Mijn computer reset zichzelf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Waiden

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2007
Hallo Mensen,
Ik hoop da jullie me ff ergens mee kunnen helpen. Mijn computer die rest zichzelf. Het vinkje bij configuratiescherm->Systeem->Geavanceerd staat al uit. Ook is het niks met de koeler dat heb ik ook al nagekeken. Het gekke is dat ik geen foutmeldingen krijg als het gebeurd. Ook gebeurd het vaker als ik de computer harder laat werken (bijv. World of Warcraft) , maar ook bij zachte taken doet hij het soms (gwoon internetten). Ook is de computer niet stoffig of hij word niet te warm. Kunnen jullie me aub helpen?????

Thanks alvast
Waiden

Welkom op HelpMij, Waiden !

Kijk eens bij de windows lognoeken, of daar een (fout)melding voorkomt op het tijdstip van afsluiten.
start / config / systeembeheer / logboeken.

Ik ben nog niet helemaal into het computer gebeuren, dit kan stom klinken maar waar zittie en hoe weet ik dat er iets fout is?:o

Als ie de lease verliest, kan het ook nog een router instelling zijn. Lease-time 10 min. ofzo? Zet die zo hoog mogelijk.

Of doe een poging met het document in de bijlage.

Laatst bewerkt:
Geheugen

Hoeveel geheugenbankjes heb je erin zitten.
Wanneer je er meer dan één in hebt zitten zou ik proberen ze om en om te testen en dan kijken wanneer de fout niet meer voorkomt.

Heel vaak als geheugenbankjes of geheugenslots het begeven reset de computer zichzelf.

Verder zou je kunnen proberen te kijken naar de koeling/ fan van je videokaart. Deze produceert erg veel warmte en dan wordt de kast te warm.

Het is in ieder geval zeker dat het probleem dan wel in je geheugen, je voeding of de warmte ligt. Of natuurlijk gewoon softwarematig maar daar is op afstand met zo weinig info moeilijk achter te komen.

Grtz Pieter

De warmte is het niet, dat heb ik al getest maar hoe test ik de geheugen balkjes (ik heb 2x512)?

Daarvoor moet je de kast openmaken (handig om hem dan zolang open te laten staan) en één geheugenbankje eruit halen. Dan gebruik je de computer tijdelijk en na verloop van tijd merk je vanzelf of het werkt of niet. Zo niet dan herhaal de procedure met het andere bankje zowel dan verwissel je de twee bankjes (zelfde slot!!) om te kijken of het probleem bij het geheugen of bij het geheugenslot ligt.

Grtz en suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan