Mijn computer krijgt BSOD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wesley Brand

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2008
Berichten
139
Blue screen of death. Al tig keren heb ik geprobeerd te achterhalen wat het probleem was.
Het begon allemaal toen ik windows installeerde op mijn computer nadat deze door WGA ontdekt was.

Sindsdien boot hij zichzelf zonder geldige reden op met verschillende foutcodes die ik niet begrijp.

0x00000050
0x0000007E
0x0000000A
0x000000E3
0x0000004E

Ook staat er beneden aan iets met:"Bezig met starten van fysieke geheugendump".

Ik heb memtest86 geprobeerd, maar die gaf geen fouten aan in het geheugen. Ook heb ik bijvoorbeeld 2 van mijn 3 geheugenmodules eruit gehaald om te kijken of dat het probleem oploste, maar helaas.

Uit PCWizard bleek dat mijn psu/voeding een temperatuur aangaf tussen de 80-127 graden celcius, maar iemand op deze forum zei mij dat dit niet klopte, maar ik maak me toch deels zorgen over mijn voeding.

ik krijg het blauwe scherm ook stukken sneller wanneer ik bijvoorbeeld het spel "Gunz: The Duel" speel.

Iemand enig idee? Zou mijn voeding naar de knoppen kunnen zijn en daardoor die blauwe schermen weergeven?
 
Laatst bewerkt:
Voedingen kunnen BSOD's veroorzaken,:p

Maar eerst nog een ander vraagje
[Smallimg]http://techrepublic.com.com/i/tr/downloads/images/bsod_a.jpg[/smallimg]
wat staat er bij de bovenste pijl?
 
Laatst bewerkt:
Voedingen kunnen BSOD's veroorzaken,:p

Maar eerst nog een ander vraagje
wat staat er bij de bovenste pijl?

Ja, en soms ook andere messages zoals:

IRQL_EQUAL_OR_LESS of
BAD_POOL_CALLER
maar PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA ben ik tot nu toe het vaakst tegen gekomen wanneer mijn pc crasht.
nu is me pc nog niet gecrasht, wat me ook opvalt is dat de voedings temperatuur nu rond de 80-90 graden is en net voordat hij crasht en een BSOD geeft boven de 110 graden is

(sorry voor late reactie, kat weggelopen)
 
Laatst bewerkt:
Ok, dan is het goed! (als ik hieruit opmaak dat je niet weet wat het is, neem ik aan dat je het niet geïnstalleerd hebt)

Ik ga eens zoeken naar wat oorzaken en oplossingen.

Hoe is het met je voeding
 
Als de temp van de voeding zo hoog is zou de behuizing van de voeding ook gloeiend heet moeten zijn en zou er abnormaal hete lucht door de ventilator naar buiten geblazen worden.
 
Ik krijg elke minuut steeds meer het gevoel dat het aan de voedig ligt, ja.
Op dit moment 86 graden, maar dat omdat ik ff de stekker eruit heb gehad om ém af te laten koelen.

ook wanneer ik een BSOD krijg door crash moet ik meestal ff de stekker eruit halen om de voeding te laten afkoelen, anders krijg ik voordat ik nog bij het windows scherm kom een BSOD
 
Laatst bewerkt:
en zou er abnormaal hete lucht door de ventilator naar buiten geblazen worden
Dat weet je dus niet... misschien werkt de fan niet meer en wordt de voeding daarom zo heet.

Zit het kabeltje met "Power Fan" goed?

heb je een andere voeding, of ken je iemand van wie je de voeding kan lenen?

Een of ander PC boekje zei:
Vaak worden BSOD's veroorzaakt doordat mensen een slechte voeding in hun PC hebben. Daarnaast kan een slechte voeding ook nog andere onderdelen beschadigen
 
Laatst bewerkt:
Dat weet je dus niet... misschien werkt de fan niet meer en wordt de voeding daarom zo heet.

Zit het kabeltje met "Power Fan" goed?

heb je een andere voeding, of ken je iemand van wie je de voeding kan lenen?
Ik heb wel een oude computer boven staan, maar die is maar 200 watt.
Ik weet wel dat voedingen vaak maar 200 watt hoeven te gebruiken van de 500 watt die ze beschikbaar stellen dus zal straks ff kijken of ik ém kan aansluiten.. kan ik in ieder geval de temperatuur verschillen meten

de fan van "deze"voeding draait wel gewoon. komt best wel warme lucht uit, net als bij een stofzuiger zeg maar
 
Laatst bewerkt:
Ik zou die 200 Watt voeding maar niet gebruiken.

En "best warme lucht" zou in dit geval gloeiend heet moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Je moet gewoon eens kijken hoeveel je écht gebruikt (dus niet een of andere statistiek)

Heb je geen 500 watt voeding?
 
Hoe zou je willen meten 'wat je echt gebruikt'?
 
inderdaad... altijd beter dan geval 3

maar ken je echt niemand die een GOEDE 500W voeding heeft?
Nee ken niet echt iemand die 'n 500watt of meer voeding heeft of die sowieso al wil uitlenen.
Maar het ligt in ieder geval aan de voeding, daar ben ik nu zeker over.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is dat een goede voeding... ik weet niet precies wat AenA vindt... maar ik zou heb goed vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan