Mijn 1e zelfbouw pc (hulp nodig) (Gaming pc - 1000 euro)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Inenting

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2014
Hallo,

Ik wil graag een eigen gaming pc inelkaar zetten maar omdat dit mijn eerste keer is heb ik geen idee wat past en wat niet. Mijn budget is zo rond de 1000 euro (max 1200 maar liefst gewoon rond de 1000). Ik wil graag de componenten naar Nederland - Amsterdam kunnen sturen.

Budget - 1000 (max 1200 maar ligt eraan of het wel nodig is)
Doel - Gamen
Omgeving - Krachtige pc die niet al te luid is
Assemblage - zelf inelkaar zetten

Besturingssysteem - Ik heb al license keys voor windows 8 en 7 pro
Opties / randapparatuur - Geluidskaart en wifi kaart

Dit is wat ik ongeveer wil:

CPU:
Intel Core i7-4790K 4.0GHz Quad-Core Processor

CPU koeling:
Cooler Master Hyper212 Evo, Actieve CPU koeler (PWM-aansluiting, Retail)

Moederbord:
Gigabyte GA-H97-GAMING 3 ATX LGA1150 Motherboard

Werkgeheugen:
8GB (2 x 4GB) DDR3-1600 Memory

Hardeschijf:
1TB 7200rpm HDD
(120/240GB SSD krijg ik gratis)

Videokaart:
GTX 970

Voeding:
Geen idee hoeveel ik ongeveer nodig heb maar gok tussen de 400W en 600W

Geluidskaart:
Asus Xonar DGX 24-bit 96 KHz Sound Card

Netwerkkaart: (Ik wil graag 1 die draadloos is omdat ik geen kabel van mijn modem naar mijn kamer kan trekken)
TP-Link TL-WDN4800 802.11a/b/g/n PCI-Express x1 Wi-Fi Adapter

Behuizing:
Kies alstublieft een goeie voor mij :)

Voor de rest weet ik niet wat ik nog meer nodig zal hebben.

Voor onduidelijkheid, hier nog een keer in andere woorden:
Ik wil graag dat jullie mij helpen met een gaming pc in elkaar te zetten door me te laten weten of de componenten die ik heb gekozen goed zijn of er iets beters is zonder dat ik teveel over mijn budget heen ga.

Alvast bedankt.

Groetjes,

Ali

Laatst bewerkt:
Bespaar wat geld op die CPU, je hebt ten eerste geen K variant nodig. Zeker niet wanneer je een H chipset neemt, want die zijn niet bedoelt voor overclocking. Het geld dat je ermee bespaart kun je misschien weer in de videokaart stoppen (gtx 980 bijvoorbeeld). Verder zien de door jou gekozen hardware er wel leuk uit.

ik heb een lijstje voor je gemaakt---> link

ik zie dat je een gratis ssd krijgt dus heb ik er geen bijgedaan. Ik heb voor een i5 gekozen i.p.v. een i7, omdat bij een i7 hypertreading wordt gebruikt en dat is nou net niet wat wordt gebruikt in gamen. Zit goede ram op en een goede behuizing die heel goed koelt daarbij ook een hele goede koeler voor de processor en een geluidskaart heb je niet echt nodig voor een gamen dus die heb ik weggelaten.

Dankjewel voor het helpen. Ik heb ook nog even met vrienden overlegd en wij kwamen op dit uit: klik hier

Ik heb de dvd speler weggelaten omdat ik er al 1 heb in een oude pc. Ik heb de videokaart vervangen door een betere versie. Nou wou ik nog vragen of de wireless chip die ik heb gekozen sterk genoeg is om door 3-5 muren heen te gaan en een afstand van 10 tot 15 meter. En processor vervangen door een iets sterkere voor maar 5 euro meer. En de voeding vervangen voor een 600W omdat de videokaart die ik heb gekozen veel minder gebruikt dan de asus kaart.

EDIT: Er staat ook dat een 6 pin en 8 pin psu recommended is voor videokaart maar is de psu die nu in mijn lijst staat goed genoeg daarvoor?

Groetjes,

Ali

Laatst bewerkt door een moderator:
ik zou geen corsair voeding nemen van die prijsklasse corsair voedingen zijn wel goed, maar dat zijn meestal de duurdere voedingen van corsair je kan beter xfx of een seasonic nemen
ik dacht dat ik de i5 4690k had gekozen en de asus videokaart had ik ook niet gekozen maar die van msi :confused:
voor de netwerkadapter ik heb er een klein beetje verstand van, maar niet heel veel dus misschien dat iemand anders je daar mee kan helpen

Ja jij had de 4670k gekozen en de asus strix 970 maar bedankt voor de tip over de voeding ik zal ernaar kijken zodra ik thuis ben. :)

Laatst bewerkt door een moderator:
EDIT: Weet jij toevallig wat het verschil tussen SeaSonic M12II EVO 620 Bronze en Sea Sonic S12II-620 Bronze is? Want er zit wel een verschil van 10 euro maar de volt wisselstroom en watt zijn hetzelfde.

EDIT2: Ik ben ook pas net achtergekomen dat powerlines bestaan en wou vragen of dat beter is dan een netwerkkaart met wifi?

Laatst bewerkt:
de M12II is compleet modulair dat betekent dat de kabels niet allemaal vast zitten dit kan heel handig zijn voor je kabelmanagement dan heb je overbodige kabels niet nodig als je goed naar de afbeelding kijkt dan zie je het verschil

of het beter is om powerlines te kopen dat ligt eraan of je een slecht signaal hebt. Als je op de kamer zit waar je je pc wilt plaatsen en je hebt met je telefoon of een ander apparaat dat wifi heeft gewoon een goed signaal dan zou ik gewoon een netwerk kaart kopen

Laatst bewerkt:
Ah oké bedankt! Ik heb full signaal met mijn laptop en mobiel dus dan zou het wel goed moeten komen. Ik zal morgen kijken of ik extra euro's kan besteden aan een voeding van 700w voor misschien future upgrades zo niet dan ga ik wel voor de M12II. Heel erg bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan