Microsoft Remote Keyboard For Media Center werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannykrabbe

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Berichten
10
Beste dames en heren, ik zit nu al enkele dagen met het volgende probleem en zit nu toch echt vast wat te doen:

Het gaat om het volgende ik heb een Microsoft Remote Keyboard For Media Center (Model 1044) gekocht incl. ontvanger en afstandsbediening (XPC-RC01) (deze zouden compatible moeten zijn dus dat zal geen probleem zijn. Echter mijn keyboard wil niet communiceren met de pc.

wat heb ik gedaan:
** getest op zowel een Vista Ultimate machine (moet compatible zijn), en de XP Media Center machine (waarop ie gebruikt gaat worden ivm beamer etc)
De usb IR ontvanger installeert zonder problemen op beide en staat ook keurig in apparraatbeheer als HID zonder probleem bij zowel mouse als keyboard. Dus geen driver issue lijkt me, want op de sites overal staat ook dat de ontvanger auto-installed op beide OS en dat doet ie dus.

** De afstandebediening reageert keurig op de ontvanger (beide opstellingen, pc gaat uit, knoppen werken etc). dus de IRontvanger en AB werken.

** Het keyboard stuurt ook IR signalen uit (ff getest met digitale camera over het IR oog)

** nieuwe batterijen etc.


Echter het probleem is dus dat beide opstellingen totaal niet reageren op het toetsenbord. (nu had ik al een beetje rondgezocht op internet en meeredre mensen hadden er problemen mee, echter het probleem bij hen was dat alleen de media centre toetsen het deden en de standaard keys niet(dit is echter te verhelpen, en ik weet ook hoe).

maar goed bij mij werken dus zelfs de media center keys niet.

Ik zie achterop het keyboard wel een soort sync volgorde staan qua toetsencombinaties, deze heb ik reeds uitgevoerd en dat helpt ook niet. aangezien er verder geen documentatie bijzit en ook geen manual voor het keyboard te vinden is qua syncen, vraag ik hier even hulp.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn en/of ervaring met dit keyboard hoe deze te syncen met de ontvanger?

mvg Danny en alvast bedankt voor eventuele hulp
 
Probeer deze update te installeren op je Media Center pc. Lees even goed hoe je dat precies moet doen.

Verder: Quick-start handleidingen zijn te vinden, misschien heb je ze al,
Hier staat de Quick-start guide.

In het Quick-start document wordt ook de update genoemd waar ik boven naar verwees, dus goede kans dat je het werkend krijgt zodra je die update geïnstalleerd hebt.

Tijs.
 
Hoi Thijs,

bedankt voor het antwoord. echter die quick start guide heb ik zelf inderdaad, en die update stond daarin inderdaad vermeld.

echter toen ik die direct wilde proberen gaf ie simpelweg aan dat ik SP3 erop had en dat ie daar al bij-in moest zitten en hij deze rollup dus niet kon installeren.
 
Ik heb geen tips meer, dus hoop ik dat iemand anders je verder kan helpen.

Tijs.
 
Echter het probleem is dus dat beide opstellingen totaal niet reageren op het toetsenbord. (nu had ik al een beetje rondgezocht op internet en meeredre mensen hadden er problemen mee, echter het probleem bij hen was dat alleen de media centre toetsen het deden en de standaard keys niet(dit is echter te verhelpen, en ik weet ook hoe).


Hoi Danny

ik heb geen oplossing voor jou vraag maar ik zag dat jij wel een oplossing voor mijn probleem weet ik heb mijn overleden mce 2005 opnieuw opgebouwd met nieuwe hardware en nieuwe behuizing maar nu doet alles het eindelijk weer maar ik krijg dus ook mijn toetsenboord niet meer werkend alleen de mce toetsen doen het

zou jij me kunnen vertellen hoe ik dit op moet lossen

alvast ontzettend bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan