Midden Aarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

ormagon

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Berichten
28
Goedemorgen Helpmij,

Een tijd geleden is de laatste actieve Nederlandse J.R.R. Tolkien (schrijver van The Lord of the Rings) community offline gegaan. Ik ben toen stukjes gaan schrijven over Midden-aarde op een engels-talig forum, maar met het offline gaan van de laatste grote nederlandse site vond ik het tijd voor actie vanuit mijn hoek, en dat is midden-aarde.nl geworden!



Ik heb het meteen goed aangepakt met een betaald pakket van Lycos en sinds een week is de site dan ook online. Ik schrijf regelmatig nieuwe stukjes en hoop zo in de loop van de tijd een aardige database op te bouwen. Alle artikelen die er op dit moment zijn vind je hier: Artikelen. Binnenkort zal er ook een klein forum bijgevoegd worden en ik ben nog op zoek naar een tweede persoon die artikelen wil schrijven voor de site.

Alle tips, suggesties en natuurlijk ook complimenten zijn welkom.

m.v.g.

Jasper Huitink aka Ormagon
 
mooie site, werkt goed.. aleen ik hou niet zo van een witte achtergrond, en een paar dingen staan dan in een zwart balkje (bijv nieuw artikel) en dat staat een beetje raar.. en dat er 404's zijn weggewerkt hoeft er niet perse te staan... alleen als ze er wel zijn :)... ik zou het zelf zeker niet onder een let op zetten..
wel handig, zo'n google zoek systeempje :)
 
Dankje voor de positieve reactie. Die 404 melding is inderdaad een beetje overbodig nu je het zegt. Ik zal deze vanavond meteen verwijderen. Verder werkt het google zoeksysteem op zich wel goed maar ik ben nog op zoek naar een goed werkend intern systeem.

Over de layout krijg ik heel gemengde reacites. Mensen met een hogere resolutie (1280* en hoger) vinden het witte over het algemeen niet mooi, terwijl de lagere resoluties het juist wel rustig vinden. Op dit moment laat ik het nog zo, maar als je een mooi alternatief voorlegt......
 
Dankje voor de positieve reactie. Die 404 melding is inderdaad een beetje overbodig nu je het zegt. Ik zal deze vanavond meteen verwijderen. Verder werkt het google zoeksysteem op zich wel goed maar ik ben nog op zoek naar een goed werkend intern systeem.

Over de layout krijg ik heel gemengde reacites. Mensen met een hogere resolutie (1280* en hoger) vinden het witte over het algemeen niet mooi, terwijl de lagere resoluties het juist wel rustig vinden. Op dit moment laat ik het nog zo, maar als je een mooi alternatief voorlegt......

midde aarde is natuurlijk een donkere plaats... meeste van dit soort fantasy websites hebben zwarte, heel donkergroen of donkergroene achtergronden :)
 
Ik vind zelf de hele serie prachtig om te lezen en te zien, en ik vind het dan ook een leuke site!:thumb:

Alleen inhoudelijk, ik zou nog wat meer algemene informatie geven.
Deze informatie is erg leuk voor de echte fan maar voor de meesten denk ik te moeilijk.

Verder leuk gedaan!:thumb:
 
Het is inderdaad niet erg toegankelijk voor de leken. Heb je nog suggesties voor een stukje die wel toegankelijk zou zijn?
 
Je hoeft niet uitgebreid te schrijven over de '' simpele '' dingen maar bijvoorbeeld een inleiding met daarin links naar de '' hoofdpersonen '' en de belangrijkste plaatsen.
En die stukjes hoeven niet uitgebreid te zijn, maar gewoon een kort stukje met bijvoorbeeld een foto erbij van dat personage uit de film of een bepaalde plek uit de film.
 
Daar wordt het al iets lastiger, het gaat namelijk niet over de film. Maar wat ik wel kan doen is een soort van samenvatting van de boeken, en daarin dus de links verwerkt naar de artikelen.

Ik denk dat ik dat wel ga doen, nog voordat ik een ander stuk ga schrijven.
 
Oke.

De boeken zijn inderdaad anders dan de films, ook inhoudelijk.
Maar toch zou een soort inleiding of simpele artikelen handig zijn.

Succes met de site, site is al toegevoegd aan m'n favorieten!:)
 
Vanavond komt er een stuk over balrogs bij, dus ik ga nu een aantal toegankelijke artikelen plaatsen, ook over legolas enzovoort. En inderdaad waarschijnlijk nog een introductie met verwijzingen voor de leken :)
 
Ondertussen heb ik ook een Forum toegevoegd aan de site. Natuurlijk is deze nog niet druk bezocht, en dat zal ook nog wel even duren. Maar interactie lijkt me tegenwoordig erg belangrijk.

Hieronder de link naar het forum
http://www.midden-aarde.nl/Forum
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan