Microsoft Publication Service device host ineens in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marilyn

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Microsoft Publication Service device host staat ineens in mijn netwerk van een laptop die verbonden was met 2 pc,s, en daarna was het hele netwerk wat er normaal was verdwenen. Ik heb al gezocht op internet maar kan er weinig over vinden, zit ineens met dit rare ding in mijn netwerk die ik niet weg kan halen en alleen verwijst naar een microsoft site http://www.microsoft.com/en/us/default.aspx

De verwijzing naar mijn andere pc,s zijn weg:confused: iemand die een oplossing weet en wat die Microsoft Publication Service device host betekend?

Laatst bewerkt:
Huil huil is er niemand hier die weet wat er aan scheelt?:shocked:

Pc ziet wel alle andere pc,s en zelfs de laptop maar de laptop ziet de andere pc,s dus helemaal niet er zit een lynksys router tussen en bij de netwerklocaties staast dus die rare verwijzing naar die public host device:confused:

Waar zijn al die techneuten nou van vroeger?:shocked:

Ja op die laptop zit vista en alle updates zijn naar mijn weten geinstaleerd, alleen na een aantal updates is die ook zo raar gaan doen, ik heb al updates verwijderd en weer opnieuw geinstaleerd. Maar nu doet hij helemaal niks meer met die updates en krijg ze ook niet meer geinstaleerd:confused: En volgens vista-help alles gedaan wat aangegeven werd om die updates weer normaal te krijgen maar niets helpt.

En die microsoft public dinges is er na een update van windows volgens mij gekomen en was mijn draadloos netwerk op de laptop verdwenen terwijl de andere pc,s met xp mij wel kunnen zien en mappen delen. Wel kan ik gewoon nog draadloos internetten met de laptop. Ook is upc hier bezig geweest met updates enzo. Daarna ook gewoon zoals ze aangaven de router gereset , dat zou ook nog een reden kunnen zijn van alles want het is een soort master mind aan het worden waar het nou aan ligt allemaal.

Denk dat ik het maar eens met een gewone lan kabel ga proberen vanavond.:rolleyes:

En die microsoft public dinges is er na een update van windows volgens mij gekomen en was mijn draadloos netwerk op de laptop verdwenen terwijl de andere pc,s met xp mij wel kunnen zien en mappen delen. Wel kan ik gewoon nog draadloos internetten met de laptop.

Kan je dit statement eens wat verduidelijken.

Ik begrijp dat je nog steeds het internet op kan, dus je laptop maakt nog steeds verbinding met je router. Dus is je draadloze netwerk toch niet verdwenen?
Of bedoel je dat je de andere PC's in het netwerk niet meer kan benaderen?
Indien dat zo is, kan je ze nog pingen?

Ik kan de andere pc,s in het netwerk niet meer zien en mijn printer en zo terwijl dat voorheen wel zo was:( En dat pingen heb ik al wel eens geprobeerd via een ander forum maar weet niet wat alles betekend wat ik dan zie op dat dos venster.
Heb jij een goed stappenplan zodat ik kan zeggen wat ik zie of zou moeten zien:shocked:

Om een andere computer te "pingen" moet je natuurlijk het ipadres kennen.

Wat je zou moeten zien vind je hier

Ik probeer er morgen eens mee aan de slag te gaan , alvst bedankt, Ik laat je weten hoe het afloopt, zit nu even op een andere pc

Het duurde ff maar was er ff tussenuit:o
Heb gepingd en hij ziet daar de andere pc wel:shocked:

Hoi,

Ik kan de andere pc,s in het netwerk niet meer zien en mijn printer en zo terwijl dat voorheen wel zo was

Waar kon je die pc's en de printer vroeger zien. In je windows verkenner?

O dat zou ik niet weten , verkenner gebruik ik nooit. Als ik wilde printen via het netwerk met de laptop dan klikte ik op printen en dan kon ik kiezen uit mijn printer gewoon in de printopties

Zo, eindelijk gelukt om deze vraag op opgelosd te zetten, want niemenand op internet had de goede oplossing. Gisteren service pack 2 erop gezet en alles is weer zoals vanouds :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan