Microsoft Photo Editor niet in office 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

AquaDiGio

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2003
Microsoft Photo Editor staat niet op Office 2000... ik heb dus maar ff via zoeken de map "PhotoEd" op mn schijf gegooid, maar als ik het dan opstart zegt hij "Registration/Unregistration failed"... terwijl het wel een officiele versie is. Ik heb altijd met dit proggie gewerkt en ben niet van plan met een ander proggie te gaan werken... wie kan me zeggen hoe ik het goed werkend op mn pc krijg?

Ik zou nog eens op zoek gaan in je office installatie-CD. Photo Editor zit er bij in Office 2000. Hij wordt alleen niet automatisch meegeinstalleerd.

weet je heel zeker dat 'ie niet geinstalleerd is ?
Hij zit (na installatie) een klein beetje "verborgen" :
Start -> programma's -> Microsoft Office hulpprogramma's.

En als 'ie daar niet bij zit, idd. even de Office cd erin en alsnog installeren.

Hij start nu iig zonder problemen op...

NXT problem: Als ik een jpeg open opent ie die automatisch in internet explorer terwijl ik gewoon aan het surfen ben! hoe zorg ik er voor dat hij hiervoor Photo Editor pakt?

Laatst bewerkt:
Er voor zorgen dat jpg-bestanden met PE is geassocieerd. Hoe dat precies moet hangt af van de windowsversie.

Groetjes,
Bennie

Open in de verkenner een map met daarin het te openen bestand.

Ga op het bestand staan en klik rechts en kies eigenschappen.

In de eigenschappen (tabbald algemeen) staat o.a.: "openen met". In datzelfde vak staat ook "wijzigen". Open wijzigen en kies uit de lijst PE.

Bevestig en je bestand wordt voortaan met PE geopenend.

dat kan je volgens mij alleen doen als het bestand zichzelf niet herkent (dan krijg je een windowsicoontje) en dan kun je wel kiezen uit "openen met". Maar nu is het gewoon al een jpeg bestand, maar als ik een jpeg bestand open dan opent hij die in een Internet Explorer. Terwijl ik gewoon een goedwerkende Microsoft Photo Editor heb :S... probleem is dus nog niet opgelost :(

Misschien helpt dit:

Start/Instellingen/Configuratiescherm/Mapopties
tab Bestandstypen en selecteer JPEG (en misschien ook JPG en JPE?) Klik op Geavanceerd en selecteer Open. Kies Bewerken.
Bij "Toepassing die wordt gestart voor de actie:" staat bij mij:
"C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\PhotoEd\PHOTOED.EXE" "%1"

Shift indrukken, rechtsklikken.
Nog sneller:

Configscherm, mapopties, tabblad bestandtypen. Daar kan je ALLE typen instellen die Windows maar herkend.

Staat op cd 3 van het office pakket, word niet vanzelf geinstaleerd

Tijdje terug dat ik hier gereageerd heb, maar hij pakt nu iig wel Microsoft Photo Editor als ik bijvoorbeeld een jpeg bestand wil openen. Maar dan opent hij alleen het programma en niet het bestand zelf... wat is er nu fout gegaan?

Staat achter het programma in je mapopties "%1" ? Zie mama's mail boven. Het %1 is een jokerteken waar de bestandsnaam automatisch wordt ingevuld, als dat ontbreekt opent het programma kaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan