Mijn computer heeft een virus, maar welk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

NetGirl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 sep 2009
Hallo. Ik heb virus op mijn computer en dat levert nogal wat problemen op (nogal logisch...). Ten eerste voert hij telkens CHKDSK uit als ik de computer opstart. Ten tweede start hij vaak zomaar opnieuw op. Vandaag was het al helemaal erg - telkens als Windows nèt was opgestart ging hij weer rebooten. Ook geven veel programma's foutmeldingen. Ik heb het register gescand maar hij blijft gek doen.
Bestaat er een virus wat dit allemaal doet? En zo ja, welk virus is dat dan en hoe kan ik het probleem oplossen?

Laatst bewerkt:
Ik zou niet weten of zo'n virus bestaat maar je zou even kunnen kijken door eerst je computer in veilige modus op te starten, kijken of het dan weg is. zo ja, download hitman pro en start de computer in veilige modus op en laat dat programma draaien! waarschijnlijk is het dan wel opgelost;)

groetjes jan

Hoe weet je zo zeker dat het een 4us is?
welk 4usscanner heb je?
heb je de veilige modus al geprobeerd?
zie je hier 6 afbeeldingen?

Hitman pro is nou niet de eerste oplossing waar ik aan zou denken, er zijn betere alternatieven...

@Paul-rt; temperatuur is een goeie...:thumb:

Laatst bewerkt:
Ik bekijk het even van een andere kant:
Chkdsk komt omdat windows verkeerd wordt afgesloten.

Ik wil de oorzaak van het herstarten achterhalen.

Hoe lang is het geleden dat je de pc van binnen ontstoft hebt?
Met name de CPU en diens koeling / fan.

Mijn vermoeden is dat dit helemaal geen virus is.

Als je pc zomaar opnieuw opstart, dan kan het een hardware fout zijn.
Valtie zomaar uit? zonder blauwscherm? Dan zou je eens kijken of de voeding nog wel optimaal is.

Als het even duurt voor dattie wordt afgesloten, dan bij de herstart daarna eens het volgende moeten doen:

Rechtermuisknop op Deze Computer ---> beheren ---> logboek --->systeem (als je xp heb)
Dan kom je in het logboek terecht. Dan kijk je bij de tijd, wanneer dattie uit viel, of er een vermelding staat wat er mis mee is.

Kopieer deze vermelding, en google erop, of anders, zet m hier int forum weg.

CHKDSK doettie omdatie zomaar patsboem word afgesloten en dan moettie ff opnieuw alles op een rijtje zetten. Wees blij dattie da doe;)

Programma's met fout meldingen? Welke programma's en wat voor foutmeldingen?
Als een computer keer op keer opnieuw opgestart word, dan kunnen gegevens beschadigen. En zo kan het zijn dat progjes langzaamaan worden gesloopt. Daarom, voordat er nog meer verloren gaat, backup ff je belangrijke bestanden op cdkes of iets dergelijks. Niet op een andere interne hardeschijf. Mocht het een stroom kwestie zijn, zal ook andere schijven die je eventueel heb, de dupe worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan