.middenin wordt niet goed weergegeven in IE8

Status
Niet open voor verdere reacties.

marc 05

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2006
Hallo allemaal, beste csshunter,

Ik heb een andere pc en ik zie dat mijn website anders wordt weergegeven... het volgende gebeurt:

Ik heb in mijn pagina <p class="middenin">gebruikt</P> maar toch komen de afbeeldingen en tekst niet in het midden te staan in IE 8. Hier zit een css beatand aan vast css/frame.css. Hierin staat .middenin { text-align: center; }

Kan iemand me vertellen waarom het in IE8 niet juist weergegeven wordt?

Alvast hartelijk dank.

Groeten, Marc

Hallo,

Ik heb er niet heel veel verstand van, maar voeg dit eens aan je css bestand toe:

body {
margin: 0 auto;
text-align: center;
}

ipv alleen text-align: center;

Groetjes Roald

Dat lijkt het me niet te zijn rizzle23

Het heeft eerst wel gewerkt en op sommige andere pc gaat het wel goed... lijkt we alsof het aan IE8 ligt

Hoi Marc ,
Als het Xhtml is, en er staat inderdaad </P> met hoofdletter, dan zou het daaraan misschien kunnen liggen.
Zou ook aan de omliggende css kunnen liggen, of ergens een float'je. Voor de vuist weg valt dit niet te zeggen; heb je een linkje?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Hallo csshunter,

De div was te klein daardoor kon de site op een scherm met een grotere resolutie niet in het midden komen. Het content stond nog op een aantal pixels waarvan dus het midden gepakt is... heb nu als oplossing de breedte van content iets meer aan pixels en dan staan de foto`s niet precies in het midden maar worden op een kleiner beeldscherm dat wel uit het midden weergegeven en op een grotere iets uit de kant (bij 23 inch scherm).

Mooiste zou zijn als ik de foto`s in het midden kon zetten bij een 15 inch scherm wat ik voorheen had en dat het bij een 23 inch scherm dan ook nog in het midden zou staan. anders krijg ik in zo`n groot scherm teveel paarsruimte naast de foto`s aan de rechterkant.

zie: http://www.digitreport.com/vakantie1.php

Hoi Marc,
Ik denk dat je de
Code:
#content {
	width: 1050px;
	}
helemaal moet laten vervallen, zodat die breedte zich automatisch aanpast aan wat het scherm te bieden heeft.
Daarna moet er waarschijnlijk nog iets met de margins en paddings gebeuren, en evt. een minimale breedte om de foto's er ook bij kleine schermen goed op te krijgen.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Hallo csshunter,

Kun je misschien een voorbeel geven van de minimale breedte zoals je dat omschrijft?

eerst had ik
Code:
#content {
	width: 650px;
	}

Dit was voor een klein scherm voldoende maar als je naaar een groot scherm ging kijken dan stonden de foto`s helemaal links en ik wil ze ook dan graag in het midden zien staan.

Alvast bedankt.

:)

Als de foto's niet breder zijn dan 650px, dan zou je dit eens kunnen proberen:
Code:
#content {
	min-width: 650px;
	}
Misschien kom je dan net nog een beetje breedte te kort om op een klein scherm met de horizontale scrollbar de rechterkant van de foto's te kunnen zien (vanwege margins en/of paddings), dan doe je er gewoon 10px, 15px of iets meer bij.
Dat kan gewoon proefondervindelijk, dan hoef je niet alle margins en paddings aan een onderzoek te onderwerpen. ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan