Hallo allen,
Ik heb in een kolom een reeks getallen. Elk getal bestaat uit (maximaal) 8 cijfers. Waar ik nu naar op zoek ben, is een formule om de middelste 2 cijfers om te laten zetten in een letter. De beide middelste cijfers corresponderen met het alfabet (a=01, b=02 et cetera).
Twee voorbeelden:
60501436 moet in de naastgelegen cel het resultaat 605A436 opleveren
67323584 moet in de naastgelegen cel het resultaat 673W584 opleveren
Er zijn overigens ook getallen die uit bijvoorbeeld 7 of 6 cijfers bestaan. In dat geval moet excel hier zelf een voorloopnul kiezen (ik kan die nullen ook handmatig even invoeren, maar dan moet ik het leesteken ' gebruiken; ik weet niet of de fomule dan nog werkt).
Iemand die weet of voor bovenstaande een formule bestaat, en zo ja, welke?
Bij voorbaat hartelijk dank!
Ik heb in een kolom een reeks getallen. Elk getal bestaat uit (maximaal) 8 cijfers. Waar ik nu naar op zoek ben, is een formule om de middelste 2 cijfers om te laten zetten in een letter. De beide middelste cijfers corresponderen met het alfabet (a=01, b=02 et cetera).
Twee voorbeelden:
60501436 moet in de naastgelegen cel het resultaat 605A436 opleveren
67323584 moet in de naastgelegen cel het resultaat 673W584 opleveren
Er zijn overigens ook getallen die uit bijvoorbeeld 7 of 6 cijfers bestaan. In dat geval moet excel hier zelf een voorloopnul kiezen (ik kan die nullen ook handmatig even invoeren, maar dan moet ik het leesteken ' gebruiken; ik weet niet of de fomule dan nog werkt).
Iemand die weet of voor bovenstaande een formule bestaat, en zo ja, welke?
Bij voorbaat hartelijk dank!