Mijn computer start niet op. Harde schijf problemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nooitged8

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2008
Berichten
6
Mijn DELL Laptop will niet verder.

Gisteravond liep mijn computer vast en schakelde ik hem manueel uit (lang de aan/uit-knop ingedrukt houden) Bij het opstarten kreeg ik vervolgens een 2 talen schermen:

De eerste was het standaard scherm met de opties:

Veilige modus
Veilige modus met netwerkmogelijkheden
Veilige modus met opdrachtprompt

Laatste bekende juiste configuratie (recente instellingen die werkten)

Windows normaal opstarten​

In alle gevallen verschijnt vervolgens de tekst:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Maak de installatie van alle antivirussoftware en hulpprogramma's voor schijfdefragmentatie en het maken van back-ups ongedaan of schakel deze hulpprogramma's uit. Controleer de configuratie van de vaste schijf en controleer of er bijgwerkte stuurprogramma's zijn. Voer CHKDSH /F uit om te controleren of de vaste schijf is beschadigd en start volgens de computer opnieuw op.

Technische informatie (mogelijk in het engels):

*** STOP: 0X00000024 (0X00190203, 0X8571D6B0, 0XC000102, 0X00000000)"​

In mijn BOOT menu staat alles gewoon prima in (harde schrijf herkent hij wel). Maar denk dat het toch daaraan ligt.
Ik weet niet wat er nu aan gedaan kan worden. En ik heb toch redelijk wat belangrijke info, zoals de meeste mensen, op mijn computer staan. Die ik ook graag terug wil.

Welke stappen kan ik nu het beste nemen? Ik ben al blij als ik zelf mijn data kan back-up-en dan kan ik namelijk ten minste nog op mijn PC verder.
 
Of [urm=http://support.microsoft.com/?kbid=228888&sd=RMVP]dit[/url].
Heb je dit:
'Maak de installatie van alle antivirussoftware en hulpprogramma's voor schijfdefragmentatie en het maken van back-ups ongedaan of schakel deze hulpprogramma's uit. Controleer de configuratie van de vaste schijf en controleer of er bijgwerkte stuurprogramma's zijn. Voer CHKDSH /F uit om te controleren of de vaste schijf is beschadigd en start volgens de computer opnieuw op.'
al gedaan?
Doe hiervoor wat er hier wordt bescheven om dat laatste te kunnen doen.
 
Laatst bewerkt:
Alledrie iig heel erg bedankt voor jullie reactie.

Ik heb alleen geen XP-cd tot mijn beschikking. Ik kreeg bij mijn Dell inspiron 1501 geen opstartcd. Dus vandaar dar ik die opdrachten nog niet heb uit kunnen voeren.

Is het ook mogelijk via een andere CD te doen? Bijvoorbeeld de XP-cd van iemand anders of krijg ik daar een code-clash mee? Ik las in andere mensen hun vragen en reacties dat Ubuntu werkt, maar ik stap op voor alle soorten suggesties.

Heeft overigens iemand nog een idee of mijn harde schijf ook daadwerkelijk naar de kl**e is?
 
Alledrie iig heel erg bedankt voor jullie reactie.

Ik heb alleen geen XP-cd tot mijn beschikking. Ik kreeg bij mijn Dell inspiron 1501 geen opstartcd. Dus vandaar dar ik die opdrachten nog niet heb uit kunnen voeren.

Is het ook mogelijk via een andere CD te doen? Bijvoorbeeld de XP-cd van iemand anders ?

Nee is niet mogelijk, je moet je eigen CD hebben om de opdrachtprompt te krijgen.
 
Nee is niet mogelijk, je moet je eigen CD hebben om de opdrachtprompt te krijgen.

Wat kan ik dan nog wel doen?

Ik geef nog even aan dat ik niet geheel de IT taal spreek. Kunnen jullie aub iets duidelijker zijn in de handelingen die ik moet nemen? Ik doe wel mijn best, maar het is voor mij niet allemaal te volgen namelijk.
 
Probleem is dat je XP-cd of een andere boot-cd moet hebben om de stappen volgende stappen te kunnen uitvoeren. Weet echter geen manier zonder zo'n cd. Misschien heeft iemand anders nog wel een idee.
 
hallo ik heb het allemaal een beetje vluchtig doorgelezen, heb zelf ook een bootprobleem maar dat ligt nog iets ingewikkelder maar ben wel achter gekomen dat het met de opstart diskettes wel kan, nou vraagh ik me af of je dat kan in je laptop maar miss heb je nog een externe kiskette drive oid.
hier kun je deze diskettes downloaden,
http://support.microsoft.com/kb/310994/nl
groet maarten
 
Laatst bewerkt:
hallo ik heb het allemaal een beetje vluchtig doorgelezen, heb zelf ook een bootprobleem maar dat ligt nog iets ingewikkelder maar ben wel achter gekomen dat het met de opstart diskettes wel kan, nou vraagh ik me af of je dat kan in je laptop maar miss heb je nog een externe kiskette drive oid.
hier kun je deze diskettes downloaden,
groet maarten

nee sorry, heb geen van de twee. ik heb alleen de mogelijk tot cd en usb. Maar iig bedankt.
 
Probleem is dat je XP-cd of een andere boot-cd moet hebben om de stappen volgende stappen te kunnen uitvoeren. Weet echter geen manier zonder zo'n cd. Misschien heeft iemand anders nog wel een idee.

Ik bedenk me net: Hoe zouden ze het dan doen bij een computerrepair store oid.? Daar hebben ze ook niet van iedereen een cd toch?
 
Sorry heb hem al verwijderd. Jij mag hem nu ook verwijderen. Maar heb egt geen idee meer voor jouw probleem. Ga anders eens langs bij zo'n computerrepair shop. Kunnen je bestanden waarschijnlijk nog wel redden denk ik.
 
Lees net op internet over die foutcode dat het met een corrupte partie op je hardeschrijf te maken heeft en dat het wel eens kan zijn dat je alles kwijt bent. Zou zo snel mogelijk langs eeen pcboer ofzo langsgaan en hopen dat hij je bestanden nog kan redden.
 
mijn computer start niet op

hoi

als ik mijn computer opstart krijg ik het menu van windows normaal starten als ik dat doe blijft hij daar haken ik heb geprobeert f8/f2 intedrukken dan krijg ik nog een menu scherm als ik daar iets kies krijg ik zwart beeld het gaat om windows xp kan iemand mij helpen???????
 
Welkom op het forum. Het is makkelijker om een nieuwe vraag te starten, dan zal je ook meer reacties krijgen. Zelf heb ik geen idee.
 
Hoi !

Zie mijn post hierboven van 22 september 2008 !

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan