Mijn amd 1900 + werkt enkel maar op 1200 MHz ????

Status
Niet open voor verdere reacties.

banderas

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Hallo,

zit met een probleempje
configuratie windows xp pro, amd 1900+, asus a7v8x, 256 ddr pc2700, gfore2 mx 400 64 mb, 60 gb HDD.

in bios kan ik enkel maar cpu instellen op 1200 MHZ en niet op de normale 1600 MHZ.
zit ik deze toch op 1600 MHZ dan loopt pc vast bij het resetten.
systeem werkt wel bij 1200 MHZ.

heb koeling al nagekeken, processor, geheugen, voeding, ..... mijn probleem blijft

in bios staat FSB op 100 (1200 MHZ), moet normaal op 133 staan om te kunnen werken op normale snelheid van 1600 MHZ.

is er iemand die nog een suggestie heeft want begin stillaan radeloos te worden.

is een nieuw moederbord; doch ik denk dat mijn probleem zich hierin bevindt.

Kijken of de Vcore jumper correct staat voor jou cpu...

jumper.gif

Verder eens je manual nalezen in de sectie BIOS hoe je die FSB op 133 krijgt. Heb zelf geprobeerd om de manual te downen en eens te kijken voor jou, maar er schijnt een probleem te zijn met de downloadsectie van de asustek site...

Er zit volgensmij een jumpertje op het moederbord om tussen 100 en 133 MHz te switchen. Staat in de handleiding.

staat idd in de handleiding dat er een jumper moet staan ong juist linksonder de Nforce2 chipset... Kijk eens en laat iets weten...

Kijk eens op pagina 2-15 van je handleiding, (zie bijlage) en zet bij advanced chipset de FSB op 133 ipv 100. Dit kan met stappen van 1mhz...

Bijlagen

• fsb.jpg
    fsb.jpg
    61,9 KB · Weergaven: 22
Geplaatst door Lekkere Kwal
Er zit volgensmij een jumpertje op het moederbord om tussen 100 en 133 MHz te switchen. Staat in de handleiding.

Neen denk ik nu... Ik had de handleiding voor een a7n8x vast. Op de a7v8x zit de jumper niet denk ik... (zie bijlage)

Maar toch denk ik dat je in je manual bij 4.4 advanced menu moet gaan kijken voor je oplossing, op pagina 4 - 17 en volgende. Je kan daar de FSB manueel naar 133 brengen... Kijk eerst eens dat ie op auto staat of niet. Als hij op auto staat en dat geeft een verkeerde cpu, dan zou ik naar manueel gaan en de cpu zelf instellen.

Wel op eigen risico he...

Bijlagen

• mobo.jpg
    mobo.jpg
    73,2 KB · Weergaven: 20
ik heb zelfde probleem echter met moederboard van leadtek K7NCR18D ook met Nforce2 chipset.

Echter kan wel FSB op 133 zetten en mem freq etc op optimal , zoals aangegeven in de manual.
Maar dan loopt PC vast na de POST
ben hier 3 lange dagen mee bezig please help
(kan wel in aggresive mode FSB op 130 (in stappen van 1 mhz) krijgen zodat deze opstart maar dan is systeem toch onstabiel.
Branden van een CD loopt deze weer vast
NFORCE2 chipsets s**ks voor wat dit betrefd

Ik vind het wel raar dat je dan de schuld aan de NForce2 geeft hoor, de Nforce 2 wordt op dit moment als de beste en snelste AMD chipset ooit gezien.

Ik denk eerder dat je of zelf iets fout doet of een brak moederbord hebt gekocht.

staat idd in de handleiding dat er een jumper moet staan ong juist linksonder de Nforce2 chipset... Kijk eens en laat iets weten...

even tussen haakjes de Nforce2
is SUPERGOED

en die is hier NIET van toepassing het gaat hier om A7V9X

A=ASUS
7=Sock 7
V=VIA!!!
8X=AGP 8X

dus als je begrijpt wat ik bedoel dit mobo heeft geen Nforce :D

uhmz ik denk dat je even moet zoeken naar de jumper FSB200/266+

staat in de manual

hey lekkere kwal dit KAN niet de schuld van de Nforce2 chipset zijn want hij heeft de A7V8X en niet de A7N8X :D met andere woorden iedereen zit hem verkeerde tips te geven

ohwjah ik heb wel een tip denk ik...

ik had dit ook met mijn ASUS A7N8X Deluxe het ligt aan je bios als je jumper goed staat moet je even je BIOS jumpertje op uit zetten de computer aan zetten weer uit jumper weer goed en dan moet hij het doen dit komt denk ik omdat je overgestapt bent vanaf een Duron CPU naar een XP

groetjes Ecl1pse (mijne draaide trouwens 1300)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan