauw niet vinden en wilde nog even snel mijn vraag posten...
Roby, ik heb het artikel doorgelezen en ik zal dit morgen gaan nakijken en de 2e oplossing gaan proberen... Bedankt!

EDIT: Ik heb toch nog even gekeken en dit is niet de oplossing voor mijn probleem: ik stuurde een JPG-bestand en een TXT-bestand mee en geen van beide bijlagen kwamen bij de geadresseerden aan. Ik heb een CC naar mijzelf gestuurd en deze kwam wel aan zoals ik hem had bedoeld. Dit vond ik ook zeer vreemd: bij mij wèl (verzender MS Outlook 2002 en ontvanger MS Outlook 2002) en bij de geadresseerden niet (ontvangers zowel MS Outlook 2002 als Outlook Express 6)...

Laatst bewerkt:
Kan het misschien iets te maken hebben met de quota die zijn ingesteld door Chello? Ik weet niet wat er dan gebeurt?

Komen de bijlagen aan bij de ontvangers als "Winmail.dat"?

Groetjes,
Bennie

Nee, de ontvanger krijgt alleen de tekst te zien die ik heb getypt en totaal niets aan bijlagen: geen paperclip dus! Het gekke is dat ik een e-mail met bijlage naar mijn Hotmailadres heb gestuurd en dat die wel met bijlage en al aankomt...
Alvast bedankt!

Bennie, de bijlage komt toch aan als "winmail.dat"! Ik had begrepen dat de ontvangers totaal niets hadden gekregen, maar dit klopte dus niet.

RTF-indeling

Beste Bennie, de link die je me hebt gestuurd was inderdaad de sleutel tot de oplossing! Er was een vinkje bijgezet (door mij of door MS Outlook) in mijn persoonlijk adresboek waardoor ieder bericht in RTF-indeling wegging. Dit had ik ook niet door omdat er bij ieder bericht zelf gewoon HTML-indeling stond. Ik heb het vinkje weggehaald en ik kan weer bijlagen naar hartelust sturen! Hardstikke bedankt! ;)

GRTZ Fun_surfer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan