Microsoft Visual C++

Status
Niet open voor verdere reacties.

vpw

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2001
Berichten
426
Ik heb op mijn pc een heleboel bestanden staan met de naam Microsoft Visual C++. Kan ik deze verwijderen of draait dan mijn systeem in de soep?
 
Beetje afhankelijk welke het precies zijn. Indien het de "redistributable" files betreft zijn die nodig. Echter heten die bij mij VCredist en kan ik geen enkele file vinden op mijn PC die exact zo'n naam heeft als jij beschrijft.
 
Uitleg over Microsoft Visual C++
Van het www
De Visual C++ redistributable bevat componenten die applicaties geschreven in (Microsofts) C++ nodig (kunnen) hebben. Zonder deze componenten zullen bepaalde programma's inderdaad niet meer (correct) kunnen werken, waaronder vaak games. Dit kun je overigens ook vinden op de downloadpagina van de redist:

"redistributable"= herdistribueerbaar
Iets duidelijker gezegd: A component that may be redistributed by a third party as part of its own software.
Van Microsoft:
The Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable Package installs runtime components of Visual C++ Libraries required to run applications developed with Visual C++ on a computer that does not have Visual C++ 2010 installed.
Sommige software heeft dus inderdaad Visual C++ nodig om hun programma's uit te kunnen voeren, denk b.v. aan antivirussoftware e.d.
Concreet, sommige software zal niet meer draaien als je het deïnstalleert.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan