Microsoft.WindowsAPICodePack(.shell).dll probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

link10001000

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2011
Hallo allemaal,

Ik probeer ThumbnailToolBarButtons toe te voegen aan mijn programma.
Tijdens het schrijven van de code geeft VB geen fouten weer maar als ik debug krijg ik het scherm dat ik in bijlage heb gezet als foto.

Ik heb de volgende DLL's toegevoegd aan mijn project:
Microsoft.WindowsAPICodePack.dll
en
Microsoft.WindowsAPICodePack.Shell.dll

Volgende code heb ik:
Code:
Imports Microsoft.WindowsAPICodePack.Taskbar
Public Class Form1

Private WithEvents B1 As ThumbnailToolBarButton = New ThumbnailToolBarButton(New Icon("C:\E.ico"), "Knopje 1 :-D")

Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        If TaskbarManager.IsPlatformSupported = True Then
            Dim TBM As TaskbarManager = TaskbarManager.Instance
            TBM.ThumbnailToolBars.AddButtons(Me.Handle, B1)
        End If
    End Sub
End Class

Weet iemand wat er fout is en hoe ik dit probleem kan oplossen?

Alvast bedankt,
link10001000

Bijlagen

• Probleem.png
    Probleem.png
    79,4 KB · Weergaven: 41
Even opnieuw toevoegen.

My Project > References > Add Reference > Browse

Heb ik gedaan maar het werkt niet.
Ik krijg steeds dezelfde fout. Heb ook geprobeerd om het dll-bestand opnieuw te downloaden maar ik blijf steeds die fout krijgen.
Zou er misschien nog een andere oplossing zijn?

Ik gebruik Windows API Code Pack 1.1 .
Dus ik denk dat het ook .Net Frameword 1.1 is.

Nee ik bedoel welke versie van het .Net Framework je gebruikt voor je programma. Ik denk dat je voor de Windows API Code Pack op z'n minst 3.5 of 4.0 moet hebben of misschien zelfs 4.5.

targetframework.jpg

Ik gebruik Visual Basic 2010 Express Edition waarbij als ik kijk bij 'Project' --> 'Compile' --> 'Advanced Compile Options' en dan bij Target Framework staat 2.0, 3.0, 3.5, 3.5 Client Profile, 4, 4 Client Profile, en Install other frameworks. Er staat niet 4.5(.1) bij zoals bij jouw...

Maar welke van die frameworks is bij jouw geselecteerd? Als 2.0, 3.0, 3.5 is geselecteerd, probeer je framework dan te verhogen naar 4.0 of 4.5. Weet niet 100% zeker of je 4.0 of 4.5 nodig hebt, maar dat is een kwestie van uitproberen.

Ik heb nu uiteindelijk het probleem kunnen oplossen...

Ik heb nu de 2 dll-bestanden in de map: C:\Program Files (x86)\Microsoft Visual Studio 10.0\Common7\IDE geplaatst.
Daarna heb ik ze bij Project --> References --> Add --> Browse toegevoegd en VB gestart als Administrator. Hierdoor werkt het nu wel.

Bedankt voor de moeite The Mighty Atom!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan