Microsoft wireless optical 1000 wel in bios, niet in XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansgerritsen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 apr 2008
Voor mijn verjaardag gekregen, Microsoft wireless optical desktop 1000, USB aansluiting. Geïnstalleerd volgens het boekje. Tijdens booten heeft toetsenbord contact, kan draadloos in BIOS komen. Tijdens opstarten Windows valt verbinding met receiver weg (groene lampje gaat uit). Draadloze muis werkt dan niet, kan dus neit op de plek komen waar wachtwoord ingevuld moet worden. Maar denk eigenlijk dat toetsenbord dan ook niet meer werkt. Draadjes-toetsenbord en draadloze muis werken samen door usb -> ps2 verloop te gebruiken en stekker dan in muis-poort te steken. Muis werkt ook met paarse veloop USB -> ps2 in toetsenbord poort (!) Toetsenbord zelf dan niet.
Maar toetsenbord werkt dus wel draadloos tijdens booten, in de BIOS en bij opstarten met F8. Problemen beginnen echt pas als Windows doorstart.......

Ben al twee weken aan het prutsen, zonder resultaat. Iemand van jullie alsjeblieft?

Gezien je al twee weken bezig bent denk ik het wel maar:
Heb je gewacht in Windows? De nieuwe muis/toetsenbord worden op de achtergrond geïnstalleerd en zijn na ongeveer 30 seconden beschikbaar.

helaas

Dank voor je snelle reactie! Wist inderdaad niet van die 30 seconden, maar heeft niets opgelost. Voor de volledigheid: als ik opstart zonder ps2 muis en tb brandt het lampje op de receiver tot het moment dat anders het numlock lampje op mijn bedrade tb zou gaan branden. Start ik op met ps muis en tb en plug ik later de receiver USB in krijg ik de melding nieuwe hardware: Microsoft Optical Wireless Desktop 2.1 Die driver bestaat helemaal niet, de enige die te vinden zijn zijn de intellitype en intellimouse drivers. Die zijn ook op cd meegeleverd. Maar zelfs na het installeren daarvan zie ik bij hardware alleen mijn normale bedrade optische muis, en mijn bedrade 101 US international keyboard staan........ Lijkt alsof muis en tb ok zijn, ook contact maken met receiver, maar dat Windows de receiver niet wil herkennen. Snap er echt geen hout van

Werkt het muisje op een andere PC?

Ik vind het vreemd omdat invoerapparatuur in principe 'altijd' moet werken. Wel even laten installeren en signaal laten herkennen maar dat zou moeten werken.

enige andere pc in huis werkt met Linux, en heb het idee dat daar de usb poorten sowieso nog niet actief zijn, heb ik nog nooit bij de hand gehad. Maar wat ik zo gek vind± bij inprikken van de usb geeft ie aan niewue hardware en vraagt om driver. Die laat ik op de cd zoeken natuurlijk, daar staat ook een .inf bestand op. In de mappen op die cd staan ook genoeg .inf bestanden, maar toch krijg ik de melding dat een driver niet gevonden wordt.
Op de cd staat ook nog de unicows dll. Die hetb ik voor de zekerheid naar de sytem32 map gekopieerd, maar dat is toch niet nodig eigenlijk, dat is toch allen bij W98?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan