microsoft query

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimbre

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2001
Hallo,

Ik heb een vraag over een query die ik vanuit een financieel pakket (Multivers) gegevens wil laten ophalen om in een draaitabel op te nemen.

Het probleem:
Ik wil een overzicht met daarin de boekingsdetails zoals grootboekrekeningnr,, de omschrijving van die grootboekrekening, nummer kostenplaats en de omschrijving van die kostenplaats etc.

Nadat ik een aantal tabellen vanuit de database in een query toegevoegd heb laat hij in microsoft query data zien van geboekte regels.

Nu merk ik, dat als ik sommige tabellen toe voeg, de data (details) verdwijnen.
Verwijder ik die tabel dan komt die data weer tevoorschijn.

Ik begrijp dat het lastig om je een voorstelling te maken van het probleem maar wellicht is er iemand die dit probleem (verdwijnen van dataregels na toevoegen van een tabel) herkent.

Alvast bedankt

wim

Volgens mij moet je in je query het jointype in de relatie tussen de tabellen aanpassen. Hoe? Klik in de ontwerpweergave van de query met je rechtermuis op de relatie tussen de tabellen en pas het jointype aan.

mvg
Charles

Hoi Charles,

Excuses voor de late reactie maar druk druk druk....

Het werkt nog niet.

Ik wil per jaar en per periode de data oproepen van de dossiers.

Hieronder de sql instructie maar dat is voor mij acacadabra:

SELECT DISTINCT GROOTBOEKMUTATIES.BOEKJAAR, GROOTBOEKMUTATIES.PERIODE, GROOTBOEKMUTATIES.CDGRBREKENING, GROOTBOEK.OMSCHR, GROOTBOEKMUTATIES.CDDOSSIER, DOSSIER.OMSCHR, KOSTENPLAATS.CDKOSTENPLAATS, KOSTENPLAATS.OMSCHR, GROOTBOEKMUTATIES.DEBET, GROOTBOEKMUTATIES.CREDIT, debet-credit
FROM SYSADM.DOSSIER DOSSIER, SYSADM.GROOTBOEK GROOTBOEK, SYSADM.GROOTBOEKMUTATIES GROOTBOEKMUTATIES, SYSADM.KOSTENPLAATS KOSTENPLAATS
WHERE DOSSIER.CDDOSSIER = GROOTBOEKMUTATIES.CDDOSSIER AND KOSTENPLAATS.CDKOSTENPLAATS = GROOTBOEKMUTATIES.CDKOSTENPLAATS AND GROOTBOEK.BOEKJAAR = GROOTBOEKMUTATIES.BOEKJAAR AND GROOTBOEK.CDDOSSIER = DOSSIER.CDDOSSIER AND GROOTBOEK.CDKOSTENPLAATS = KOSTENPLAATS.CDKOSTENPLAATS

Wellicht is hier voor een kenner te zien waar er iets niet goed staat.

Groet,

Wim

Ik ben niet zo goed in sql statements. Kun je hier een voorbeeld plaatsen, zodat ik de ontwerpweergave van de query kan bekijken?

Hier de query (zipfile) die ik gebruik om met een draaitabel e.e.a. inzichtelijk te maken.

Bijlagen

Ik weet niet wat voor een bestand je hier hebt neergezet. Maar het is niet te openen met Access.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan