microsoft update down ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Berichten
804
Hallo,

Ik kan sinds een tijdje geen updates meer ontvangen. Dat wil zeggen, als ik op updates zoeken klik ( ik heb dat op handmatig gezet om een bepaalde reden ), en vervolgens komt er het bekende balkje met daarboven "updates zoeken ", en daar kan ie uren op blijven staan. 1 van de svchosts schiet dan wel rond de 50% CPU verbruik en verbruikt zo'n 1.2 GB ram, wat op zich normaal is, gezien ik dit vaker zie tijdens updaten. Maar dit duurt wel erg lang, en kan dus geen andere zwaardere programma's gebruiken.

Ook op een andere pc, waar ik windows 7 vandaag op wilde installeren, gingen de updates prima tot aan service pack1. Normaal moesten daar achteraan ook nog een aantal updates komen, maar ook hier hetzelfde liedje, geen updates die binnen komen, alleen het balkje dat aan geeft dat het aan het zoeken is. Ook bij het aansluiten van bepaalde usb apparaten, waarbij windows update nodig voor is om drivers binnen te laten duurt langer dan normaal ( drivers die via update moeten worden binnen gehaald, falen ). Het lijkt also er geen contact meer is met de update server. Internet doet het wel op beide pc's ik, kan zonder problemen surfen over het web en dergelijke.

kortom, verder weetik het dus ook niet meer :confused:. Heeft iemand hetzelfde probleem toevallig ?

beide computers hebben overigens windows 7 ultimate 64bit

PS: ook onze laptop met windows 7 premium ( 32 bit ) precies hetzelfde probleem
 
Laatst bewerkt:
Windows update is de laatste tijd wel vaker erg traag, ik verdenk M$ ervan dat het opzettelijk is zodat mensen win7 zat worden en overstappen naar win10.

Als je een nieuwe install doet kan je het beste de updates van te voren binnen halen met WSUS Offline Update
http://download.wsusoffline.net/
 
Hoi hoi Borrelnoot

Ik heb ook anderhalve week ( Ongv. ! ) geleden mijn PC systeem her-installeert ... W7Ul64bit

Toen ik dat deed, ..... na complete installatie natuurlijk zoals altijd benodigd is en was nieuwe update installeren enz..enz..

Deze keer ging zoals NOOIT van tevoren extreem traag en ik was buiten zinnen of in paniek dacht ik ook op een moment dat mijn systeem kapot is .... terwijl dat helemaal niet zo is ...of zo was ..
Zeer veel heb ik rond redenen gezocht en kon ik geen een relevante reden vinden, behalve op een ergens Engelse forum kwam ik tegen een discussie dat die iets met nieuwe windows update-agent te maken heeft,
inderdaad die word ( zal je strakjes zelf dat merken ! ) met alle updates mee-geïnstalleerd !
Eerste 80 of 100 updates Enorm-Extreem-GIGA-Moeilijk binnen komt ( duurt bijna hele dag dus ! ), maar later rest van 200 of 300 updates wat ze volgen lopen ze normaal zoals je dat gewent bent vlot en zeer soepel :D ...:thumb:

U MOET ! !.jpg UPDATE TOCH !.jpg Nieuwe Windows Update Agent !.jpg <== Hij word als eerst geïnstalleerd en die kan je NIET weigeren of verwijderen ! ! !
Elke keer nadat je deze ene ( plaatje 1 ! ) geïnstalleerd hebt ( en dat gelukt is ! ) je MOET PC als eerst HER-starten en pas dan verder met updates gaan ! !

LET MAAR OOK OP ! !
Nadat alles EINDELIJK gelukt met updates is, je zal merken ( als je maar dat weet hoe dat moet ?? :( ?? ) dat je tussen updates zeer veel updates i.v.m. Windows 10 hebt ! !
Mocht je ze niet willen en mocht je ze willen weigeren dat kan je niet voordat ze binnen zijn, eerst laat je ze binnen installeren ( anders door nieuwe update agent namelijk met updates kan niet deze keer ! ) en pas dan weg gooien en blokkeren dus ! !
============
Was je van plan om Windows 10 te upgraden ?? ...... dan hoef je toch niets doen en laat je zo alles staan ...

P.S. I.v.m. update KB3033929 zoals die zapatr boven aangeeft het zal wel kunnen :( ik heb bij mij niets gemerkt terwijl zie ik wel dat die bij mij wel geïnstalleerd is ...

En toch rond op internet en op Microsoft zelf lees ik nu dat die informatie van zapatr over KB3033929 wel klopt !
Wereldwijd mensen hebben ze met installatie van die en met deze update ook problemen, doordat bij iemand lukt wel installeren en bij iemand niet daardoor update ook vaak lopen ze vast maar uiteindelijk deze ben je NIET verplicht te installeren en deze kan je wel blokkeren weggooien ! ! enz..etc..
Bij mij nu na alle geïnstalleerde'n updates ( deze KB3033929 ook ! ) draait weer alles als een speer dus alles in orde is toch ...

Voor zekerheid bewaar je die link als favoriete ergens ( :D in korte toekomst ! ) of ooit misschien zal je nodig moeten hebben ==>> KLIK
 
Laatst bewerkt:
@ Leon: ik hoop niet dat microsoft ZO gemeen is :D. Misschien is de server overbelast o.i.d, maar het is wel lastig dat ik nou geen pc hier kan updaten.. De link die je gaf is zeer nuttig, en heb ik opgeslagen. Mocht het het niet gaan vie de reguliere weg, dan doe ik zeker een beroep op die link om zo alle belangrijke updates in ieder geval erop te krijgen :thumb:.

@ Zapatr: helaas, het heeft niet te maken met de betreffende update ( deze is zelfs niet eens geinstalleerd ). Het updaten zit niet in een loop, er gebeurt erg weinig behalve de tekst "updates zoeken " en er is wat schijfactiviteit, maar ik zie geen voortgang o.i.d.

@ROYONIX: hoi :D. Hier was het juist andersom, de eerste stel updates ( 27 stuks, alleen de belangrijke aangevinkt toen ), kwamen redelijk snel binnen en werden ook redelijk snel geinstalleerd. Daarna ging het bergafwaards. Maar ik zal wel uitkijken inderdaad naar die ene update ( mocht het zover komen ). Het laatste linkje wat je gaf ( microsoft fixit ) is ie nu mee bezig, dus het is nu even afwachten :D.

EDIT: bijlage van de fixitNaamloos.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bang zoals ik zei dat ....:(

Dat jij moet wel alles wat voorgesteld word dat zogenaamd geïnstalleerd moet worden ............ dat je installeert ! of dat je wel installeren moet :( ( nieuwe Microsoft regels i.v.m. W10 ! ) ...

Omdat is dat wel zo geloof je me a.u.b. dat nieuwe windows-update-agent zodra je een update weigert dat niets anders toesta meer verder te installeren :(
Laat maar dus alle tot bittere eind 200/300 updates installeren en pas dan later een voor een of een achter een dat je ze niet hebben wil handmatig verwijderen ..
Zo heb ik gedaan ook geloof he me of niet PC systeem bij mij snel net zoals vanuit fabriek dat gekomen is, bovendien ook alle aankomende updates zijn vloeiend en snel nu ... :thumb:;)

P.S. Zoals nu op jouw plaatje na FIX dat is ...zo was ook bij mij :( ik heb ook vaak updates achterelkaar geweigerd net zolang ik ontdekt heb dat die niet mag meer doen ...

Alles wat aankomt installeren en vervolgens pas later als geen enkele updates ( NA 200/ of 300 ! ) zijn ze ........ pas dan een achter ander wat je niet hebben wil verwijderen !

Later wel updates zetten op gedownload mag worden maar laat mij beslissen wat geïnstalleerd zou zijn !

:(

I.v.m. jouw boven Fout code 0x80070490 kijk hier een evt. oplossing ==>> KLIK

Moet Ingeschakeld zijn ! (1).jpg Moet Ingeschakeld zijn ! (2).jpg <<== Kijk die twee plaatjes ook ! !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb op zich geen updates geweigerd. Ik doe altijd eerst de belangrijke updates, en daarna pas de optionele ( doe ze nooit tegelijk omdat er in het verleden nog wel eensmis liep ) en dat ging altijd prima. Verder staat inde services zowel de Windows update service, als BIT op automatisch.

Verder heb ik even op dat linkje gekeken, en geprobeert het 1 en ander uit te voeren, helaas heeft dat weinig geholpen.. Ook heb ik sfc /scannow ingevoerd in cmd ( onder admin rechten natuurlijk ), deze vond geen fouten.

Toen aan de slag gegaan met wsusoffline. Deze downloade wel het 1 en ander ( en volgens mij dus ook geinstalleerd ), dit ging best snel, maar ik vraag me af of ze ook ECHT geinstalleerd zijn want ik zie niks staan in de "geinstalleerde updates ", daar staan nog steeds de 27 updates die geinstalleerd waren voordat dit probleem begon, daarnaast hoefde ik de pc ook niet te herstarten, wat normaal wel het geval is na installeren van zo'n 200 updates.
 
Hoi,
MS traineert bewust de updates van oudere versies om je te doen overstappen naar Win 10.
ik hoop niet dat microsoft ZO gemeen is
Dat zijn ze dus wel. :eek:
 
:( Ach nee ik geloof ook helemaal niet in WSUS, die gebruik je alleen maar in nood situaties met bepaalden bijv. spoed situaties als je updates spoed nodig/of nodig hebt, en/of als je sommigen niet vinden kan maar jouw een deel van systeem of bepaalde programma niet zonder of verder kan enz..enz..enz.. net zoals bij windows update catalogus ..etc..
Ach ..maar ooke altijd heb je tegenstanders dat ze deze mening niet dezelfde hebben :D ( vrijheid mening toch ? ) ..

In principe zie ik dat jij doet alles goed met updates zoals je opgeschreven hebt, zo heb ik zelf op die manier ook gedaan bij mij waren ze ook al die problemen en al die verschijnselen aanwezig
en bij mij alles duurde ook zo lang ( misschien langer nog :D ) maar ik lip weg van PC nadat ik update aangeklikt heb omdat die ook niet te doen is, .... naast PC zitten en installatie wachten enz..

Bij mij alles begon met een aantal updates die waren zeer moeilijk te installeren naast en met fout meldingen enz.. alles en alle fout-meldingen bij mij waren ze begonnen met installatie van nieuwe windows update agent enzv.
Dit duurde ongv. halve dag, pas morgen met updates had ik begonnen rest en verder, die was ook moeilijk 80 of 100 updates sommigen konden ze geïnstalleerd worden en sommigen niet en toen begon in paniek raken dacht ik dat PC systeem kapot is ..
Maar langzaam stap-voor-stap begon wel droppelen eerst waren ze 5/6 ongv. updates netjes geïnstalleerd en had ik na succesvolle installatie PC meteen herstart, ... omdat zeggen ze zodra iets met installatie lukt, GA MAAR meteen dat bevestigen met PC te her-starten ..... op die manier je succesvolle installatie niet meer kwijt kan raken ..enz..
Toen eindelijk alles met die 80/100 updates klaar was ( heeeele eeuw-dag duurde ...:( en ik dacht nog langer ! :( ) heb weer PC herstart en bleek mij dat plotseling PC wakker geworden was ineens binnen heb ik meer dan 200 updates gekregen die heb ik vervolgens natuurlijk op normale manier en met normale snelheid geïnstalleerd ..
Nu nog steed af/en toe krijg ik updates maar alles loopt normaal en zonder een enkel probleem ... PC systeem is net zoals vanuit fabriek ....

Niet moed kwijtraken dus ... als jouw systeem goed en gezond is ( ! van belang-en-hopelijk-wel ? ) geloof je me a.u.b. updates zullen ze wel lukken jij moet deze keer slechts enorm veel geduld voor hebben ...
 
Laatst bewerkt:
@ Mik : wat een boefjes daar bij microsoft zeg :D

@ Ryonix: ik zal het nog leuker maken, ik had handmatig ( gedownload van de microsoft website zelf ) .NET framework 4 op de pc geinstalleerd, niet veel later, tadaaa meteen updates voor dat zelfde framework. Dus daarvoor vind ie wel wat, maar voor windows zelf niet.. Verder kan ik hier lang wachten, heel erg lang wachten, waarbij svchost 50% van de cpu in neemt, en ongeveer 80 tot 90% van het ram geheugen in beslag neemt, Iets wat niet bepaald normaal is, zeker niet als het uren / dagen duurt, Ik zou bijna denken dat microsoft geen updates meer verstrekt voor windows 7 zelf :shocked:. Wederom heb ik windows 7 opnieuw geinstalleerd, dit keer met de optionele updates erbij plus servicepack 1. Dat gaat prima, maar toen daarna, exact hetzelfde verhaal. Ik heb het hele update gebeuren even uitgeschakeld zodat ik normaal kan werken, zodra ik niks te doen heb of even weg moet, dan zet ik het weer aan en laat ik het zn werkje doen, maar ik heb zo mijn twijfels :confused: . Tot die tijd drivers maar handmatig downloaden ipv overlaten aan microsoft..
 
:confused: Met SP1 ?? ...maar natuurlijk zonder kan je niet ...:( en .... oke :D jij doet bijna net zoals ike had gedaan :thumb: ...opnieuw installeren dus ...

En toen heb ik door hele proces alle aankomende updates ( behalve talen die heb ik wel onnodige op een moment geweigerd en verwijdert ...phuuh wat moet je mee toch ? ) wel toegestaan, pas ergens later toen geen enkele update meer aanwezig was, ging ik geïnstalleerde update nakijken en van alle segmenten/onderdelen en verborgen updates van windows 10 opschonen oftewel verwijderen ... :D

P.S. Net zo lang systeem niet klaar is met volledige installatie en updates welke ze op die manier bij installatie horen, je hoef niet op WSUS denken die helpt helemaal niets ben 99% zeker ! :D
Ergens later als alles normaal zoals die hoort werkt, en je systeem of jijzelf of uit welke dan ook redenen dat je een of ander driver of update nodig hebt .... je kan pas dan wel WSUS gebruiken ...;):thumb:
 
Laatst bewerkt:
om even terug te komen op WSUS offline, ik heb daar wat over het hoofd gezien, het zijn 2 aparte programmaatjes, 1 voor het downloaden, en 1 voor het installeren, en dat laatste zat verstopt in een andere map. Inmiddels is dit programmaatje bezig de updates ook letterlijk te installeren ( ik zie ze ook staan bij update geschiedenis). Dus dat werkt tot zo ver .
 
Vandaag gaan de updates weer als normaal, windows update doet het weer :D.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan