Microsoft Windows Update.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Las dat Outlook express en Internet explorer 6.o erg traag van werden dus heb instalatie nog maar even achterwege gelaten.

Groeten Oossie

waar gelezen

Hoi Oossie.
Waar heb je dit gelezen? :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Microsoft Security Bulletin MS03-013

Buffer Overrun in Windows Kernel Message Handling could Lead to Elevated Privileges (811493)

Technical description:

The Windows kernel is the core of the operating system. It provides system level services such as device and memory management, allocates processor time to processes and manages error handling.

There is a flaw in the way the kernel passes error messages to a debugger. A vulnerability results because an attacker could write a program to exploit this flaw and run code of their choice. An attacker could exploit this vulnerability to take any action on the system including deleting data, adding accounts with administrative access, or reconfiguring the system.

For an attack to be successful, an attacker would need to be able to logon interactively to the system, either at the console or through a terminal session. Also, a successful attack would require the introduction of code in order to exploit this vulnerability. Because best practices recommends restricting the ability to logon interactively on servers, this issue most directly affects client systems and terminal servers.

Mitigating factors:

A successful attack requires the ability to logon interactively to the target machine, either directly at the console or through a terminal session.
Properly secured servers would be at little risk from this vulnerability. Standard best practices recommend only allowing trusted administrators to log onto such systems interactively; without such privileges, an attacker could not exploit the vulnerability.
Severity Rating: Windows NT 4.0 Important
Windows NT 4.0, Terminal Server Edition Important
Windows 2000 Important
Windows XP Important
The above assessment is based on the types of systems affected by the vulnerability, their typical deployment patterns, and the effect that exploiting the vulnerability would have on them.

Meer info zie http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/security/bulletin/MS03-013.asp

@lslaats in een microsoft nieuwsgroep.
orginele bericht:

"Happy Live" <Happylive@xxxx.nl> wrote in message news:<b7kc5k$og3$1@news.hccnet.nl>...
> Vandaag (16 april) stonden er twee essentiële updates in Windows Update. Eén
> daarvan Q811493 geeft bij mij problemen. Na de installatie is de computer zo
> traag als een slak op een teerton. Na het verwijderen van de update werkt
> alles weer naar behoren snel en flitsend. Toch nog een keer opnieuw
> geprobeerd met hetzelfde effect traag als .... Ik heb de update maar weer
> verwijderd. Zijn er meer lezers met dezelfde problemen met deze update of
> ben ik de enige. Als ik de enige ben waar kan dit dan aan liggen. Ik heb
> Windows XP home P4 1,8 512 MB.

Je bent niet de enige, maar wel een van de eersten. Even gegoogled met
'Q811493' en dezelfde verhalen druppelen al binnen...Bedankt voor je
posting, deze update en 2 andere stonden bij mij vandaag op de
lijst(Ik heb XP Pro, en automatisch updaten uitgeschakeld).De andere
waren Q 817287 en Q810565. Heb je een van deze twee ook geinstalleerd
? Dit zal wel een draadje worden...

groeten Oossie

Hoe kan dit toch eigenlijk dat sommige problemen krijgen na een Update? Wordt dit dan niet van te voren uitgetest! Na de Update ( 08117287) heb ik zelf geen problemen gehad. Alles werkt nog steeds goed. Ook andere Updates van windows draaien zonder problemen. nog bedankt voor de informatie:thumb:

Een vraag voor Oossie:

Sinds ik 811493 en 817287 heb geinstalleerd is mijn systeem ook trager geworden, maar bij mij merk ik dat met name aan het erg traag opstarten van programma's nadat ik deze heb aangeklikt. Nu wil ik deze update's ook verwijderen maar ik weet niet hoe dat moet, bij software staan ze niet vermeld.

Kan jij mij uit de brand helpen.

groetjes.

Ik zal het even voor je vragen, weet het zo ook niet, ik heb ze niet geinstaleerd, staat hij niet bij software met een uninstal optie

anders is het mischien een optie om een herstelpunt te kiezen van voor de update

Groeten Oossie

Als die updates niet in Software staan (staan ze bij mij ook niet) kunnnen ze niet verwijderd worden.

Staat er op de site van microsoft geen uninstal optie ?

ik heb het net gevraagd maar nog geen reacties op gekregen.

Groeten Oossie

Als er een uninstaller voorzien is, staat ie in Software. En dan vind je ook die $NtUninstallQhuppeldepup$ mappen in Windows.

Zoals bij de beschrijving van elke Windows update (en niet iedereen leest die) af en toe kan staan: "deze update kan niet verwijderd worden".

Maar je hebt wel gelijk: Q811493 hoort verwijderd te kunnen worden!

Ik had hem zelf, en heb hem vervolgens toch weer verwijderd. Hij stond gewoon in Software.
(Was ik even vergeten... :rolleyes: )

Ik zal ook eens zoeken.

Ik heb inmidels bij een kennis hetzelfde geconstateerd. Hij heeft een systeemherstel gedaan en het was opgelost. Maar wat bleek. De laatst update van macafee was ook verwijderd. Deze via liveupdate weer geinstaleerd, en zie daar weer traag. Hebben natuurlijk de virusdef laten staan, alleen de outbound file check uitgezet. Zie Volgende:

mcafee.jpg

Hoop dat dit ook helpt voor anderen.

Groetjes Erik Rothuis

Laatst bewerkt:
Q811493: Not good.

Bij mij veroorzaakte Q811493 het bevriezen van muisacties en IE windows, trager opstarten van programma's en vernaggelen van NAV.
Gedeïnstalleerd via Configuratie-Software en alles loopt weer goed.

En bedankt, Steve B.

oossie en anderen bedankt voor jullie hulp. Ik heb e.e.a. middels "Systeemherstel" kunnen oplossen, hij doet het nu weer prima.

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan