Mijn audio doet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronxp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
Berichten
2
Zoals de titel al zegt mijn audio doet het niet meer van mijn computer.
Althans ik kan niks meer instellen bij afspeelapparaten.even voor de goede orde de weg er naar toe start ->configuratiescherm ->eigenschappen voor geluid en audioapparaten ->audio -> Standaardapparaat : en dan moet je de geluidskaart kunnen instellen maar dat doet hij niet, bij het selectie vakje staat in doffe letters geen afspeel apparaten, terwijl ik bij microfoons en midi wel alles in kan stellen. herinstalatie van geluidskaart geeft niet de oplossing, want het probleem blijft zich voordoen ook systeemherstel heeft geen zin.
Wat moet ik doen om dit euvel te verhelpen.Want ik heb de audio hard nodig.

Greeeetz Ronxp:rolleyes:
 
Verwijder in apparaatbeheer je geluidskaart een,en start nieuw op.
Er zal dan naar drivers gevraagt worden,en geef aan waar die zijn ,(CD moederbord,of Cd van geluidskaart.

Je hebt niet veel gegevens gegeven,moeilijk om daar op te antwoorden.
 
Zoals de titel al zegt mijn audio doet het niet meer van mijn computer.
Althans ik kan niks meer instellen bij afspeelapparaten.even voor de goede orde de weg er naar toe start ->configuratiescherm ->eigenschappen voor geluid en audioapparaten ->audio -> Standaardapparaat : en dan moet je de geluidskaart kunnen instellen maar dat doet hij niet, bij het selectie vakje staat in doffe letters geen afspeel apparaten, terwijl ik bij microfoons en midi wel alles in kan stellen. herinstalatie van geluidskaart geeft niet de oplossing, want het probleem blijft zich voordoen ook systeemherstel heeft geen zin.
Wat moet ik doen om dit euvel te verhelpen.Want ik heb de audio hard nodig.

Greeeetz Ronxp:rolleyes:


beste ronxp,

Wat volgens ons het beste is, is om de drivers van realtek ac`97 te downloaden en deze te instaleren want dit is een universele driver die het op elke geluidskaart doet.
De driver is te vinden met google.
Als deze gedownload is installeer hem dan vervolgens met de setup.
Als dit niet lukt druk dan op de linkermuisknop op deze computer>>eigenschappen>>tapblad hardware>>apparaatbeheer>>
Dan dubbel klik op mulimedia audio controller. Er staat een vraagtteken bij.
Nu klik je op drivers updaten. zorg er voor dat je de driver zelf kan selecteren, dus niet automatisch zoeken.
Zoek vervolgens de map met de driver van realtek en selecteer de driver.
Nu zal de driver geinstaleert worden voor je geluids kaart.

Het beste
Chris&Jeffrey @ ID college
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan