Mijn computer na een jaar in gebruik vertraagt aanzienlijk. Oorzaken en oplossingen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

geert1964

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2010
Hallo,
Ik heb nu Microsoft Windows 7 Home Premium nu ongeveer een jaar draaien op mijn computer. Ik merk dat programma's langzamer opstarten en dat de computer langzamer zich uitschakelt dan in het begin.
Ik defragmenteer ongeveer om de twee weken mijn harde schijf, dus daaraan kan het niet liggen.
Ik heb op verschillende sites het (betalend) programmaatje Registrybooster aangeprezen gezien. Doet dit echt wat het beweert?
Is de sop de kool waard om dit aan te kopen?
Bestaat er freeware dat hetzelfde doet (registers beheren)?
Bedankt bij voorbaat voor jullie reacties.

Download Malwarebytes... om vertraging door aanwezige malware uit te sluiten.
Download CCleaner om de boel (register en junkfiles) op te frissen..
Beide gratis...

registery booster doet in veel gevallen niet wat het beweert te doen.
het gratis alternatief ccleaner heeft ook een optie om ongeldige registersleutels te verwijderen.

Ik heb malwarebytes gedownload en gedraaid. Lange scan van bijna 10 uren : niets geïnfecteerd. Kan ook moeilijk anders, want ik heb Gdata Internet Security 2011 op mijn computer.
Ccleaner is wel een fijn programmaatje. Je kan er vanalles mee. Fijne tip!
Mijn computer schakelt terug sneller uit, maar het opstarten (van programma's oa) gaat nog even traag.
Bedankt voor de reacties.
Geert1964

Na verloop van tijd hebben de meeste mensen aardig wat programma’s op de computer geïnstalleerd, en dat is leuk voor gebruik maar voert ook ongewenste taken uit wat niet elke keer bij het opstarten nodig is. Voor gebruik eerst even kijken wat het geïnstalleerde virus en firewal programma’s zijn.

Ga naar Sart - Uitvoeren en typ msconfig

Alles wat niet moet opstarten vink je uit, als je dit gedaan hebt herstart je uw computer

Zie http://www.pctuts.be/content/traag-opstarten-windows-730/

Goedemorgen,

De optie van het opstarten zit ook in ccleaner wel zo makkelijk.

Hallo,
Via msconfig.exe vind ik maar twee opties aangevinkt. Namelijk Windows zelf en Windows Live Messenger. Deze tweede optie kan ik uitschakelen als ik wil, en ik zie dan ook een verschil in snelheid van opstarten, maar ik verkies Messenger onmiddellijk te laten opstarten.
Bedankt voor je tip.
Geert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan