Mijn c drive is volledig vol!!!! Help mij!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

aryans

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2016
Mijn pc was ingesteld op 32 bit en ik wou graag 64 bit om allerlei betere games te kunnen spelen. Dus ik zocht op internet op hoe het moest. Ze zeiden dat je iets moest doen in de bios. Dus ik ging daar zitten ***ten. Toen had ik windows 8.1 en toen ik in die bios was ofzo kwam er iets binnen dat zei upgrade je pc naar windows 10 dus ik blij ik deed het en het was gelukt. Ik heb nu windows 10 en 64 bit! Het enige nadeel is dat mijn ****ING c drive prop vol zit!!!!!!! Ik wil echt heel graag hulp bij krijgen dus kunnen jullie me alsjeblieft er mee helpen?

Welkom bij de Helpmij.

Jouw bericht roept (bij mij) meer vragen op dan ik antwoorden kan verzinnen.

Begin maar eens met het downloaden van dit gratis tooltje : Klik en start het.

Ga naar "Bestand" en kies voor "Opslaan als tekstdocument". Voeg dat bestand bij je volgend bericht.

Je hebt dus een upgrade uitgevoerd en daarbij wordt de oude Windows-map ( van Win 8.1 ) niet verwijderd maar hernoemd naar Windos.old.
Die Windows-map wordt verder niet gebruikt ( alleen voor een eventueel systeemherstel terug naar Win 8.1 gedurende 30 dagen na de upgrade, daarna niet meer ) maar deze map kost je wel 5-6 Gb aan schijfruimte.
Als je niet van plan bent terug te gaan naar Win 8.1 kun je de map Windows.old verwijderen om die schijfruimte vrij te maken.

Bedankt dat je antwoord gaf.

Jammer genoeg als ik het opzoek op mijn verkenner en dan naar deze pc ga en dan in typ Windows.old krijg ik niks. :confused:

Het is niet mogelijk

Je vroeg of ik een bestand naar je kon sturen maar dat kan niet omdat het net iets te groot is. Is er misschien een andere mogelijkheid???!!!

Welkom op Helpmij.nl :thumb:
Heb je vraag verplaatst van geheugen naar harddisk.

Je kunt van Speccy ook een weblink plaatsen, hoe je dat doet:
Uitdraai Speccy : na installatie Speccy starten, wacht tot het openingsscherm alle onderdelen laat zien ( kan even duren ).
Klik dan op "Bestand"=> "Publiceer" => OK => bevestig en dan verschijnt de link naar het systeem-overzicht.
Plaats de link in je volgende bericht i.p.v. het logbestand bij te voegen. :thumb:

Begin met een schijfopruiming met systeembestanden aangevinkt.

Maak je gebruik van de slaapstand?

En games hebben meestal geen 64bit os nodig, welke game heb die dat wil
En ook wordt niets sneller, meer ram kan er wel worden gebruikt.

Antwoorden op de vragen

Ik heb dat al miljoenen keren gedaan!

Nee ik gebruik geen slaapstand.

Nou ik wou graag h1z1 spelen bo3 en nog meer games. Gewoon fps games.

Als je 12 GB RAM hebt, dan maakt die 12 GB virtueel geheugen aan. En op de specificatie staat zelfs 14 GB. Dat hebt je niet nodig en moet je veel kleiner maken en je kunt ook een wisselbestand op een vaste schijf zetten. Kijk maar eens hoe groot pagefile.sys is. Ik heb zelf geen W10, dus hoe je daar virtueel geheugen moet instellen kan ik niet zien.

Ik snap de opzet van je systeem niet helemaal, heb je dit systeem toevallig opnieuw geïnstalleerd..?
Volgens wat ik in het Speccy-log zie heb je 2 schijven aan boord, een WD van 1 Tb en een Sandisk SSD van 16 Gb die als C-schijf wordt bestempeld.
Op internet wordt beschreven dat die 16 Gb SSD bedoeld is voor caching en niet om Windows op te installeren..
Ik vraag me dus af wat er gaande is.
Post eens een screenshot van je schijfbeheer, iets als dit dus:
overzicht_schijfbeheer.png

In de verkenner, 'verborgen mappen en bestanden' weergeven inschakelen wil ook nog wel eens helpen.

Het gaat hier inderdaad over een cache SSD ... een volledige herinstallatie van je Windows is de enige optie om deze foutgelopen situatie weer recht te trekken.

Oh my ****ing god!!!!!!!!!!!!!

Mijn ****ING *** USB word gezien als de c drive volgensmij!!! Die heet dus ook SanDisk :mad::mad::mad:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan