Mijn computer heeft koude opstart problemen en sluit zomaar af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
sorry van die verspreking (atx) moest AXP zijn.Klik 's op deze link ( dit is maar 'n voorbeeld) http://www.graficall.nl/Producten~category~voedingen-ups+pc-voedingen.aspx en lees dan vooral rechts op de site product info daar staat n.l. waarom 'n goede voeding belangrijk is voor je pc.Bij jouw pc boer in de buurt kun je je voeding laten testen en die kan je ook 'n goeie verkopen! ff googlen. http://www.pixmania.nl/nl/nl/767/xx/xx/103/9/criteresn.html "cooler master" is ook 'n goeie, kijk maar 's ff.Je voeding bevat maar 4 schroefjes aan de achterkant is zo los,leg je pc wel plat op de rechterzijde van voren gezien.succes !

Ik ben niet zo enhousiast over die AXP (nooit van gehoord: maar dat zegt niet alles): Geen duidelijke specs op de site vind ik al een vaag teken. Ook de relatief lage efficientie van 75% (gezien de prijs) is niet echt fantastisch.
Het uiterlijk lijkt me prima in orde, als je van lampjes e.d. houdt.
(veel verder heb ik nog niet gezocht: maar het feit dat AXP reclame maakt met behulp van een relatief kritische review zegt mij al genoeg over het merk...)

en waar moet ik opletten bij een nieuwe voeding??
en kan ik bij de mycom mijn voeding laten testen en een goede nieuwe kopen. ik moet namelijk nog iets van 15 euro bij de mycom ruilen.

Laatst bewerkt:
en waar moet ik opletten bij een nieuwe voeding??
en kan ik bij de mycom mijn voeding laten testen en een goede nieuwe kopen. ik moet namelijk nog iets van 15 euro bij de mycom ruilen.

Wat wil je in de toekomst met je pc?
Deze pc is toch al een beetje verouderd, dus de kans bestaat dat je verder gaat upgraden etc. Als je dat in de toekomst zelf wil gaan doen, dan is het verstandig om een zwaardere voeding aan te schaffen.
Anders kan je namelijk ook een lichtere overwegen (350W is zelfs meer dan genoeg)

http://www.mycom.nl/Products/View/Cooler Master PSU,eXtreme/167425.aspx

En anders worden ze gelijk een stuk duurder:
http://www.mycom.nl/Products/View/Corsair ATX 400W 24P/203537.aspx

Dus de CM maar nemen... (en anders elders kopen)

volgens mij als ik wil upgraden moet ik meteen een nieuw moederbord en een nieuwe processor. en volgens mij is corsair geen a-merk. en ik moet toch ook iets kijken met 20 of 24 pins aansluiting?>

volgens mij als ik wil upgraden moet ik meteen een nieuw moederbord en een nieuwe processor. en volgens mij is corsair geen a-merk. en ik moet toch ook iets kijken met 20 of 24 pins aansluiting?>

corsair is een a-merk.
alle voedingen hebben een 24 pins tegenwoordig. En volgens mij heb jij ook een 24pins-moederbord.

okeej. het probleem nu alleen is dat volgens mijn oom (waarvan ik deze computer heb gekregen). het waarschijnlijk niet aan mijn voeding licht. waarom weet ik niet. en van mijn moeder mag ik geen nieuwe voeding kopen als mijn oom niet denkt dat ik een nieuwe voeding nodig heb. dus hoe weten jullie dat het probleem mijn voeding is?

Dat sluit in elk geval niet uit dat het probleem toch zijn voeding is.
Immers zal een pc zonder losse videokaart minder verbruiken. Daarmee zou het kunnen dat zijn voeding het dan wel aan kan.
Krijg je geen vastlopers, dan is het een grotere kans dat het voeding of videokaart is.
Krijg je wel vastlopers, dan weet je in elk geval dat het niet aan de videokaart ligt.

Dus inderdaad is het een goed advies!

Ik ga er vanuit dat het t moederbord of de voeding is. Maar ja: je komt er pas met zekerheid achter als je een andere voeding of moederbord test. En een andere voeding is simpeler te testen, dan een ander moederbord. Misschien iemand met een redelijk goede voeding in de buurt (vrienden, familie, buren) welke je even mag proberen?

Waar zeg ik dat het de voeding is?
Ik zeg je dat je alleen zekerheid kan krijgen door te testen. Dus zal je nu of je moederbord
of je voeding moeten gaan vervangen. En anders moet je een nieuwe pc gaan kopen. Maar dan ben je veel meer kwijt.
Tegen je moeder zou ik willen zeggen: Mens, ga toch koken.... :eek: (grapje hoor....)
Maar serieus: dit soort problemen zijn in het algemeen lastig op te lossen. Testen testen testen.
Maar ja: je loopt tegen het probleem aan dat je geen vervangende hardware hebt.

Vraag of je moeder met wil rijden naar een pc-winkel. Vraag of je daar de nieuwe voeding mag testen (of bel eerst even van te voren) voor aanschaf.

(de voeding van je broer lenen lijkt me de makkelijkste oplossing...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan