mijn 120 GB wordt weergegeven als 30 GB!!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter H@ns
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

H@ns

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Geachte Experts, :)

ik heb kort geleden mijn hersteldiskette gebruikt, alles is goed verlopen maar nu bleek mijn harddisk met 90 GB verminderd te zijn :8-0:

ik keek bij deze computer, eigenschappen van C: en daar stond FAT 32. ik heb dit geconverteerd naar NTFS, want ik hoorde van een vriend dat FAT32 max 32 GB aankan dus van daar de Convertatie.

ik dacht: nu zal het wel weer 120 GBytjes zijn maar nee hoor, het stond nog steeds op 30 GB!

Hoe kan ik dit oplossen? :confused:

PS: ik heb een al Bios update gedaan

waarschijnlijk heb je op de een of andere manier een stuk als vrije sector gemaakt. je zou even moeten proberen om aan het programma partition magic te komen hiermee kan je zien hoe je harde schijf ingedeeld is. ik denk dat je een stuk vrij hebt. je kan met dit programma je harde schijf weer 1 maken met behulp van een schuifbalkje.
groeten rene

Hoi, ik heb een schijf van 40 GB en fat 32, geen probleem hoor, fat 32 herkent wel groterre schijven.

Groetjes

Je hebt wel een bios update gedaan maar herkent de bios wel 120gb?

Windows2000/XP hebben moeite met FAT32 schijven groter dan 32GB.

Ik zou zelf nooit één grote partitie gebruiken, deel de schijf op in 2 of 3 partities, dan kun je mooi de data/bestanden apart houden. Ik heb b.v. filmpjes en mp3 op een aparte partitie, als ik de C: partitie formateer ben ik niet alles kwijt.

het partitioneren kun je heel gemakkelijk doen met partition magic.
Zoek dit programma dus op , dan kun je in ieder geval een diagnose van je schijf laten maken. en zie je waar de overige gbtjes zijn gebleven.
groeten rene

Allemaal bedankt voor de antwoorden! :)

ik heb een Packardbell PC en daarmee blijkt het niet handig te zijn een (of meerdere) extra partities aan te maken zonder "MasterCD's" te maken. dit zijn CD's waar de herstelpartitie op staat inclusief alle drivers enzo. de herstelpartitie is verborgen al maak je die CD's niet. Er zitten ook nadelen aan die CD's, namelijk, al raak je er een kwijt moet je voor 60 euro nieuwe kopen (hetzelfde geval als ze beschadigd raken uiteraard)...

Snappen jullie het een beetje? :p

ik heb inderdaad Windows XP :)

ik kan dus niet makkelijk zomaar even een paar partities aanmaken, wat eigenlijk wel handig zou zijn.

ik kan je uit de droom helpen, dit kan dus wel ook met een packard bell.
je kunt zelfs een pb helemaal opnieuw installeren zonder die cd's van 60 euries.
het enige wat je even moet doen is drivers op internet zoeken.
Als je pc draait kun je partition magic gewoon gebruiken, dit is namelijk een programma wat opstart in windows en later zelf naar een dos versie gaat bij het partitioneren van je schijf.
dus proberen met die hap.
groeten rene

Start > uitvoeren

Type : diskmgmt.msc en klik op OK

Via de diskmanager kun je heel eenvoudig partities aanmaken.

bedankt! er bleek 80 GB niet toegewezen te zijn :8-0:

ik heb nu een partitie aangemaakt van 10 GB, ik wil graag nog 40 GB op de C: schijf gooien maar hoe gaat dat? (met dat diskmgmt.msc dus)

Een partitie vergroten kan niet met diskmanager.

en dat kan wel met partition magic en zonder dat ik master CD's maak?

ja dat kan, maar ik zou de c schijf op 10gb laten.
daar zet je je OS en Applicaties op, de rest zoals je games, muziek e.d op de andere partitities zetten.

ff een n00bjesvraagje van mij:

stel ik heb 4 partities. moet ik dan de PC opnieuw opstarten en andere partitie selecteren of worden alle partities weergegeven (op je bureaublad bijvoorbeeld, als je de games enzo op 1 partitie (G ofzo) gezet hebt en je zit op C ):o

Geplaatst door H@NsiePanzzzer
ff een n00bjesvraagje van mij:

stel ik heb 4 partities. moet ik dan de PC opnieuw opstarten en andere partitie selecteren of worden alle partities weergegeven (op je bureaublad bijvoorbeeld, als je de games enzo op 1 partitie (G ofzo) gezet hebt en je zit op C ):o

Alle partities worden gewoon in deze computer weergegeven :

Zie dit :)

OK bedankt

ik zie trouwens dat je call of duty hebt... toffe game!:)

Hansie,

Heb je het ook al geprobeerd met de ge-update versie van Fdisk !!!! hier te downloaden. Deze kan zelfs schijven aan van over de 64 Gig. :rolleyes:

Heeft bij mij wel geholpen om mijn volledige schijf vrij te krijgen.

Remy

klopt het dat ik 6 diskettes nodig heb? of heb ik de verkeerde link gebruikt?

welke link moet ik gebruiken voor mijn XP home?

Ben er ondertussen al uit :p

heb nu 4 partities (backup part, en drie andere)

Werkt perfect!

Thanx voor alle hulp

even een vraagje tussendoor.
Je kunt zeker alleen maar partities maken als je windows net hebt geinstalleerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan