Als ik in Excel via
Data/externe gegevens ophalen/nieuwe databasequery
met Microsoft Query een niewe Query aanmaak, werkt het allemaal prima.
Echter als ik later dezelfde Query open om te bewerken, velden/kolommen toevoegen, verwijderen etc.
Krijg ik niet eens de oorspronkelijke resultaten van de (nog onbewerkte) query te zien, laat staan dat ik de query kan bewerken.
Voer ik echter dezelfde Query uit in excel:
Data/externe gegevens ophalen/opgeslagen query uitvoeren
dan haalt ie de gegevens wel op.
Hoe kan het dat ik in Microsoft Query zelf de query niet kan bewerken en de resultaten kan zien, maar schijnbaar alleen nieuwe Query's kan aanmaken, waarbij overigens de resultaten dan wel direct zichtbaar zijn.
En dat de resultaten van dezelfde bestaande Query's in excel wel zichtbaar zijn.
Ik hoop dat iemand het antwoord weet.
Alvast bedankt.
Groeten,
Jan-Willem
Data/externe gegevens ophalen/nieuwe databasequery
met Microsoft Query een niewe Query aanmaak, werkt het allemaal prima.
Echter als ik later dezelfde Query open om te bewerken, velden/kolommen toevoegen, verwijderen etc.
Krijg ik niet eens de oorspronkelijke resultaten van de (nog onbewerkte) query te zien, laat staan dat ik de query kan bewerken.
Voer ik echter dezelfde Query uit in excel:
Data/externe gegevens ophalen/opgeslagen query uitvoeren
dan haalt ie de gegevens wel op.
Hoe kan het dat ik in Microsoft Query zelf de query niet kan bewerken en de resultaten kan zien, maar schijnbaar alleen nieuwe Query's kan aanmaken, waarbij overigens de resultaten dan wel direct zichtbaar zijn.
En dat de resultaten van dezelfde bestaande Query's in excel wel zichtbaar zijn.
Ik hoop dat iemand het antwoord weet.
Alvast bedankt.
Groeten,
Jan-Willem