microsoft update review

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelj

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2004
Hi,

In Microsoft Uppdate is een optie "Updategeschiedenis weergeven" ("Review Update History").
Kan iemand mij vertellen, waar die info wordt opgeslagen, ie bestandsnaam en locatie?
Ik krijg namelijk opeens alleen maar de laatste twee updates te zien.
Het is nou niet bepaald een wereldschokkend probleem, maar toch zou een simpele oplossing welkom zijn.
Ik heb dit fenomeen een paar jaar geleden ook al eens gehad en heb het toen opgelost, door een backup terug te halen.
Maar als ik het ook op kan lossen door alleen maar een bepaald bestand of bepaalde directory terug te halen, is dat natuurlijk een stuk makkelijker.

Dus als iemand me kan helpen (voor zowel XP-Pro als W2K-Pro), dan graag.

groetjes,
Marcel

De plek waar die onder XP staat is C:\windows\SoftwareDistribution\DataStore
Het database bestand DataStore.edb bevat de lijst met alle ingevoerde updates.

Voor W2000 weet ik het niet, maar je zou kunnen kijken of die op dezelfde plaats staat als bij XP.

Ik ben benieuwd wat je nu met deze informatie gaat doen.

Succes,

Tijs.

Hi Tijs,

Als dit idd het bestand is, haal ik een copy van m'n laatste backup terug en heb ik dus ook weer het overzicht grotendeels terug
Bedankt voor je hulp.

Groetjes,
Marcel

Hi Tijs,

DataStore.edb gevonden, het bestand is 60424KB groot, ongeveer 2K groter dan dezelfde file op m'n laatste backup. Het lijkt er dus niet op, dat ik in dit bestand info kwijt ben, al weet ik dat natuurlijk niet zeker. Misschien is ie wel corrupt.
Ik denk, dat ik dan maar zonder UpdateReview verder ga, want om alleen hiervoor weer een backup terug te halen vind ik nu wat te veel van het goede.

In ieder geval hartstikke bedankt voor je hulp en een prettig weekend verder

Marcel

Als de gegeven informatie genoeg voor je is, zet dan even de vraag op opgelost.
Dat doe je door te klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", rechts onder deze posting.

Verder graag gedaan! :)

Tijs.

Hi Tijs,

Ik heb de hele DataStore van m'n laatste backup (maart) teruggehaald en heb nu weer m'n UpdateReview (Uiteraard tot en met Maart), dus iig het grootste deel terug.

Nogmaals hartstikke bedankt voor je support

Fijne dag verder
Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan