mijn computer crasht continu

Status
Niet open voor verdere reacties.

maiden666

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2010
Ik heb 2 jaar geleden een pc gekocht bij de computerland. Met de volgende pc configuratie:

Moederbord: MSI P6NGM Series MS-7366 (V1.X)
Processor: Intel Core 2 Quad Q6688, 2.4GHz/8mb/1066MHz/85A
Video-kaart: Nvidia e-Geforce 9600 GT SC, 512MB

Onder Windows Vista heeft deze een half jaar prima gewerkt. Daarna begonnen de problemen. Mijn pc bleef steeds hangen en kreeg ik bluescreens. Dit vond steeds frequenter plaats. Op een gegeven moment ging mijn computer zichzelf resetten.

De eerste keer dat ik mijn computer weg bracht naar de winkel(computerland) om hem te laten fixen is hij alleen ontstoft. Dit hielp helaas niks. Daarna bracht ik hem een 2e keer terug voor controle, ik kreeg de mededeling dat ze niks konden vinden en dat mijn pc volgens de medewerkers geen problemen vertoonde bij hun. Zij hebben allerlei testen gedaan en programma's gedraaid, de videokaart belast en de BIOS geüpdatet maar ze konden geen problemen vinden. Het enige wat ze konden zeggen was dat het misschien aan mijn thuissituatie lag. Ik heb de pc toen meegenomen naar iemand anders en daar een ander beeldscherm en toetsenbord aangesloten, maar ook daar kreeg ik weer dezelfde problemen.

Toen heb ik geprobeerd windows 7 te installeren, dit lukte zowaar en een tijd draaide windows 7 prima. na een klein half jaar kwamen toch dezelfde bovenstaande problemen weer terug. Zowel in gewone als in veilige modes bleef mijn pc crashen. Nu blijft mijn pc zelfs al hangen bij het allereerste MSI/bios opstartscherm.

Als laatste poging heb ik geprobeerd de videokaart eruit te halen en de videokaart van het moederbord te gebruiken. Ook dit heeft geen resultaat gehad.

Nu zit ik dus met een goede computer die dus eigenlijk nooit echt naar behoren heeft gewerkt. Ik ben ten einde raad.

Ik zit erover te denken om een nieuw moederbord te kopen om te kijken of het daar aan ligt, maar ik loop natuurlijk alleen maar de kans dat dat een nutteloze uitgave is.

Heeft iemand nog tips of weet iemand desnoods een goede computerexpert waar ik hem naar toe kan brengen?

Hoi,

Als ik jou was zou ik een nieuwe install doen van w7 of vista,alles updaten en na een maand een image nemen(met acronis true image of hdclone(gratis).
Als de problemen opnieuw beginnen de image terugzetten en kijken wat er gebeurt.
Als er niets gebeurt ligt het aan de software(rotzooi).Blijven de problemen dan ligt het aan de hardware.Maar het zal wel de eerste optie zijn.

Succes Jan

Beste Jan,

Hier zit nou juist het probleem.
Ik heb meerdere malen geprobeerd windows 7/vista te installeren, maar mijn computer crasht ook continu tijdens de installatie daarvan.
Ook is het nu al helemaal niet meer mogelijk om windows te installeren, omdat mijn computer bij het opstarten al blijft hangen bij het allereerste MSI/bios opstartscherm. Ik zie dus alleen maar het plaatje van MSI en dat is het. Dus de mogelijkheid om van een cd of iets anders windows te installeren krijg ik niet eens.

Groet Dustin

Hoi,

ik weet niet in welke mate je handig bent met pc's maar als het de mijne zou zijn
zou ik hem openschroeven en alle componenten eruit halen,goed ontstoffen(met perslucht),koelpasta vernieuwen op de cpu en alles opnieuw terug in de case plaatsen.Eventueel indien er meerdere ram latjes in je systeem zitten proberen starten met 1 en als dit lukt de
2de erbij plaatsen en evzentueel de derde.Op de een of andere manier moet het lukken om hem weer aan de praat te krijgen maar als je het zelf wil doen zul je er toch enkele uren tijd moeten aan spenderen,maar het zal zeker lukken.

Dus als ik je goed begrijp valt hij uit bij het installeren:wat gebeurt er dan?
Een blue screen of death(BSOD)met eventueel een foutmelding.Of valt hij gewoon uit en start hij spontaan opnieuw op?

Wat je eventueel ook kan doen is hiren's boot cd downloaden,branden op een cd en van daarop opstarten.Op die cd staan er allerhande tools.

Ik wil je gerust verder helpen.

Gr. Jan

woon je toevallig in de streek van Brugge of ben je Nl-er?

Laatst bewerkt:
Beste Jan,

Ik ga m'n pc schoonmaken zoals jij had voorgesteld.

En als reactie op je vraag over het installeren. Ik kan nu niet eens meer in het installeer menu komen, zoals ik meerdere malen heb verteld. Toen ik dat wel nog kon (dit is een ruim een half jaar geleden), toen kreeg ik een BSoD met foutmelding (heb er helaas geen afbeelding van genomen).

En iig alvast bedankt voor de moeite die je erin steekt :thumb:

Groet dustin.

Ik ben Nl-er ja in de buurt van Amsterdam, dus dat is niet in de buurt van Brugge.

hoi,

die bsod kan wijzen op een hardware probleem, kan je misschien hiren boot cd gebruiken om je hdd en je ram te testen.

Gr. Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan