• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Microsoft Query

Status
Niet open voor verdere reacties.

JW Peters

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2003
Als ik in Excel via

Data/externe gegevens ophalen/nieuwe databasequery

met Microsoft Query een niewe Query aanmaak, werkt het allemaal prima.

Echter als ik later dezelfde Query open om te bewerken, velden/kolommen toevoegen, verwijderen etc.
Krijg ik niet eens de oorspronkelijke resultaten van de (nog onbewerkte) query te zien, laat staan dat ik de query kan bewerken.

Voer ik echter dezelfde Query uit in excel:

Data/externe gegevens ophalen/opgeslagen query uitvoeren

dan haalt ie de gegevens wel op.

Hoe kan het dat ik in Microsoft Query zelf de query niet kan bewerken en de resultaten kan zien, maar schijnbaar alleen nieuwe Query's kan aanmaken, waarbij overigens de resultaten dan wel direct zichtbaar zijn.
En dat de resultaten van dezelfde bestaande Query's in excel wel zichtbaar zijn.

Ik hoop dat iemand het antwoord weet.

Alvast bedankt.

Groeten,
Jan-Willem

Heb je wel een koppeling naar de database als je de bestaande query oproept?
Als je een nieuwe query maakt leg je ook de koppeling aan, bij het oproepen van een bestaande niet.
Als je via excel oproept verzorgt, volgens mij, Excel de koppeling.

Re

Ja ik heb volgens mij wel een koppeling, om dit na te gaan heb ik net even een Query geopend en vervolgens een nieuwe aangemaakt o.b.v. dezelfde Dbase (omnivers van Unit4).

Ik kon dus in de nieuwe Query wel tabellen toevoegen etc etc maar als ik dan via

Venster/ "naam d'base"

Naar de reeds geopende Query ging, waren de functies weer "grijs"

Bij het openen van de bestaande Query had ik trouwens al ingelogd bij de dbase en bij het maken van de nieuwe nog een keer (zelfde dbase !).

Gr Jan-Willem

Re Re

Sterker nog ik kan in excel een bestaande Query uitvoeren, krijg dan ook de juiste data.

Wil ik de Query echter aanpassen,
druk ik op de werkbalkknop

"Query bewerken" ---------> Ms Query opent

Ik zie hier de velden, echter zonder gegevens en zonder mogelijkheden om te bewerken.

Gr JW

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan