midifiles converteren

Status
Niet open voor verdere reacties.
met die probeer versies lukt het me die midi files te converteren naar wav met goede kwaliteit dan moet het toch ook kunnen om die wav file naar cd te schrijven met diezelfde kwaliteit? of zie ik dat verkeerd9? het probleem met die probeer versies is dat ze maar 1 minuut opnemen ,de enige die ik nog niet geprobeerd heb is wingroove maar die krijg ik niet geinstallleerd vanwege een ontbrekende dll dus als iemand enig idee heeft hoe ik daar aankom ,met winamp ben ik ook al bezig geweest ,ach ik ben er mee van de straat.
 
Heb je geen Nero dan?
Die accepteert echt wel wavjes.
Kijk eens bij je brander of je extensies toe kunt voegen of dat er een mogelijkheid is om 'iets' te wijzigen naar 'alle bestanden'.
 
Midi files zijn toch die erg kleine bestanden die ook standaard met Windows worden geinstalleerd?
Bijvoorbeeld de 5e symphonie van Beethoven (of zoiets :))

Als hij 2 van dit soort bestanden mooi vind dan moeten deze bestanden toch om te zetten zijn naar WAV of MP3?
Dat er betaald moet worden voor dergelijke programma's begrijp ik, want dat is meestal zo met dit soort programma's.

En als je eenmaal de files hebt omgezet, dan heb je in je CD-speler geen extra hardware nodig om ze af te spelen.

groet,
Dave.
 
Misschien is deze freeware converter ook nog wat voor je Verspr HIER
 
Geplaatst door Clit13
Midi files zijn toch die erg kleine bestanden die ook standaard met Windows worden geinstalleerd?
Bijvoorbeeld de 5e symphonie van Beethoven (of zoiets :))

En als je eenmaal de files hebt omgezet, dan heb je in je CD-speler geen extra hardware nodig om ze af te spelen.

groet,
Dave.

Ik vrees dat het niet zo eenvoudig ligt.
Zoals gesteld: midi-files zijn een reeks commando's voor een geluidgever(geen drager), om een bepaald geluid weer te geven, voor een bepaalde tijd en op een bepaald volume, met een bepaald timbre etc etc
Je kunt een midi-file omzetten naar een .wav, maar dan weet de de .wav niet wat 'ie af moet spelen lijkt me.
Ik werk nu zo'n 17 jaar met Midi en ik ben zeer benieuwd naar het fenomeen waar TS en Cli13 mee op de proppen komen, want dat zou mijn werk er stukken eenvoudiger opmaken.
Free midi-files zijn er met 100.000en gratis van het web te plukken, even omzetten naar wav en je bent klaar. Heerlijk lijkt me dat.

Fonz
 
Heb je al gekeken naar die download ietsje naar boven A.J. ?
 
Geplaatst door Elisa
Heb je al gekeken naar die download ietsje naar boven A.J. ?

Je bedoelt die met die blauwe koppelingen?
Jazeker.
Ik ben gewoon erg nieuwsgierig en leergierig ;)
 
Geplaatst door A.J.


Ik vrees dat het niet zo eenvoudig ligt.
Zoals gesteld: midi-files zijn een reeks commando's voor een geluidgever(geen drager), om een bepaald geluid weer te geven, voor een bepaalde tijd en op een bepaald volume, met een bepaald timbre etc etc
Je kunt een midi-file omzetten naar een .wav, maar dan weet de de .wav niet wat 'ie af moet spelen lijkt me.
Ik werk nu zo'n 17 jaar met Midi en ik ben zeer benieuwd naar het fenomeen waar TS en Cli13 mee op de proppen komen, want dat zou mijn werk er stukken eenvoudiger opmaken.
Free midi-files zijn er met 100.000en gratis van het web te plukken, even omzetten naar wav en je bent klaar. Heerlijk lijkt me dat.

Fonz
ik heb de2 files met behulp van een shareware programma omgezet in wav en de kwaliteit is prima ,het enige probleem is dat ik maar 1 minuut afspeeltijd heb en dat terwijl de file ruim 3 minuten lang is ,mijn idee is als ik het kan omzetten in wav moet ik het ook op cd kunnen branden of zie ik dat verkeerd ,sorry hoor dat ik jullie zo bezig hou maar dit probleem intrigeert me gewoon.
 
Dan moet dat dus zeker kunnen, maar zal je dat programma alleen wel moet kopen.

Fonz

PS: weer wat geleerd, heerlijk!!!!!!!!!!
 
Hm, gaan we gewoon verder zoeken naar een freeware. Kan A.J. ook nog wat leren. :D
Wel straks want de hond loopt helemaal blauw aan :p
 
Je zorgt goed voor me Elisa,
ben ik blij mee.....................
 
:evil: grrr heb ik net een leuk stukje freeware gevonden zonder limitations nl timmidity krijg ik het vanwege een error niet geinstaleerd balen dit programma was net wat ik nodig had.
 
Ik help je nu mee en A.J. is vast ook al aan het zoeken want hij wil eerst zien en dan geloven :D
 
HIER kon ik geen shareware ontdekken op 1e gezicht.
AFGEKEURD DOOR A.J.

DIT is een Duitse versie van WinGroove.
Kun je nog downloaden. Elders is de download niet bereikbaar of wordt je verwezen naar de site. Wordt shareware.
 
Laatst bewerkt:
Pas maar aan, want met dat progje mag je ook maar een minuutje aan de gang.....................
 
Hahahaha, heb je het geinstalleerd LOLOL
Zo ben ik ook heel lang naar het omgekeerde op zoek geweest. Heel ellendig. Steeds lijkt het freeware. Enorme vervuiling van je pc.
Ach wat aardig dat jij dat voor ons doet :p
 
Ben de beroerste niet.
Gooi straks alle stofzuigers weer over m'n latop.
Nu mogen jullie weer even.
Ik geeft het op, maar weet wel nu hoe het werkt.
De midi-file maakt even gebruik van de interne synthesizer van je PC. Dus zodra je daar een .wav of MP3 van maakt onthoudt ie dat.
Maar het simpel en alleen branden van de midi-file heeft dus geen enkele zin, en daar begon de TS volgens mij dus mee, maar goed.
Ik begrijp het nu en het is voor mij niet echt interessant, maar zal de thread blijven volgen totdat ik blauw zie.........

Fonz
 
Kijk dan maar even naar boven. Ik heb de volgende voor je :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan