Microsoft Virtual PC, Windows 98 SE Processor emulatie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

msnguy

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2008
Beste Helpmijers.

Ik heb op een Virtuele Machine Windows 98 SE geïnstalleerd. Alleen vindt Windows 98 SE mijn Core i5 niet lief, waardoor diverse spellen in turbostand worden afgespeeld. Is het mogelijk om een Virtuele PC een eigen Virtuele processor (in dit geval een Pentium 3) te geven? Of kan een ander Virtual PC programma dit wel? Ik wil namelijk heel graag weer eens Redcat: de Razende Rekenrace en alle andere Redcats spelen!

Wat bedoel je met turbostand? dat de game ontzetten snel verloopt?

Laatst bewerkt:
Voor het spel Redcat en de Spannende Stedentocht hoef je geen Windows 98SE te hebben. Ik zal wel even uitleggen hoe je Redcat en de Spannende Stedentocht kunt spelen op Windows 2000, Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Macintosh, Linux en alle andere besturingssystemen die DOSbox ondersteunt.

1. Download en installeer DOSbox 0.74 op: http://www.dosbox.com/download.php?main=1
2. Maak de map C:/DOSgames aan.
3. Stop de CD-ROM van Redcat en de Spannende Stedentocht in de computer of mount het ISO, UIF of BIN-bestand van Redcat en de Spannende Stedentocht met MagicISO, PowerISO, UltraISO of Daemon Tools.
4. Open DOSbox.
5. Type het volgende:

mount C C:/ (als C dat jouw harde schijf is)
mount D D:/ -t cdrom (als D de (virtuele) CD-ROM-drive is waar Redcat en de Spannende Stedentocht in zit)
D:
install

6. Volg de instructies van de installatiewizard.
7. Als het spel geïnstalleerd is, type je RCTOPO om het te spelen
8. Met de sneltoets Ctrl + F11 kun je het spel vertragen als het te snel loopt. Met de sneltoets Ctrl + F12 kun je het spel versnellen als het te traag loopt.

Als je het spel voor de tweede keer speelt, hoef je het spel niet opnieuw te installeren. Stop jouw CD-ROM dan in de computer en doe dan weer mount C C:/DOSgames, mount D D:/ -t cdrom, C:, chdir DOSgames, dir (om een overzicht te krijgen van alle bestanden), chdir RCTOPO (als je daar moet zijn), en uiteindelijk RCTOPO om het spel weer te spelen.

Mocht jij jouw CD-ROM beschadigd zijn of jij hebt het spel niet meer in je bezit, geef ik jou wel een downloadlink zodat je het ISO-bestand kunt downloaden, mounten (of op CD-ROM branden) en weer kunt spelen.

Veel speelplezier. :thumb:

@Markwiering: Zou je willen stoppen met reageren in oude topics.;)

Uit de huisregels:

•Reacties op topics ouder dan drie maanden worden niet op prijs gesteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan