mijn computer start na het afsluiten direct weer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

flixy

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2006
Berichten
15
echt heel vervelend

ik ben ook niet zo super met computers, maar bij systeem eigenschappen staat:
automatisch opstarten na afsluiten niet aangevinkt;)
heel apart.
orgineel is mijn computer een windows 98 se
maar nadat windows xp is geinstalleerd start hij automatisch weer op. :(
voor de rest wat pc info:

Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

Microsoft Windows xp

Professional

Versie 2002

Server Pack 2
 
echt heel vervelend

ik ben ook niet zo super met computers, maar bij systeem eigenschappen staat:
automatisch opstarten na afsluiten niet aangevinkt;)
heel apart.
orgineel is mijn computer een windows 98 se
maar nadat windows xp is geinstalleerd start hij automatisch weer op. :(
voor de rest wat pc info:

Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

Microsoft Windows xp

Professional

Versie 2002

Server Pack 2

p.s. als ik mijn computer wil afsluiten dan moet ik de uit-knop ingedrukt houden od de stekker der uit
 
Heb je een WOL kaart ( wake on lan ) volgens mij kan deze bij het minste of geringste de comp. namelijk it deslaapstand en/of aanzetten
 
antwoord

eigenlijk weet ik dat niet en ik hoop dat je daar een antwoord op hebt

p.s. de computer sluit echt af
en hij is zelfs 1 seconden uit
 
Heb je een WOL kaart ( wake on lan ) volgens mij kan deze bij het minste of geringste de comp. namelijk it deslaapstand en/of aanzetten

Had je al in de bios gekeken, of die aanstaat? dan gebeurt hetzelfde, ook bij de ernergie instellingen gekeken, of de ACPI op enabled staat?
 
over de problemen met de pc.

hallo heb je deze problemen nog steeds?

Zoja zou ik het best een probreren de pc een automatische update te laten uitvoeren vanop het internet. Indien het nog steeds niet gelukt is dan moet je het best eens alles herbeginnen en enkel de win xp instaleren .

dan zou normaal het probleem toch moeten opgelost zijn.
want het kan zijn dat de 98se en de win xp elkaar overlappen nu doordat hij niet goed weet welke hij moet aanvaarden

vrgr en laat nog iets weten he
 
hallo heb je deze problemen nog steeds?

Zoja zou ik het best een probreren de pc een automatische update te laten uitvoeren vanop het internet. Indien het nog steeds niet gelukt is dan moet je het best eens alles herbeginnen en enkel de win xp instaleren .

dan zou normaal het probleem toch moeten opgelost zijn.
want het kan zijn dat de 98se en de win xp elkaar overlappen nu doordat hij niet goed weet welke hij moet aanvaarden

vrgr en laat nog iets weten he

al geupdate via computer en microsoft.nl
geen zin.

en ik zelf denk dat het aan het instaleren van windows xp ligt.
een kennis had ook dit probbleem met een computer van het zelfde besturings systeem.
ik denk dat er niks aan te doen is:(
 
En ik denk zelf, als er niet gereageerd wordt op de aangedragen oplossingen, of onvoldoende feedback wordt gegeven, er ook geen oplossing verder wordt aangedragen, de helpers weten immers niet, wat er nu zelf is gedaan, en zullen dit topic verder met rust laten.

De suggestie dat het wel door 98 zou komen, wat erop stond, die heeft geen enkel effect op XP, alleen de energiebeheer, door de ACPI en de APM, de WOL instellingen, in de bios, en een eventuele foutieve instelling in het register, maar dan reboot de pc gelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan