Microsoft Works Calendar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andre.G

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2000
Hallo,

Ik gebruik Microsoft Works Calendar als mijn digitale agenda. Nu heb ik helaas 2 keer mijn backup file geimporteerd in de agenda zodat alles er nu dubbel instaat. Alles gaat tot 2040, dus heel veel werk om de dubbelen eruit te gooien. Heb het programma al eens gedeinstallleerd, maar op de een of andere manier gooit hij alle vermeldingen er weer dubbel in. Er zal wel een file op de c: staan waar hij automatisch naar verwijst.

Mijn vraag is: welke file zal dit zijn waat hij alle entrees ingooit. En is er ook een manier om Works Calendar te resetten?

Bedankt.

André

Hallo,

Bij veel, en misschien wel alle, versies van Works is dit het bestand Mswkscal.wcd

Voor je iets doet, maak een kopie van het huidige Mswkscal.wcd bestand dat nu op je harde schijf staat en zet het even veilig in een aparte map.

De werkwijze in het geval van een beschadigd agenda-bestand wordt hier beschreven :
http://support.microsoft.com/kb/303858/nl
Ik neem aan dat dit wel inhoudt dat je hierna met een schone lei begint, iig voor wat betreft de Agenda. Niet duidelijk is wat er met bestanden van andere Works-onderdelen gebeurt.

Om je gegevens toch te behouden zou je het misschien ook anders kunnen proberen :
Ergens las ik dat Mswkscal.wcd een Access bestand is. Maak een kopie van het bestand Mswkscal.wcd en hernoem het naar Mswkscal.mdb. De extensie .mdb geeft aan dat het om een Access database gaat. Via Access zijn de duplicaten nu wellicht eenvoudig te verwijderen. Daarna weer terug hernoemen naar Mswkscal.wcd , terugkopiëren naar de juiste plek en controleren of Works Agenda er nog mee overweg kan.

Bedankt Omejan

Ik ga even kijken of ik het bestand in acces kan openen.

Bedankt Omejan

Ik ga even kijken of ik het bestand in acces kan openen.

Helaas, het is niet gelukt.
Ik stap nu over van outlook express en microsoft works calendar naar outlook.
Hoop dat dat beter werkt.

bedankt voor je hulp!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan