Microsoft stopt met 'Mijn-mappen'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
<b>Microsoft stopt met de term 'Mijn' bij mapnamen. Het bedrijf probeert zich op deze manier te onderscheiden van de concurrentie.</b>

<font size="2">In het nieuwe besturingssysteem Longhorn zal Mijn Documenten bijvoorbeeld gewoon Documenten heten, net als alle overige mappen met het Mijn-voorvoegsel algemener worden benoemd. Ooit is de toevoeging van 'Mijn' in het leven geroepen om de gebruiker een gevoel van een persoonlijke band met de pc te geven. "Inmiddels is dat niet meer nodig en komt het zelfs kinderachtig over", aldus een linguïstisch expert van de Universiteit van Washington, Naomi Baron tegenover de Seattle Post.

<b>Doorgeschoten</b>
Microsoft is allang niet meer de enige die 'Mijn' gebruikt voor personalisatie. Andere softwarefabrikanten en webbedrijven hanteren de term al jaren, zoals bijvoorbeeld My Yahoo en My eBay. Ooit was Microsoft de enige en was het voor de gebruiker direct duidelijk waar bestanden terug te vinden waren. Nu het alom gebruikt wordt, heeft het voor Microsoft geen enkele onderscheidende waarde meer. Vandaar dat het bedrijf er nu vanaf stapt in de hoop enig onderscheidend vermogen terug te winnen.

Jim Allchin van Microsoft, nauw betrokken bij de ontwikkeling van Windows, denkt dat softwaremakers te ver zijn doorgeschoten. Allchin: "Men sloeg door. Zodra Microsoft iets doet, wil iedereen het doen. Het woord 'Mijn' is daardoor totaal niet meer onderscheidend en voegt dus niets meer toe."</font>

<font size="1"><I>Webwereld.nl</font></i>

Tja... Een snelle blik in ..mijn documenten levert hier al snel op:

Mijn afbeeldingen
Mijn eBooks
Mijn ontvangen bestanden
Mijn video's
Mijn webs
My chatlogs
Mijn muziek

Het wordt wel wat teveel van het goede.

Alleen vind ik niet dat ze "mijn documenten" moeten veranderen.. Sinds windows 98 is dat een begrip!

Zie het probleem niet echt, ben d'r aan gewend, behalve dan dat MS zich met Longhorn (vind ik nog steeds een bespottelijke naam!) kennelijk wil onderscheiden door 'Mijn' af te schaffen. Laten ze maar extra aandacht geven aan beveiliging dan dit soort berichten wereldkundig te maken. :)

Mja, Longhorn is nog een codename he..

Zo vind ik "Blackcomb", "Softsled" en "whistler" ook niet van die strakke namen ;).

Jah opzich wel; maar echt veel tijd gaan ze hier niet in steken. Maar het is wel zoiets waarvan je denkt 'is het nodig'. Vooral Mijn Documenten; wat ik zei.
Het is geen mapnaam, het is een begrip.

Codenames:
Slalom - Windows Longhorn - Media Center (eHome shell and services)
Monad - Windows Longhorn - Windows Scripting Host
Palladium - Windows Longhorn - Digital Rights Management
WinFS - Windows Longhorn - Windows Future Storage
Avalon - Windows Longhorn - DirectX-based graphics subsystem WinNT 6.x
Indigo - Windows Longhorn - Communications Technologies

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan