Mijn beeldscherm gaat soms uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietjevanstien

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2012
Sins 2 dagen heb dat mijn beeldscherm (Samsung SyncMaster 2223nw)
uit valt (geheel zwart scherm) en niet meer aan te krijgen is.
Het lamps brand nog wel (knippert).
Ik kan dit allen weg krijgen als ik pc handmatig uit zet(van de stroom afhalen)
Dit probleem is er na dat ik Panda Free virus scaner heb geinstaleert.
Heb deze willen verwijderen maar dit lukte niet.
hierna heb ik met systeem herstel de pc 6 dagen terug gezet.
Panda was nu we weg maar het scherm valt even goed uit.
Maar niets help.
Alleen krijg ik nu ook een melding dat de oude virusscanner (AVG 2014) niet meer werkt.
Weet iemand raad?
Groetjes Pietjevanstien

Intel Core 2 Quad
CPU Q 6600
@ 2.40 GHZ
4.0GB Ram
ATI Radion HD 3600 Series
Windows Vista Premium Home
NVIDIA Geforce Experience
Beeldscherm Samsung SyncMaster 2223nw

Als je lampje nog brand kan je in ieder geval uitsluiten dat het door je beeldscherm komt, je beeldscherm krijgt waarschijnlijk gewoon geen signaal binnen. Hoe dit software matig veroorzaakt kan worden heb ik geen idee, maar je zou even naar de HDMI of VGA aansluiting kunnen kijken of er geen pinnetjes of iets dergelijks verbogen zijn, toch lijkt me dit sterk aangezien je je pc opnieuw moet opstarten. Maar ja niet geschoten is altijd mis.

Verder zou je je pc als je bang bent voor een virus je pc met drweb kunnen scannen, gratis voor een paar keer gebruiken (wil je ook niet als standaard virusscan maar meer als een noodoplossing).

En op het moment dat je Panda geinstalleerd had stond AVG er toen nog op?

Nee de AVG was van de pc af.
maar na dat ik de pc terug heb gezet stond hij er weer gedeeltelijk op en dit is niet te verwijderen.
pietjevanstie

Gedeeltelijk op als in hij staat weer in de lijst bij configuratiescherm -> Programma's verwijderen of toevoegen?

Ja .
als ik hem dan wil verwijderen word er toestemming gevraagt en hierna ge beeurt er niets meer.
als ik dan naar 20 min nog eens wil verwijderen komt er op het scherm dat ik moet wachten tot het programma verweiderd is
pietjevanstie

Hoe je AVG dan moet verwijderen moet ik ook even opzoekn,

Wat een vertrouwen in de wereld, in Sochi gaat alles behalve die ene ster die geen ring werd toch ook goed?;) Dr. Web is een prima en betrouwbare virusscan, als je iets denkt niet te vertrouwen kan je het altijd even googlen, het best is dan gewoon betrouwbaarheid of een dergelijke engelse term erachter te typen en uit de reviews kan je veel (maar niet altijd alles) halen.

Verder moet je deze versie van Dr. Web hebben

http://www.freedrweb.com/cureit/?lng=en

DR web heeft het volgende gevonden
DFH:hosting.currupted
windows\...\host/system32\drivers\etsx/hosts
Ik weet niet wat het is.
een ding is zeker na het verweideren van de infectie is het scherm weer uit gevallen.
is het mogelijk dat je op de pc iets in kan stellen dat het scherm na enkele uren uit moet gaan?
hij is onder het servenop internet weer uit gegaan.
Bij de schermbeveiliging staat niets aan gegeven.
Pietjevanstien

Dat zou je ook nog even bij
configuratiescherm -> Hardware en geluiden -> Energiebeheer, en dan bij de schema-instellingen kunnen kijken.
Maar al was dit het geval, zou na het bewegen van de muis, of het drukken op het toetsenbord uw beeldscherm weer aan moeten gaan. Ik vind het een zeer merkwaardig probleem, eigenlijk zouden we erachter moeten komen of uw pc het nog doet dus alsin of echt alleen de output naar uw beeldscherm weg valt, of dat uw gehele pc uitvalt. (De PC blijft dan wel draaien, maar doet eigenlijk niks meer).

Wat u kunt doen is met Spotify, Itunes of uw favoriete mediaspeler wat muziek aan te zetten, vervolgens uw pc gewoon gaan gebruiken, en dan kijken of de muziek af blijft spelen zodra uw beeldscherm uitvalt.

Vannacht de pc aanlaten staan met het beeldscherm uit en de windows media player aan.
Tot mijn verbazing was de pc vanmorgen nog aam en de muziek speelde nog.
Maar na een uurtje ging het beeldscherm weer uit en de muziek was een krakend geluid.
Nog een keer handmatig de pc uit gezet maar naar een uurtje was het scherm weer uit en een krakend geluit van de muziek.
Ik heb nu de kabel van de pc naar het beeldscherm vernieuwd en nu weer afwachten wat er gebeurd.
Als dit niet werk ga ik morgen naar de pc winkel en laat hem daar een na kijken.
Ik laat wel weten wat er uit komt
Groetjes Pietjevanstien

De pc is weer in orden .
Het probleem was de ventelator van de vidiokaart,deze zat vast.
€ 15 reperatiekosten en alles werkt weer.
Je moet er maar op komen.
Bedankt voor jullie hulp.
Pietjevanstien

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan