Microsoft security essentials plaatst SunJava-onderdelen in quarantaine

Status
Niet open voor verdere reacties.
Windows op zich zelf is niet zo groot het zit in de programma's die je installeerd.
De games zijn vaak vrij groot en die kun je ook op een andere partitie installeeren ik heb daar een apparte partitie voor met de naam GameDisk het geef ook het voordeel dat de save-games op die partitie staan zodat ik die niet kwijt raak ,tenzij de game de save games in het profiel zet.
Je heb het dus zelf in de hand.
De partitie groter maken kan ook.

b.t.w: Ik zou zelf niet al te veel met partities gaan spelen als er al data op staat het is een vorm van power management en een fout kan de patities onstabiel maken.
Eenmaal goed is goed.

Ik heb niets met games, maar doe wel heel veel met foto's en bewerken met Adobe Photoshop.

Je kan de c: partitie ook meteen wat meer ruimte geven b.v 250GB of 300GB als twijvels heb of het genoeg voor je is.
Zelf heb ik Adobe Photoshop te lang niet meer op mijn pc gehad om een goed antwoord te geven hoe het zich gedraag als het op een andere partitie staat meschien download ik cs5 binnenkort wel even.

Ik heb nog een ouwe XP-PX, daar ga ik e.e.a. (partitie maken) op oefenen.

Andere vraag : Kan je - en hoe dan - Outpost Firewall Pro 7.0.1 zo instellen dat je poorten allemaal Stealth aangeven,
hoewel ik ook wel lees dat de 'Poorten op stealth' in feite veel geschreeuw betekent en weinig wol. Ofwel, niet echt een meerwaarde, waar het de veiligheid betreft. Wie weet nu precies hoe het zit.

Goed plan of wat te oefenen ,heb ik ook gedaan hoor met die partitie manager van windows had nog een bijna lege schijf in mijn pc.

Ik dacht niet dat het nodig is en als dat wel nodig is vink je bij firewall in het config scherm run in stealth mode aan.
Je moet niet alles geloven wat je leest.
Jou poorten staan niet in de stealth mode oftewel ze worden niet gefilterd en staan gewoon open of zijn gesloten.
Dan scan ik jou computer met een poortscanner en zie welke poorten open staan en via die poorten kom ik op jou computer.
Nu zijn al je poorten gesloten en kan dat zien met mijn poortscanner dan weet ik toch al meteen 1 ding ,je computer is op het internet en gesloten poorten is voor mij een kwestie van tijd om er toch doorheen te komen.
Nu zijn je poorten wel gefilterd (stealth mode) maar je gebruikt een slechte firewall ,dan stuur ik een data naar je poort in de vorm van een ping ik krijg geen antwoord terug want je firewall filterd die ping en in de tijd dat je firewall dat aan het doen is stuur ik een 2de ping er achter aan je firewall kan de 2de ping niet filteren omdat nog aan de gang is met de eerste en je poort reageert en ik krijg nu wel antwoord ,en weet dus dat je computer op het internet is.
Maar zijn alle poorten op je computer door een goede firewall in de stealth mode dan kan ik niet zien met een poortscanner of je op het internet bent.
Het gaat met name om poortscanners die hele reeksen van ip-adressen af scannen op zoek naar slachtoffers.

Als outpost firewall zo'n poortscanner opmerkt omdat ze heel snel veel poorten af scannen wordt dat ip-adress waar het vandaan komt in de standaard instelling voor 5 minuten geblokt dat doet hij ook met andere aanvallen.
Je moet deze ip-adressen niet permanent blokken omdat het ip-adress vaak niet van de schuldige is.

Maar als je firewall heb geinstalleerd dan test maar uit.
http://www.pcflank.com/about.htm?from=ofpmyinternet08
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Zo ziet het testresultaat er uit van pcflank.com

Dat moet dus met Outpost firewall volledig stealth te krijgen zijn,
dus . . . . zoals je schrijft :
vink bij firewall in het config scherm run in stealth mode aan

Bijlagen

• Stealth-test.jpg
    Stealth-test.jpg
    93,6 KB · Weergaven: 30
Met de installatie van Outpost, de windows firewall eerst uitzetten ?

Heb ik wel gedaan ja.
Weet eigenlijk helemaal niet of outpost dat voor je doet.
Maar hou in ieder geval wel de auto create and update rules aan met installeren ,in windows 7 wordt bij default nogal wat opgestart en als outpost daar zelf niet de regels voor maakt dan blokt hij alles en wacht op jou toestemming en windows 7 geeft jou niet de kans om die te geven omdat windows zichzelf een hogere prioriteit toekent waardoor met de opstart van windows alles heel erg traag wordt en het op een foutmelding in windows afloop.
b.t.w: Dat zit hem nogal in de system and application gard.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan