Microsoft Virtual PC traag na heropstart PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

stijngielis

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2008
Hallo,

Ik heb op mijn pc (Windows Vista) Microsoft Virtual pc geïnstalleerd en daarin een Windows XP'tje geïnstalleerd.

Op de moment ik dit installeerde en probeerde, draaide dit perfect! Echter, van zodra ik mijn host-pc (de Vista dus) opnieuw opstart en vervolgens mijn virtuele pc uitprobeer, is deze tergend traag (1,5 uur voor een "lege" Windows XP op te starten).

Ik heb mijn host-pc opnieuw geïnstalleerd en kreeg identiek hetzelfde probleem. Zolang ik na de installatie van Microsoft Virtual pc in mijn virtuele pc's werk is er geen probleem en loopt de virtuele pc als een trein.

Van zodra ik echter de host (Vista) opnieuw opstart, is er bijna geen beweging meer te krijgen in de virtuele pc.

Wat mij betreft ligt het dus niet aan onvoldoende geheugen, te zwakke processor,... want dan zou de virtuele pc initieel ook niet goed werken. Ik denk eerder in de richting van een bepaalde service die al dan niet mee opgestart wordt bij de eerste heropstart na Virtual pc.

Heeft iemand anders dit probleem al gehad? Of iemand een tip om dit op te lossen?

genoeg geheugen en schijfruimte? toegewezen?

onder performance, run vpc on max speed?

Ja, dat staat allemaal goed ingesteld...

Het werkt allemaal perfect na installatie... totdat de host-pc (de pc waarop ik Virtual PC geïnstalleerd heb) opnieuw opstart. Nadien is de virtuele pc dus tergend traag (1,5 uur om windows xp op te starten op virtuele pc is niet normaal)

als je die virtuele pc opstart, wat geeft je cpu en memory usage in event viewer aan?
event viewer in vista, bedoel ik(ctrl+alt+del)

of als je in event viewer, vpc met recht aanklikt en hoge prio geeft? Gaat hij dan sneller?

task manager ipv eventviewer, bedoel ik

Als ik Virtual PC opstart, gaat m'n CPU usage ineens naar 100%

Hoge prioriteit heb ik nog niet getest, en kan ik nu ook niet testen. Laat morgen iets weten...

Hoeveel fysiek geheugen heb je, op de pc, en hoeveel daarvan voor vpc gereserveerd?

Ik heb 4 GB geheugen, waarvan 1 GB toegewezen is aan de virtuele pc.

Zoals ik al zei in m'n openingspost, geloof ik niet dat het probleem te wijten is aan een tekort aan resources, aangezien ik onmiddellijk na de installatie van Microsoft Virtual PC vlot kan werken met (meerdere) virtuele pc's tegelijkertijd.

Zolang ik de host-pc niet opnieuw opstart. Zo heb ik vorige week 's morgens om 8 uur Microsoft Virtual PC geïnstalleerd, tegen 8.30 uur had ik 3 virtuele pc's draaien. Heel de dag (tot 17 uur) vlot kunnen werken, zowel op host-pc als 3 virtuele.
Daags nadien (dus na herstart van host-pc) echter waren de virtuele pc's enorm traag, zoals beschreven.

Virtual PC verwijderd, opnieuw opgestart, Virtual PC opnieuw geinstalleerd en opnieuw zonder problemen kunnen werken tot 's middags.
Tijdens de middag als wijze van test host-pc afgesloten en opnieuw opgestart, opnieuw waren de virtuele pc's enorm traag.

Dit lijkt me toch duidelijk in de richting van een bepaalde service te wijzen of bepaalde bestanden die bij de heropstart van de host-pc al dan niet mee opgestart/geopend worden.

Tsja, is toch moeilijk te zien ddor die glasvezelkabel. Ik draai een domein metg ook nog exchange op xp met 2 gig, meestal als een zonnetje.
Als je denkt aan een service, maak dan een prtscr van alle services die lopen als hij goed draait, daarna, nog eens, en vergelijk het eens, of probeer eens met system monitor te kijken naar bepaalde dingen.

Zegt MS wat van xp virtueel op vista??? technet is groot.

Is het trouwens ook als je alleen de virtuele pc opstart, of alleen de host?

Wat doet ie als je vista virtueel draait op vista?

Nogmaals, is moeilijk.

Clean vista install maybe?? of eeen upgrade naar xp pro

Welke vista draai je eigenlijk?

XP virtueel op Vista mag geen probleem zijn volgens Microsoft.

De virtuele pc mag ik zo dikwijls opnieuw opstarten als ik wil, dit is allemaal geen probleem. Enkel de host-pc opnieuw opstarten veroorzaakt dit probleem.

Vista virtueel op Vista heb ik nog niet geprobeerd, omdat ik dit niet nodig heb... :cool:

Heb mijn host-pc al verschillende keren opnieuw geinstalleerd, zowel met Vista (Bussiness) als XP Pro. Dit lost het probleem ook niet op, blijft identiek.

paging file hoog staan op het os?, dan gebruikt hij veel van de HD.
Al eens vpc op een apparte disk van het os geprobeerd?

Er zijn tooltjes om meer info te krijgen(sysinternals??), maar daar moet jeje zelf in verdiepen

De vpc's staan op een andere fysieke harde schijf dan de Windows host.

Ik zal die services eens bekijken a.d.h.v. een prtscr...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan