microsoft update

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjcmmol

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Ik gebruik een legitieme windows vista en office 2007.
Ik ging van de veronderstelling uit dat zowel voor windows vista als voor office 2007 de updates automatisch binnenkomen.
Ik heb echter geconstateerd dat alleen de updates voor windows vista binnenkomen.
Wanneer ik het gereedschapje voor automatische microsoft updates wil downloaden krijg ik te zien: "Als u updates van deze website wilt installeren, moet u zich aanmelden als beheerder of als lid van de groep Administrators op uw computer". En nu komt mijn vraag: hoe doe ik dat?
Wanneer ik in gebruikersaccounts in het configuratiescherm kijk, zie ik staan: mijn naam met daaronder Administrator.
Ik hoop dat iemand mij wil en kan verder helpen.
Bij voorbaat dank

Ik weet het niet uit mijn hoofd....maar een aantal progs laat zich niet zomaar in vista zetten...ik noem het veelgeprezen Asklaver...
Het kan zijn dat je de updates kunt binnenhalen door een rechtsklik en dan >dloaden als admin< of woorden van deze strekking aan te klikken.
Probeer eens. Ik kijk straks in de lap van mijn kid, die heeft vista.

ik ben nog niet verder gekomen met de oplossing van mijn probleempje

probeer dit eens, ga naar start - alle programma`s - rechtsklik op Windows update en klik op "als administrator uitvoeren.

klik links op de pagina van windows update op instellingen wijzegen, en zet een vinkje bij update service.

Dank je voor je reactie.
Wanneer ik de weg volg, die je voorstelt, dan zie ik in het scherm dat zich opent, niet update service, dat ik kan aanvinken.

vreemd, bij mij is het de update pagina van Microsoft, en onderaan staat, update service,
waar ik een vinkje kan plaatsen bij "Microsoft update gebruiken".
U ontvangt updates voor Windows en andere producten via Microsoft update.

Helaas, bij gaat het anders.
Ik ga eens proberen om mijn probleempje bij microsoft hulp en ondersteuning neer te leggen

Heb je inmiddels al een oplossing gevonden?
Ik heb hetzelfde probleem ongeveer.
In mijn Beveiligingscentrum staan de updates automatisch enzo, maar windows geeft aan dat dit niet zo is.
Als ik naar Windows Update ga (en ook als admin uit laat voeren), krijg ik de melding dat windows een onbekende fout constateerd (code 80070424)
Via de site van Microsoft Update gaat het ook niet, die geeft aan dat ik als admin moet werken om te kunnen updaten.
Mijn laptop is op mijn thuisnetwerk aangesloten, en alles is geheel legitiem...

Weet iemand hoe en wat?

ik snap het niet helemaal...

Wanneer ik het gereedschapje voor automatische microsoft updates wil downloaden krijg ik te zien
welk gereedschapje???

@ guitarnet,
Ik heb precies hetzelfde probleem als jij.

Iemand al een oplossing?

ik heb regelmatig contact met microsoft gehad de afgelopen weken, en we zijn er nog niet uit. Ik ga morgen weer ff mailen :confused:

In reactie op jelpot.
"Gereedschapje" is misschien niet het goede woord.
Microsoft biedt de mogelijkheid om over te stappen van windows update naar microsoft update. Dat moet op de microsoftsite gebeuren via een paar stappen. Bij de tweede stap loop ik al vast. Ik heb daarover eerder al geschreven.
Ik ben nog steeds in contact met microsoft om het probleem op te lossen. Wanneer het gelukt is, laat ik daarover horen

Harry, super bedankt!

een duidelijke uitleg, en het werkt ook nog!
momenteel ben ik weer updates aan het installeren.
Microsoft zat allemaal moeilijk te doen, en het werkte allemaal niet, maar nu doet update het weer :D
thnx!!

@Jembeeman, volg de link, voer de stappen uit (binnen 5 minuten gedaan, gewoon precies typen wat er staat), reboot de compu, en klaar ben je ;)

Oplossing

De microsofthelper kon mij geen oplossing aandragen.
Ik ben toen maar handmatig de office updates van microsoft office online gaan downloaden en installeren.
Daarbij zat ook SP1 voor office 2007.
Ik verliet daarna een tijd de computer en zag bij terugkomst dat er een aantal updates klaarstonden voor installatie. Het waren allemaal office updates.
Ik heb me vervolgens ook nog aangemeld voor downloadnotificaties.
Tenslotte keek ik even op het venster van windows update in het startmenu, en zag daarin een nieuw zinnetje staan: "U ontvangt update: Voor Windows en andere producten van Microsoft update".
En daar ging het om
Vraag mij niet waar nu de sleutel ligt voor deze oplossing. Feit is, dat dat zinnetje er nu staat, en dat ik verwacht dat bij de volgende ronde updates ook office updates komen binnensjouwen op mijn computer.

1. Stop de automatische update service en het BITS.
Dit doe je door de volgende stappen te volgen:
a. Klik Start --> Alle programma's -->Bureauassesoires --> Opdrachtpromt.
Rechtklik hierop en selecteer "Uitvoeren als administator."

b. In het Opdrachtpromt, typ de onderstaande code's, en druk op Enter na elke code:

net stop wuauserv
net stop bits

2. Herbenoem de "Catroot2" folder. Om dit te doen, volg deze stappen:

a. typ de volgende commando's in Opdrachtpromt (vergeet niet uitvoeren als administrator)
druk ook weer op Enter na elke code:

net stop cryptsvc
ren %systemroot%\System32\Catroot2 oldcatroot2
net start cryptsvc

3. Herbenoem de "SoftwareDistrubutie" folder.

Typ het onderstaande commando in Opdrachtpromt en druk op Enter:

ren %systemroot%\SoftwareDistribution SoftwareDistribution.old

4. Registreer de bestanden die gebruikt worden door Windows en Microsoft Update.
Om dit te doen, typ de volgende commando's in in Opdrachtprompt en druk op Enter na elk commando. Ook komt er steeds een popup dat de registervermelding succesvo is geplaatst; hier kun je steeds op OK drukken
Voer elk van de onderstaande commando's in in Opdrachtprompt en druk op Enter na elk commando:

regsvr32 wuapi.dll
regsvr32 wuaueng.dll
regsvr32 wucltux.dll
regsvr32 wups2.dll
regsvr32 wups.dll
regsvr32 wuwebv.dll

5. Start de BITS, de Automatische Update Service en de Logboekservice.
Om dit te doen, typ de volgende commando's in in Opdrachtprompt en druk op Enter na elk commando:

net start bits
net start wuauserv
net start Eventlog
exit

6. Herstart de computer nu, en probeer via de gewone weg Automatische Updates te starten.
Het is wel zo dat de updategeschiedenis gereset zal zijn; dit is dus heel normaal.

simpeler dan dit kan ik het niet maken, je moet die commando's allemaal letterlijk intypen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan