Microsoft Visual Basic 5.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesselh

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
hallo, ik heb Microsoft Visual Basic 2005 express edition (geregistreerd)
alleen ik wil liever werken met 5.0 omdat ik daar een boek van heb en het graag wil leren.
heeft iemand misschien een setup van Microsoft Visual Basic 5.0? Na 5 uur googlen heb k het nog steeds niet gevonden :( iemand?:D

Kan je niet beter een nieuw boek kopen? Je kan toch beter visual Basic leren zoals het nu is en niet zolas het vroeger was (zie het nut er niet van in dan)

:p ik werk liever met een oude versie want die vind ik makkelijker en ik wil klein beginnen:o
die ik nu heb (microsoft visual basic 2005 express edition) is een beetje te uitgebreid:confused:

heb jij niet een setup van vb5 of vb6?

Nee, heb zelf visual basic 2005 professional (+ boek)

oohw:( weet je dan echt neit waar ik die ergens kan krijgen? al is het maar een trial om allen dat boek af te maken:confused:

Je moet wel goed lezen hij wil visual basic 5.0 en niet van 2005

op het forum mag dat volgens mij niet maar kan je geen prive bericht sturen

Probeer VB6 te leren in plaats van VB5. Het is veel beter, net zo makkelijk en de voorbeelden in je boek zijn waarschijnlijk gewoon te gebruiken. VB5 en VB6 zul je via Marktplaats e.d. wel kunnen overnemen van iemand...

Overigens zit in MS Excel (en Word en Access) een taal genaamd Visual Basic for Applications - afgekort VBA - waarmee je ook veel Visual Basic achtige dingen kunt doen:
- variabelen en classes declareren is (nagenoeg) hetzelfde
- routines en functies maken is hetzelfde
- je kunt formulieren maken.

Dus heb je geen geld en wil je toch de basics leren - en je hebt wel MS Excel - probeer dan eens VBA!

Succes!

VB6 heb ik gewoon ergens van het internet gehaalt en op cd gebrand.
Gewoon google'n ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan