Miep kraak

Status
Niet open voor verdere reacties.

soetekg

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2001
Op welke manier kan ik het beste mijn tft monitor (scherm) schoonmaken? Ik heb de anti-statische doekjes gebruikt van de Hema maar die geven toch vlekken....

Een TFT scherm scherm schoonmaken

Er zijn bij computerwinkels middeltjes verkrijgbaar waarmee je een TFT scherm kan schoonmaken. Raak sowieso een TFT scherm nooit aan met je vingers. Als je gaat schoonmaken moet je geen schoonmaakmiddel direct op het scherm spuiten maar op een zacht antistatisch doekje. Het aanraken van een TFT scherm zorgt er ten eerste voor dat je het TFT scherm wel moet schoonmaken en daarnaast kan het je scherm beschadigen. De Thin Film Transistors die in het scherm aanwezig zijn reageren op de lading uit je vinger en kunnen beschadigd raken door statische electriciteit en door te hard drukken. Kortom, voorzichtigheid is geboden bij TFT schermen. Laat je informeren door de verkoper verder over het schoonmaken van je TFT scherm!

Bron------>http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/tft_schermen.php

Leonneke, ik ga jouw antwoord uitprinten op A1 formaat en boven alle tft's van mijn collega's hangen. (Misschien dat ze dan 's met hun p*ten van die schermen afblijven....) :)

dank je

leoneke, dank voor je antwoord.
Heel vaak denken compu-gebruikers niet na over eventueel schoonmaken.
P.s. heb je nog enig idee of die doekjes van de H@MA gebruikt kunnen worden voor tft's (of alleen voor de behuizing) ?
thnx

Ger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan