Microsoft update na SP3 geeft error

Status
Niet open voor verdere reacties.

Myclos81

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2007
Berichten
157
Beste,

ik heb Windows XP geïnstalleerd en direct daarna een installatie van SP3.
Als ik nu Microsoft Update laat lopen om de resterende updates te installeren, krijg ik steeds een error.

Heb al 2x opnieuw geprobeerd met een nieuwe installatie maar toch krijg ik steeds die foutmelding.

Wat kan ik doen om de resterende updates toch te laten installeren?
 
Ok, ik heb nog niet gereageerd omdat bovenstaand meestal wel het probleem oplost.

Paar dingen:

Welke Windows XP versie heb je? Start, Deze computer, RechterMuisKlik, Eigenschappen, tabblad Algemeen & daar staat Home of Professional, 32 of 64bit, & welk ServicePack.

Heb je de FixIt in bovenstaande link uitgevoerd?

Je moet aangemeld zijn als (een) Beheerder. In XP Pro kan je dat controleren via Start, Deze computer, RMK, Beheren, Gebruikers en groepen, Gebruikers, selecteer gebruiker, Eigenschappen, tabblad Lid van.
Als je XP Home hebt, dan moet je eerst de Beheerders-account aanzetten (later, indien nodig).

Als je een 64bit XP hebt, moet je niet SP3, maar SP2 voor 2003/XP64bit installeren.

P.S: Waar heb je de SP3 vandaan & is die in de juiste Windows-taal (Engels <-> Engels , Chinees <-> Chinees , etc.) & is het installatiebestand intact inclusief digitale handtekeningen van Microsoft?
 
Laatst bewerkt:
Wat ook nog weleens wordt vergeten: heb je eerst Windows geactiveerd voordat je sp3 hebt geïnstalleerd?
 
Windows is geactiveerd.

Fix-it lost ook het probleem niet op.

Professional 32bit SP3

Ik ben Administrator

SP3 is in Nederlands.
 
Kan je misschien nog een keer Windows installeren en erbij eerst de harde schijf formatteren (niet snel formatteren)? Jouw probleem klingt of als een beginnend hardwarefout. Heb je weleens leesfouten van de CD speler?
 
Reeds 2x geprobeerd om Windows opnieuw te installeren.
Nog nooit problemen gehad met de CD lezer.
 
Misschien een slechte CD met Windows erop? Ik had ook eens een MCE CD (was koperkleurig), en na bij het herinstalleren sprong ze kapot.
 
Heb er al 2 verschillende geprobeerd.
Kzeg het, de installatie gebeurt feilloos maar tis pas na SP3 dat die update niet werkt.

Kga dan eens proberen met IE7 ipv 6 en 8.
 
Probeer anders eens het automatische bijwerken met 47 keer opnieuw opstarten. Dan komt vroeger of later ook SP3 in beeld. Welke SP zit al in je originele Windows CD?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan